Gå til innhold

Noe å tape på å "tvinge" 1080p?


arokh

Anbefalte innlegg

Akkurat fått ny TV med 1080p støtte i hus. Merker meg at PS3 velger 720p framfor å oppskalere til 1080p når spillet har <1080p oppløsning.

 

Lurte bare på om det "koster" noe ytelses-messig for PS3 å oppskalere til 1080p? Nå er jo så og si ingen forskjell når materialet bare er 720p, men foretrekker at den står på 1080p om ikke annet for å forhindre at oppløsning endres hele tiden.

 

Sitter på jobb for øyeblikket har ikke rukket å teste noe særlig selv, så tenkte jeg skulle spørre her. Noen meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat fått ny TV med 1080p støtte i hus. Merker meg at PS3 velger 720p framfor å oppskalere til 1080p når spillet har <1080p oppløsning.

 

Lurte bare på om det "koster" noe ytelses-messig for PS3 å oppskalere til 1080p? Nå er jo så og si ingen forskjell når materialet bare er 720p, men foretrekker at den står på 1080p om ikke annet for å forhindre at oppløsning endres hele tiden.

 

Sitter på jobb for øyeblikket har ikke rukket å teste noe særlig selv, så tenkte jeg skulle spørre her. Noen meninger?

 

Koster nok ikke noe som helst da spillet blir oppskalert og ikke rendret i 1080p.

Lenke til kommentar

hehe, bare jeg som lurte på hva GT5 p har med denne diskusjonen å gjøre?

 

Er spillet laget i 720p, gjør det seg best i 720p på tven.

Er det laget i 1080p, gjør det seg best i 1080p på tven.

I teorien.

 

Derfor like greit å la alle være huket av på PS3 og la spillet avgjør hva som blir sendt ut.

Lenke til kommentar
Nope, jeg har Full-HD TV, den viser den oppløsningen den mottar. Analoge signaler tror jeg blir oppskalert, men ikke så med digitale.

Dvs at om TV mottar 720p digitalt så bruker den ikke hele skjermflaten? Om bildet blir vist på hele TV (uten svart ramme rundt), så blir det strukket ut. At tv rapporterer at signalet som kommer inn er i 720p forandrer ikke på dette.

Lenke til kommentar
Nope, jeg har Full-HD TV, den viser den oppløsningen den mottar. Analoge signaler tror jeg blir oppskalert, men ikke så med digitale.

Dvs at om TV mottar 720p digitalt så bruker den ikke hele skjermflaten? Om bildet blir vist på hele TV (uten svart ramme rundt), så blir det strukket ut. At tv rapporterer at signalet som kommer inn er i 720p forandrer ikke på dette.

 

Hm, joda bruker hele flaten. Trodde det var forskjell på oppskalering og å "strekke ut" som du sier? Hvis ikke, hva er poenget med en DVD-spiller om oppskalerer da, hvis TV'en fint gjør det selv?

Endret av arokh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...