Gå til innhold

AMD Phenom 2.5GHz, står at det er 1.6GHz i windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk at systembussen (HTT/CPU speed) står på 200, antar den gjør det "by default". Sett Cpu multiplier til 12,5. DEt blir da 200*12,5=2,5GHz som er standardhastigheten. Biosen din leser for øvrig prosessorens revisjon feil, det er ikke B2 rev, men B3.. ikke at det har noe å si.. Hvilket hovedkort bruker du?

Lenke til kommentar
Sjekk at systembussen (HTT/CPU speed) står på 200, antar den gjør det "by default". Sett Cpu multiplier til 12,5. DEt blir da 200*12,5=2,5GHz som er standardhastigheten. Biosen din leser for øvrig prosessorens revisjon feil, det er ikke B2 rev, men B3.. ikke at det har noe å si.. Hvilket hovedkort bruker du?

 

jeg skal prøve dette etterpå, ikke at jeg vet om jeg finner fram i BIOS'en men :D jeg er ikke no expert akkurat.

holder på og rendre en en film i sony vegas akkurat nå, så blir vel en times tid før jeg får testa det

 

jeg bruker M3A32-MVP Deluxe foresten.

 

takk for tipset

Endret av MittParadoX
Lenke til kommentar

det ser ut som det gjorde susen. nå står det 2.51 GHz i windows. var nesten så jeg ga opp og finne fram, men så pluteslig var jeg inne på rette plassen. hehe.

det sto fortsatt 1600MHz inne i biosen da men.

post-107371-1214987510_thumb.jpg

jeg tok et bilde jeg. i tilfelle det er noe mer jeg kan gjøre her eller har gjort noe feil

 

skjønner ikke helt det greiene her :S hvorfor står det egentlig 1600MHz når det skal være 2500MHz, hvor får biosen det tallet fra?

 

sorry hvis jeg maser :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

dette kalles speedstepping, det betyr at cpuen ligger på 1.6 ghz, fordi den ikke treng full ytelse der og da, har det samme med min intel core 2 quad 2.4 ghz, den ligg på 1.6 ghz, og går opp til 2.4 når jeg trenger det, dette er engergi sparing, ingen ting som e feil,

Lenke til kommentar

Men nå som jeg har gjort det som likmark sier betyr det at jeg har klokka den da eller? burde jeg sette den ned igjen eller? den funker fint da :D

 

*Edit: Går det ann og sette den høyere og? eller går det galt da? jeg har NULL peil på klokking og sånt^^

Endret av MittParadoX
Lenke til kommentar

du treng ikke å klokke noe som helst, den står,på 2.5 ghz når du skal spille å bruke den til noe der du trenger prosessor kraft, men ellers så ligg den på 1.6, jeg bryr meg ike så mye om min gjør det samme, så lenge pcen e stabil, og funke, det er alt som teller

Lenke til kommentar

du kan jo klokke, men jeg syns du ikke treng å overklokke, har ikke gjort det med min, men pcen funke dritt bra, men får nytt hovedkort, og cpu:

 

MSI K9A2 Platinum, AMD 790FX, DDR2, ATX,Socket-AM2+, GBLAN, 4xPCI-Ex(2.0)x16

 

 

AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core, fordi jeg hate, intel, bare bugs med det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...