Gå til innhold

Naturbilder med hund - newbie


Anbefalte innlegg

Prøver meg med en tråd til. Var dog litt skeptisk til å legge ut en tråd med bilder av hund etter å ha lest en annen tråd hvor slike bilder ble noe "negativt kritisert" ift at det fort kan utvikle seg til en hundetråd.

 

Jeg ønsker tilbakemeldinger på bildene, og ikke hunden som sådan :)

 

Bildene er tatt med Pentax K200D, med standard objektiv 18-55mm ALII

De er ikke etterbehandlet.

 

post-164146-1214475389_thumb.jpg

42,5mm, 1/90s, F4.0, Automatisk hvitbalanse, ISO 100

 

post-164146-1214475395_thumb.jpg

55,0mm, 1/60s, F5.6, Automatisk hvitbalanse, ISO 100

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første bildet er klart best. Her har du fotografert fra et perspektiv som gir mere kontakt med motivet. Tror dog jeg ville ha croppet litt til høyre. Kunne også tenkt meg litt mere dybdeskarphet.

 

Det andre bildet ga meg ikke så mye. Blir litt "snapshot til familiealbumet" over det.

Lenke til kommentar

Det øverste bildet er ganske bra - hundens stilling er herlig. Jeg er enig i at det er uheldig komponert, hunden burde vært lenger ute til høyre. Jeg synes også det forstyrrer litt at hodet går i ett både med vann/land- og land/himmel-linjene. Det er mulig en beskjæring kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Mulig skjermen min er latterlig dårlig her (noe den faktisk er :p ), men det ser ut som om fokus på det øverste bildet er et sted mellom hunden og kamera. Jeg ville ha prøvd å få fokus på hunden, en litt annen vinkel slik at hodet på hunden ikke kommer bort i bakgrunnen og croppet bildet litt som de over har har sagt.

 

Jeg tar forbehold om det med fokus da skjermen jeg sitter på er latterlig dårlig. hehe

Lenke til kommentar

Liker bevegelsen i hundens pels på det første, og posituren er jo knall. Det er et eller annet jeg ikke klarer sette fingeren på, men jeg tror det er noe med fokusen jeg ikke helt liker like godt. Synes også den beskjærte versjonen er mye bedre enn den første.

 

Det andre bildet leder blikket på alt annet enn hunden egentlig, så jeg må si meg enig med de fleste andre angående det bildet.

Lenke til kommentar

Som sagt over. Jeg ville plassert hunden omtrent like langt fra høyrekant som den er nå, men med enda mer luft på venstre side, slik at ingen deler av hunden i det hele tatt er så nær midten av bildet. Ellers flott positur og nydelig hund. Samme fargekombinasjonen som min egen sheltie har :)

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Det bildet av hunden på brygga er ett minnebilde. Det andre syns jeg er bra. Det er ikke så uskarpt som det ser ut til om man ser litt nøyere på det. Jeg likte det godt, syns det viser noe mer enn bare hunden. Den virker litt tøff her. Den lille hunden som ypper seg mot vinden som river den i pelsen.. Så jeg likte det veldig godt. Jeg gir det like godt karakteren "best av hundebildene" i dag. Ikke bare her på diskusjon.no, men rundt omkring der jeg ferdes på internett. Så jeg likte det godt.

 

Når jeg ser nærmere på bilder mener jeg i PS. Her har jeg endret litt på levels etter det jeg mener i pelsen på hunden og litt kontrast.. tror jeg. og lite USM

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...