Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Borte


Catkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

 

La oss si at man brekker en tann. Hvor må man gå for å få et slikt "støpsel" på den? En vanlig tannlege eller en privat? Og hvor mye vil dette koste?

 

Spør kun av nyskjerrighet dog.

Siden du er 17 år så vil du få det gratis av en offentlig tannlege :) . Hvis man brekker en tann så må man på akkutten så man trenger ikke å vente i flere måneder.

Lenke til kommentar

Jeg betalte 4000 for et "støpsel" til en tann i overkjeven, etter at tanna knakk i romjula.

Tok tre turer til tannlegen, først for å ta avtrykk av (det som var igjen) av tanna og en "nødreparasjon". Deretter en tur for å slipe ned det som var igjen av tanna og ta nytt avtrykk, og siste gang for å få på den nylagde krona.

 

Ikke spesielt smertefullt, husk å be om bedøvelse ;)

Lenke til kommentar
Hei.

 

La oss si at man brekker en tann. Hvor må man gå for å få et slikt "støpsel" på den? En vanlig tannlege eller en privat? Og hvor mye vil dette koste?

 

Spør kun av nyskjerrighet dog.

Da får man krone som det så pent heter, og for å ha en grei pris å basere seg på kan man påberegne seg 5000 kroner for det. Men da slipper man mer mas med den tanna resten av livet da. (Med mindre roten og lager spetakkel)

Lenke til kommentar
Jasså? Hvor mye koster det sånn ca?

 

Ouch, så det er ubehagelig også, altså?

 

Det er jævlig ubehagelig :p

 

Brakk begge fortenna i 5 klasse, men brakk de ikke helt inn til nervene da. Det var veldig ubehagelig når de begynte å sage og file ned tennene :S Det iser som faen da!!!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Da får man krone som det så pent heter, og for å ha en grei pris å basere seg på kan man påberegne seg 5000 kroner for det. Men da slipper man mer mas med den tanna resten av livet da. (Med mindre roten og lager spetakkel)

 

Desverre slipper du ikke mas med tanna resten av livet ved krone. Den må byttes med regelmessige mellomrom,ca 10-20 år mellom hver gang. Grunnen til det er at tannkjøttet drar seg opp med alderen, og da kommer tannhalsen på krona frem, og det er ikke pent. Mine kroner holder mellom 12 og 15 år før jeg må skifte dem. Nå må jeg skifte igjen på to, og det har bare gått tre år, så er litt irritert, ja!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...