Gå til innhold

Når infoen "På lager" ikke er korrekt


Anbefalte innlegg

I jakten på ny tv har det vært utrolig mye surr med meg denne gangen. Jeg kunne vært litt mer tålmodig og sjekket litt bedre, men alt er ikke bare min "feil".

 

Først var det en tv til kr 10490,- og så en til kr 12 076,-. Begge gangene hadde de, iflg nettsiden, varen "På lager". Jeg forhåndsbetalte med Visa og litt senere fikk jeg mail;

"Beklager, denne varen er enda ikke på lager. Følg med på ordren når vi venter å få den inn."

Jeg sendte mail tilbake om når de "trodde" de hadde den. Ingen kunne love noe. Årsaken til at infoen "På lager" ikke stemte var pga en feil/gammel fil de hadde fått tilsendt. Noe i den duren, jeg vet ikke hvordan de oppdaterer lagervarene sine. Men med dagens teknologi så burde det vel gå an å ha en oppdatert lagerstatus til enhver tid?

 

Pga feil info og at ingen kunne love når de fikk inn tv`ene, så kansellerte jeg ordrene. Ilpt av de 10 siste dagene har jeg dermed hatt kr 22 566,- utestående. Fortsatt venter jeg på at kr 12 076,- skal komme tilbake til kontoen min.

 

Nesten så jeg lurer på om de gjør dette bevisst for å få folk til å handle. Og det er fryktelig irriterende når kontoen omtrent blir tømt og man må gå og vente på å få tilbake pengene. Det er som kjent ikke gjort over natten...

 

Men i alt dette surret så fikk jeg iallfall tak i en tv.

Prisen jeg betalte var kr 15 074,-. Neste dag fikk jeg også en mail ang "feil på lager". Og de kunne heller ikke love noe, men det gikk heldigvis veldig kjapt og tv`n var i hus 3 dager senere! Må si jeg ble overrasket der.

Og når tv`n plutselig ble satt opp til kr 17 856,- så endte det iallfall godt, på en måte ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om det er en sammenheng her, men alle tv`ene jeg har vært på jakt etter har blitt betraktelig dyrere når de først har fått de på lager.

 

Den jeg kjøpte steg som sagt med nesten 3000,- over natten. Når jeg spurte når de fikk den på lager, så fikk jeg nærmest en "oppfordring" om at jeg gjerne måtte avbestille og heller lete etter noen som hadde den på lager. Men den gikk jeg selvsagt ikke på :p

Heldigvis fikk de den på lager to dager senere og tv`n var i hus på fredag. Estimert tidspkt for lager var den 26. juni.

Lenke til kommentar

har selv opplevd at de "på lager" ikke alltid stemmer like bra.

 

Også opplevd at når varene kom at prisen steg.

 

Verste eksempelet var for litt siden da jeg skulle kjøpe tv til mine foreldre.

 

Kjøpte en tv som var på lager, denne var vesentlig blligere på et nettsted enn andre plasser og elkjøp.

Fikk mail om at den ikke var på lager (lagerstatus endret seg da på sidene deres), og at jeg måtte vente. 2 uker senere var lagerstatusen deres endret til "på lager", og prisen satt opp en del. Ringte til dem og spurte når vi nå fikk tv. Fikk til svar at de tv`ene de nå hadde fått inn kostet dem mer enn det de tidligere hadde gjort og at jeg ikke kunne få noen av dem, men måtte vente til de fikk dem inn til lavere kost. Da kunne jeg få tv levert...!!!!

 

kansellerte ordren med engang og anbefaler alle mine venner om å handle alle andre steder enn dem...

 

 

off....

Lenke til kommentar

Sendt en mail til prisguiden ang det der. Var noen tv`er som ikke stemte med prisene. Iflg prisguiden ble prisene oppdatert litt senere. Over natten eller noe?

Men det er kjedelig ja. Får seg en liten "utrivelig" overraskelse når man tror man har funnet et godt kjøp :)

Lenke til kommentar

At "på lager" ikke stemmer, tror jeg kan gå igjen hos flere.

 

Det er uansett tråkig når en får beskjed om at varen ikke er på lager, og man må vente 1-2 uker ekstra. Det hendte meg for få uker siden hos pcutstyr.

 

Oftest er man spent og gleder seg til å få det man har bestilt, når man får beskjed om at det er tilgjengelig lagervare ved bestilling.

 

Legger til at jeg snakker om lagerstatus oppgitt av pcutstyr selv på sine sider, og ikke via prisguiden !

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Oppfatter lagerstatus som en svakhet i prisguiden. De kan jo ikke gå rundt og telle varer hos butikkene så status/antall må jo nødvendigvis komme fra butikkene.

 

Har sett mye "rart", for eksempel at jeg sjekker status på en vare og flere nettbutikker opererer med samme antall på lager. Det betyr sannsynligvis at de ikke har noe på lager, men oppgir leverandørens lager og da er man jo prisgitt deres leverandør igjen, og og rekkefølgen bestillingen kommer inn til leverandøren.

 

Så jeg stoler i utgangspunktet ikke på lagerstatuskolonnen hvis det ikke står et antall under checkboksen, og da helst 6-10 eller bedre.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Er av og til fristet til å se ting i dette perspektivet: Butikkene tjener godt på at kunder henvender seg og bestiller i tro om at varen er på lager. Hvis de vet at den kommer inn "snart", vegrer de seg derfor i noen tilfeller for å merke varen som ikke på lager.

Noen ganger får jeg nesten dette til å stemme :mad: huff..

 

edit: Tror dog ikke Prisguiden kan lastes for dette.

Endret av LYStGASS
Lenke til kommentar
Sendt en mail til prisguiden ang det der. Var noen tv`er som ikke stemte med prisene. Iflg prisguiden ble prisene oppdatert litt senere. Over natten eller noe?

Vi henter kun inn prisene/lagerstatus en gang i døgnet ja, så da vil det kunne bli noen forskjeller ila en dag. Dog renger vi med å få økt intervallet i løpet av året slik at status hos oss vil bli tilnærmet "live".

Lenke til kommentar

Prisguiden stemmer jo stort sett. Men butikkene skifter jo priser (spesielt på tv`er) relativt ofte, så det skal jo litt til å være 100% oppdatert.

Ang lagerstatus så klandrer jeg iallfall ikke prisguiden. Der er det butikkene som må utgi korrekt info. Og det viser seg jo svært ofte å være feil (les: lokkemiddel som det blir nevnt).

Lenke til kommentar

Har selv opplevd endel rot rundt lagervare statusen som enkelte nettbutikker opplyser om. Har ikke vi forbrukere rett på riktig informasjon?

 

Uansett, fikk mitt 50" Samsung tv til 9300,- rimlig raskt. Har hengt det opp på veggen i min 21 kvadrat leilighet (den var litt større enn jeg hadde tenkt :innocent: ).

Lenke til kommentar
Prisguiden stemmer jo stort sett. Men butikkene skifter jo priser (spesielt på tv`er) relativt ofte, så det skal jo litt til å være 100% oppdatert.

Ang lagerstatus så klandrer jeg iallfall ikke prisguiden. Der er det butikkene som må utgi korrekt info. Og det viser seg jo svært ofte å være feil (les: lokkemiddel som det blir nevnt).

 

Om prisguiden sier at en butikk har 1-5 stk på lager, så er jo dette på natten.

At de da er utsolgt utpå formiddagen eller ettermiddagen synes jeg ikke vi kan klandre butikkene for. Det er tross alt butikkenes lagerbeholdning som gjelder. Prisguiden er jo bare veiledende.

 

Dersom det er butikkens beholdning som viser feil er det mer alvorlig. Dette er vel en gjenganger hos webmercs butikker som meeter og amentio. Derfor handler jeg ikke der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...