Gå til innhold

BK: Et altfor kort liv...


si

Anbefalte innlegg

Det er første gang jeg har fått noe til å blomstre i mitt hus, så dette skulle dokumenteres. Bilder skulle tas med et nøyaktig kvarters mellomrom. Stort var sjokket da jeg så at den stakkars blomsten ikke tålte sin egen vekt... (Hvor f*** har evolusjonen vært her?!)

 

post-135133-1214510851_thumb.jpg

post-135133-1214510856_thumb.jpg

post-135133-1214510863_thumb.jpg

 

Jeg har aldri prøvd å redigere på slike bilder før, så jeg ANER ikke om jeg er på rett spor. Har lagt på et layer med gradient map og satt det på overlay, og dodget en del. Litt annet småplukk også. Hva gjør man med slike stillbilder?

 

Synes det var ekstra vanskelig med det siste, siden blomsten er på et helt annet sted enn i de to første bildene. Vanskelig å redigere det slik at lyset passet de andre.

 

Vil gjerne ha hjelp, kan godt legge ut uredigerte bilder også hvis noen vil prøve seg litt.

 

-si

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:rofl: Dette var bare så kult.. hele tråden. Takk for den. Nå kjenner jeg jaggu humøret kommer tilbake..

 

Hmm.. Det sier egentlig noe om meg som person. At jeg kan underholdes og på en måte frydes over en annen skapnings(?) død på denne måten. Når jeg analyserer mine første reaksjoner på denne tråden så kommer jeg kjapt ned igjen. Det er egentlig ikke så nøye om ikke noen forstår noe av det jeg skriver. I dag har jeg bare litt lyst å skrive litt.

Lenke til kommentar

Som bilder i en serie, fungerer dette svært bra. Bildene er i høyeste grad tragi-komiske, med en overvekt på det komiske.

 

Samtidig er de en fortreffelig illustrasjon på at "hovmod står for fall" eller at det går an "å bukke under" i sin egen streven etter å blomstre (ehh, jo).

 

Jeg måtte smile, her jeg sitter. Og gjør det ennå.

 

Som bilder i en serie, fungerer dette svært bra. Bildene er i høyeste grad tragi-komiske, med en overvekt på det komiske.

 

Samtidig er de en fortreffelig illustrasjon på at "hovmod står for fall", eller at det går an "å bukke under" i sin egen streven etter å blomstre (ehh, jo).

 

Jeg måtte smile, her jeg sitter. Og gjør det ennå.

Lenke til kommentar

Jeg syntes bildeserien var fin, selv om den var litt trist også. Dog fikk denne planten leve lenger enn de fleste mine har gjort, jeg har rett og slett gitt opp alt som har med planter å gjøre.

 

Men til saken, jeg syntes kanskje det ble litt mye luft og litt lite blomst. Mitt forslag er å kutte ganske mye nærmere blomsten, og så sette det sammen til et triptykon.

Lenke til kommentar
:lol: Morsom billeddserie (og tekst), du har overprestert mtp "få en plante til å vokse" egenskapene som du tydeigvis i det skjulte besitter i så stor grad at det ble for mye for planten. Slike humorbilder trenger ikke mye etterarbeid, kun fikse på kontrast og farger, evt cropping. Ville ha croppa bort noe av høyre billeddhalvdel, ellers syns jeg bildene tjener sin sak slik de fremstår.
Lenke til kommentar

Digger denne serien! :D

Flirte høylytt første gangen og flirer enda, dog ikke høylytt.

Det siste bilde er rett og slett genialt, men serien er selvfølgelig nødvendig for den effekten det har nå.

 

Så uskyldig strekker den hals, og så stolt den viser seg fram....bare for å gå rett på tryne!

 

Kniz :!:

Lenke til kommentar

Dette var jo trist. :(

Jeg er uenig og syns alle burde være med i serien. Den blomstrer for fullt, og knekker rett etterpå. Ikke første gang evolusjonen driter seg ut, for å si det sånn.

Jeg ville sett mer detaljer i de mørkeste områdene, den overlay-effekten ble heftig.

Lenke til kommentar

Hei, folkens!

 

EiSvIn:

og så sette det sammen til et triptykon
Eh...tre bilder som henger sammen? *tipper villt*

 

Tomsi:

Kan brukes som reklame-film for sånne blå piller som er populære blant den eldre garde
Da bure jeg kanskje bytte rekkefølge på dem...med mindre reklamen skulle brukes i et arabisk land eller noe.

 

dga01:

men kanskje en blitz for å dempe de harde skyggene planta gir fra seg hadde gjort seg?
Jeg har ikke ekstern blitz. Har bare kompaktkamera, men har nå fått tusen millioner igjen på skatten og har tenkt å oppgradere litt;) Prøvde med blitzen på kamera, men det ble, som man vil skjønne, dritstygt.

 

PM:

Kanskje det er en ide å hoppe over bildet i midten som noen foreslo lenger opp i tråden
Jeg er ikke helt enig i det. Med to bilder blir det bare en blomst og en død blomst. Man får ikke med seg at den strekker seg optimistisk oppover og så bare...nei. Gikk ikke.

 

Riktig:

Jeg ville sett mer detaljer i de mørkeste områdene, den overlay-effekten ble heftig
Jeg prøvde bare overlayeffekten fordi det var noe jeg hadde prøvd før (men da på mennesker). Jeg vet liksom ikke helt hva man pleier å gjøre med sånne oppstilte bilder som dette. Hvordan får jeg detaljer i skyggene?

 

Takk for kommentarer, alle sammen! Fint å kunne få folk til å le litt:)

 

Slenger på originalbildene så dere ser utgangspunktet. Føl dere fri til å tukle og tafse på dem.

post-135133-1214555060_thumb.jpg

post-135133-1214555071_thumb.jpgpost-135133-1214555079_thumb.jpg

Endret av si
Lenke til kommentar
Slenger på originalbildene så dere ser utgangspunktet. Føl dere fri til å tukle og tafse på dem.
Jeg laget min egen enkle lille variant:

post-7280-1214558029_thumb.jpg

 

Er jo en herlig situasjon du har fanget. Tragisk, men allikevel herlig! Fototeknisk er det lite å kommentere her, det går mest på etterbehandlingen. Jeg synes alle tre bildene bør henge sammen, nesten som en tegneserie...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...