Gå til innhold

Mass Effect til PC, smart?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har tenkt å kjøpe mass effect til PC, men jeg er ikke interessert i å få noe dritt som securom inn på PCen, hvis dette er en sikkerhetstrussel osv som jeg har lest mange steder.

 

Burde jeg unngå å kjøpe det til PC eller?

Er det en måte å fjernet securom? (helt uten at spillet fungerer dårligere) PS: Jeg har windows xp.

 

Takker for alle svar.

Endret av Haventh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har tenkt å kjøpe mass effect til PC, men jeg er ikke interessert i å få noe dritt som securom inn på PCen, hvis dette er en sikkerhetstrussel osv som jeg har lest mange steder.

 

Burde jeg unngå å kjøpe det til PC eller?

Er det en måte å fjernet securom? (helt uten at spillet fungerer dårligere) PS: Jeg har windows xp.

 

Takker for alle svar.

 

Spelopplevelsen i mass effect er verdt de 5 minuttene det tar å fjerne securom etterpå :)

 

Er usikker, men eg trur kanskje du unngår securom om du lastar ned spelet?

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har tenkt å kjøpe mass effect til PC, men jeg er ikke interessert i å få noe dritt som securom inn på PCen, hvis dette er en sikkerhetstrussel osv som jeg har lest mange steder.

 

Burde jeg unngå å kjøpe det til PC eller?

Er det en måte å fjernet securom? (helt uten at spillet fungerer dårligere) PS: Jeg har windows xp.

 

Takker for alle svar.

 

Spelopplevelsen i mass effect er verdt de 5 minuttene det tar å fjerne securom etterpå :)

 

Er usikker, men eg trur kanskje du unngår securom om du lastar ned spelet?

 

Snakker du om å laste ned spillet ulovlig nå? Eller noe direct2drive opplegg?

Lenke til kommentar
Han snakker antageligvis (forhåpentligvis!) om å laste ned spillet via EA Downloader..

 

Sier forhåpentligvis jeg også. Men jeg gidder ikke å kjøpe det gjennom EA downloader, koster jo 449kr, er billigere fra elkjøp, og enda billigere fra direct2drive (hvis jeg gidder å kjøpe det i det hele tatt).

Endret av Haventh
Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet følger securom med når du laster ned spillet fra EA downloader og lignende også.

Bekreftes.

 

Har lyst på Mass Effect selv. Men det er klart at SecuROM teller mot et kjøp, selv om jeg allerede har det på maskinen. Som med StarForce vil det ikke hindre meg i å kjøpe noe jeg virkelig ønsker å spille, men det får meg til å tenke meg om to ganger.

Lenke til kommentar

Jo, sant det! Jeg tror ikke på noe med at secuROM er malware/trojaner før jeg får se bevis. Rykter holder ikke. Jeg kjøper mass effect uansett.

 

EDIT: Kan de som har mass effect til pc poste her, hva de syns om spillet. Og ikke minst om de fortsatt har securom, om den skaper noe problemer. Om de har fjernet den, åssen? (har windows xp)

Endret av Haventh
Lenke til kommentar

Herregud. Spar meg for de google it sytingene, det var ikke det jeg i hovedsak spurte om. Var mer et bi-spørsmål til om du hadde noe å si om mass effect (hvis du har spilt det på pc såklart).

 

Hva med å lese postene ordentlig. Takk.

Endret av Haventh
Lenke til kommentar

Jeg har mass effect til pc. Synes det er meget bra, en av de bedre ports jeg har testet ihvertfall. Du må så klart ha en god pc, men jeg synes grafikken var topp - særlig ansiktene til figurene osv. Og kontrollene var fine. Så å si ikke noen lastetider på min pc heller. For å være ærlig har jeg ikke merket noe til trøbbel fra securom. Skal nevnes at jeg ikke har brenner på denne pc-en så har ikke testet om det har lidd noen skade, og heller ikke lett etter rootkits osv.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Mass Effect til xbox og kjøpte det på PC siden xboxen streiket. Kort sagt gir jeg blaffen i om det har securom, kan kun installeres en gang og barberer hamsteren. :p Mass Effect er et av de beste spillene jeg har spilt siden Half-Life 1, så eventuelle bivirkninger gjør meg ingenting. Ikke at jeg har hatt noen bivirkninger i det hele tatt, bortsett fra at det tar lang tid å starte pga det må aktiveres først over nettet. Det er bare en detalje. Hva gjør det om det tar lengre tid å starte når du spiller i tre, fire dager i strekk etterpå? ;)

Lenke til kommentar
Herregud. Spar meg for de google it sytingene, det var ikke det jeg i hovedsak spurte om. Var mer et bi-spørsmål til om du hadde noe å si om mass effect (hvis du har spilt det på pc såklart).

 

Hva med å lese postene ordentlig. Takk.

 

Var ikke ment som en google-syting, leste vel ikke innlegget altfor nøye :p Spiller Mass Effect ja, men nedlastet versjon. Har kjøpt spillet fordi det er verdt det, men securom er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har tenkt å kjøpe mass effect til PC, men jeg er ikke interessert i å få noe dritt som securom inn på PCen, hvis dette er en sikkerhetstrussel osv som jeg har lest mange steder.

 

Burde jeg unngå å kjøpe det til PC eller?

Er det en måte å fjernet securom? (helt uten at spillet fungerer dårligere) PS: Jeg har windows xp.

 

Takker for alle svar.

 

Spelopplevelsen i mass effect er verdt de 5 minuttene det tar å fjerne securom etterpå :)

 

Er usikker, men eg trur kanskje du unngår securom om du lastar ned spelet?

 

Snakker du om å laste ned spillet ulovlig nå? Eller noe direct2drive opplegg?

 

Meinar sjølvsagt EAstore! Eg kjøpte spelet hjå EAstore utan problem. Eg har Securom men har ikkje merka noko bivirknar frå det endå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...