Gå til innhold

Priest eller Mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Tenkte jeg skulle starte en character på Horde siden, men sliter litt med å velge mellom Priest eller Mage.

Noen som har noen innspill om hva som er mest gøy i lengden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shadowpriest er gøy som faen det;)

disc\holy å:)Reflective shield er søtt: glemmer aldri tauren warrioren som mista 8624hp av å slå på meg:D

men jeg har både prest og mage,jeg syns jeg får mest ut av presten;) men de har gitt mage masse extra power nå

Skrevet (endret)

disc\holy å:)Reflective shield er søtt: glemmer aldri tauren warrioren som mista 8624hp av å slå på meg:D

men jeg har både prest og mage,jeg syns jeg får mest ut av presten;) men de har gitt mage masse extra power nå

Med mindre du har så mye +healing at skjoldet ditt absorberer over 17000 HP er det umulig :p

Endret av henrik_s
Skrevet
Mage, med mindre du liker å heale. Shadowpriest er boring.

Spriest er moro.

Jeg synes det var kjedelig ihvertfall, liker mage mye bedre pga cc, burst dammage og surival. Men sikkert noen som synes det er gøy å trykke 3 knapper også.

Skrevet
Jeg synes det var kjedelig ihvertfall, liker mage mye bedre pga cc, burst dammage og surival. Men sikkert noen som synes det er gøy å trykke 3 knapper også.

Du gjør noe feil hvis du kun trykker 3 knapper ; )

Vil våge og påstå at du bruker mer spells som shadow priest enn som mage.

Skrevet

Du gjør noe feil hvis du kun trykker 3 knapper ; )

Vil våge og påstå at du bruker mer spells som shadow priest enn som mage.

Det gjør du nok ikke ;)

Men det er mer enn 3 knapper ja :)

Skrevet

Med mindre du har så mye +healing at skjoldet ditt absorberer over 17000 HP er det umulig :p

over lengre tid

Skrevet
Hei,

Tenkte jeg skulle starte en character på Horde siden, men sliter litt med å velge mellom Priest eller Mage.

Noen som har noen innspill om hva som er mest gøy i lengden?

Jeg har også en level 70 priest og en level 70 mage, og har spillt en god del på begge både pvp og pve på level 70. Personlig synes jeg mage er mye morsommere i både pvp og pve enn priest.

I pvp synes jeg prest faller igjennom på mange måter. Om du vil heale bra må du specce holy, og da er du for svak mot melee klasser/hunters og som shadow priest så er du svak mot alt som er. Disc derimot er "flavor of the month" i pvp, og sannsynligvis den sterkeste klassen i gruppe pvp da de kan overleve assist trains fra 3 spillere og samtidig holde 2 andre i live. Men etter min mening er disc priest totalt udugelig i 1v1 situasjoner da damage output mildt sagt suger med dette spec'et.

Mage derimot (frost spec) er noen reale monstre i 1v1 og 2v2, og har du litt peiling kan du også ta ut 2 stk alene om du har et par cooldowns tilgjengelig. Veldig god dmg/mana ratio, så selv med pvp spec kan du fint holde følge i heroics/kara/mag's lair etc også dersom du har noe OK pve gear med nok +hit på. At mages også kan lage sin egen mat og drikke + mana gems er også selvfølgelig en bonus.

Skrevet

Syns nå ikke disc priest er så aller verst i 1v1. Warrior og Rogues kan da fint gå.

Men er som sagt best i gruppe situasjoner, alle liker disc priest til Arena, ikke noe trøbbel å finne team der nei ;)

Skrevet
Syns nå ikke disc priest er så aller verst i 1v1. Warrior og Rogues kan da fint gå.

Men er som sagt best i gruppe situasjoner, alle liker disc priest til Arena, ikke noe trøbbel å finne team der nei ;)

Forstå meg rett, disc priest kan ta mange andre klasser i 1v1 situasjoner, men DPS'en er ekstremt lav og dmg/mana ratioen er heller ikke mye å skryte av. I 1v1 situasjoner hvor jeg møter en disc priest eller resto druid med min mage så satser jeg bare på å kite dem til de ikke gidder mere, ellers så prøver jeg å sheepe dem og gå bort.

Og for dispel mekanikker og silence effekter så gidder vi ikke begynne en gang, men jeg vil oppsummere med 3 ord: "wtb diminishing returns"

Skrevet

synes begge klassene er like morsomme. MEN. vis du skal raide litt low for gear/ Sfk o.s.v bare random instances. så er det mye lettere og finne gruppe som priest uansett om du er shadow eller holy. for shadow kan faktisk heale dem og

Skrevet

ja å du booster warlock dmg en god del + spelldmg øker med 5%for alle casting classes som følge av "missery" og selvfølgelig dps healinga som lampen nevnte,denne gir jo også mana og hp..så shadow er absolutt nyttig=)

Skrevet

Gå for mage, det er utrolig gøy imo. Har selv levlet mage fra 1-60 pre bc og 60-70 i bc. Hadde også en priest pre bc, men det var utrolig kjedelig imo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...