Gå til innhold

Linux, Mac eller Windows om alle spill var støttet?


Hvis spill ble laget for Linux, Mac OG Windows  

241 stemmer

  1. 1. Hvilket operativsystem ville du brukt da?

    • Linux
      106
    • Mac
      35
    • Windows (XP/Vista)
      92
    • Vet ikke/usikker
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så det du sier er at hvis Linux hadde hatt spillstøtte så hadde det vært Windows? :no:

Du spør hvilken OS vi skulle bruke til spill DERSOM Linux hadde bedre spillstøtte. Det er som å spørre om vi skulle fly en F-22 eller en Ferrari dersom en Ferrari kunne fly. Altså... hva er poenget med et slikt spørsmål?

Lenke til kommentar
Du spør hvilken OS vi skulle bruke til spill DERSOM Linux hadde bedre spillstøtte. Det er som å spørre om vi skulle fly en F-22 eller en Ferrari dersom en Ferrari kunne fly. Altså... hva er poenget med et slikt spørsmål?

Dårlig sammenligning. F-22 er laget for å fly. Windows er ikke laget for spill

Lenke til kommentar
Poenget med et slikt spørsmål er jo selvsagt å finne ut hvilke andre faktorer som spiller inn når geimere velger OS...

 

Linux, mac eller windows til spill?

 

Hovedproblematikken er jo her kompatibiliteten, og den er som regel bedre med Windows enn med andre OS. Hvis alle blir like gode på den fronten har det fint lite å si, da du ikke bruker OSen aktivt når du er i spillet. Det kan snakkes om ytelser/RAM-forbruk. Men der er det uansett store forskjeller mellom diverse versjoner av en OS. Mellom XP og Vista f.e., eller mellom Vista32 og Vista64.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Hvis du leser den aller, aller, aller første posten kan du se at trådstarter skriver:

 

"Hvis Linux- og Mac-støtte hadde vært standard i alle spill. Ville dere brukt de operativsystemene i stedet da?"

Jeg leste det, men ser fortsatt ikke hva det har å si hvilken OS man bruker mens du spiller, så lenge kompatibiliteten, ram-forbruket og stabiliteten er greie.

 

Ideelt sett er MS-DOS best, da den bruker lite ytelser. Men MS-DOS er ikke kompatibelt med alle spill. "HVIS MS-DOS hadde bedre spillstøtte blablabla". Vel, hvis min mobiltelefon hadde DuoCore-prosessor og det siste nVidia-kortet ville jeg spille Crysis mens jeg sitter på dassen, vet du.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Khogn: Du misforstår. Les trådstarters post #15 i denne tråden

 

Selvsagt, hvis kompabiliteten er lik på tvers av OS'er så spiller det ingen rolle INNI spill.

Men nå snakker vi om hvilket OS en ville ha valgt hvis man ikke gjorde valget på bakgrunn av spillvennlighet.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Nettopp, j-core. Hvis ferrari lagde fly ville jeg helt klart hatt det istedet for et F22. Det er jo status med ferrari. Men spøk til side: Det er da ikke så jævlig vanskelig å forstå. Jeg kunne jo sagt "hvilket OS liker du best", men da har det ingenting å gjøre i spillkategorien, og hele poenget med tråden hadde vært borte, for alle i kategorien spill spiller spill, og siden man ikke spiller spill på Linux, så sier alle windows! Det er da ikke så sinnsykt vanskelig å se for seg at man i fremtiden ser like god spillstøtte på Linux som på Windows(iom at åpen programvare er inn!). Da kommer jo spørsmålet opp: velger du ms eller Linux??

 

Det har da ingenting å si hva som kjører i bakgrunnen. Isåfall kunne jo pc'n boota til et dos-liknende UI, og så valgte man spillet på en liste. Men folk bruker pc'n til andre ting enn bare spill, og hvis du klarer å se for deg at f.eks crysis ville kjørt 100% likt på Linux som på Vista, hvilken av de ville du da valgt å bruke?

 

Herrejesus så tunglærte folk er .....

Lenke til kommentar

Hvis Linux hadde vært støttet ville jeg utvilsomt brukt det. Nå som Valve har gått ut og sagt at de vil satse mer på Linux som spillplattform blir det svært spennende å se hvordan utviklingen går. Jeg tipper at windows taper en masse brukere etter at XP har gått sin gang for godt og innen 2020 er windows kun gjenværende i kontorlandskapene til bedrifter uten særlig IT-kunnskap og/eller -personell.

Lenke til kommentar
Men nå snakker vi om hvilket OS en ville ha valgt hvis man ikke gjorde valget på bakgrunn av spillvennlighet.

Men trådtittelen er vel "Linux, mac eller windows til spill?", og er i tillegg plassert i "Generelt om spill". Så det er i så fall trådstarteren som misforstår, ikke jeg.

Lenke til kommentar

Hvis du har for vane å tolke tråder kun ut ifra trådtittel og kategorien de er postet i, så vil jeg tro jeg ikke tar veldig feil når jeg sier du misforstår. Kanskje det hadde vært smart å lese åpningsposten for å få en utdypning vedr. hva diskusjonen _egentlig_ dreier seg om?

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Men nå snakker vi om hvilket OS en ville ha valgt hvis man ikke gjorde valget på bakgrunn av spillvennlighet.

Men trådtittelen er vel "Linux, mac eller windows til spill?", og er i tillegg plassert i "Generelt om spill". Så det er i så fall trådstarteren som misforstår, ikke jeg.

Men i helvete da mann, du har forstått hva han mener for lenge siden og sitter nå bare og kverulerer siden du kom skeivt ut i starten og er for stolt/feig til å innrømme det.

 

Selv ville jeg gått for Linux btw.

Lenke til kommentar
Hvis du har for vane å tolke tråder kun ut ifra trådtittel og kategorien de er postet i, så vil jeg tro jeg ikke tar veldig feil når jeg sier du misforstår. Kanskje det hadde vært smart å lese åpningsposten for å få en utdypning vedr. hva diskusjonen _egentlig_ dreier seg om?

Og det hadde vært smart av deg å lese hva jeg svarte deg i går...

 

Som jeg skrev klart og tydelig har jeg lest første innlegg. Men hvorfor i så fall skrive en tittel som klart og tydelig spør hvilken OS man foretrekker til spill? For en rar logikk du kommer med... da kan man like greit bytte trådens tittel til "Baguette, laks eller biff til frokost?" siden det første innlegget skal uansett overstyre tittelen.

 

Tittelen skal være en klar oppsummering av trådens hensikt. Hvis spillvennlighet er så irrelevant i denne tråden som du påstår det, så må nok "til spill" fjernes. Og egentlig kan hele tråden fjernes fra et forum som utelukkende handler om spill.

 

Det jeg ikke skjønner med denne tråden her, er hovedspørsmålet. Trådstarteren sier at hvis Linux var like enkelt og hadde like bra spillstøtte som Windows, så hadde han valgt Linux. Da er vel hele poenget med en sammenligning borte, siden man starter fra en absurd utgangspunkt der alle OS er like. Hvordan foretrekke et produkt som i en hypotetisk verden er like bra som andre eksisterende produkter?

 

Så jeg spør deg, J-Core. Hvem hadde du datet av Angelina Jolie og Kristin Halvorsen, dersom Kristin Halvorsen var klinlik Angelina Jolie på alle relevante måter?

Lenke til kommentar
Men nå snakker vi om hvilket OS en ville ha valgt hvis man ikke gjorde valget på bakgrunn av spillvennlighet.

Men trådtittelen er vel "Linux, mac eller windows til spill?", og er i tillegg plassert i "Generelt om spill". Så det er i så fall trådstarteren som misforstår, ikke jeg.

Men i helvete da mann, du har forstått hva han mener for lenge siden og sitter nå bare og kverulerer siden du kom skeivt ut i starten og er for stolt/feig til å innrømme det.

Jeg mener oppriktig at jeg ikke forstår hvor conflict skal til. Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan det er mulig å svare. Hva er best? Windows eller Linux med Windows-egenskaper? WTF liksom?

 

Det er altså ikke meningen å fornæmme noen eller å krangle. Sliter bare med å finne poenget.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...