Gå til innhold

Spørsmål angående PSU/Strømforsyning og CF/Crossfire


Anbefalte innlegg

Nå er handlevognen ferdig, og noen jeg kjenner, skal bygge den.

 

Ser denne bra ut?

Passer alt?

Noe som kan forbedres eller lignende.

 

 

-I starten hadde jeg tenkt på å ha Corsair TX 750W , men så fikk jeg anbefalt Cooler Master Real Power M620 620W fordi kablene var modulære, og ellers en bra PSU.

Men har lest noen tester ( av Cooler Master Real Power M620 620W og av Corsair TX 750W ), der ble det sagt at 5V og 3.3V spenningen var ustabile, fordi det var modulære kabler, men de sier at det ikke er noe viktig.

Hva syns dere?

Jeg vil såklart ha et ryddig kabinnett med god kjøling, men setter at PC'en er stabil mye høyere enn kjøling.

Så vil PC'en bli ustabil og kan ta skade av de ustabile spenningene, eller går det fint?

Hvis noen lurer, så skal jeg ha 2 kort i Crossfire, 8 GB RAM og 1 TV-Kort til jul, så blir nok mer.

 

Så også Corsair HX 620W , er den annbefalt?

Har en maks sum på 15k, + jeg skal bestille Vista Ultimate for 2424,-

Her er testen av Corsair HX 620W

 

 

-Siden jeg ble annbfealt Crossfire, istedenfor XFX Geforce 9800 GTX og senere Geforce GTX 280, så har jeg noen spørsmål om det som jeg setter pris på hvis noen har tid til det :)

 

1. I handlevognen har jeg 1 kort, fordi budsjettet ikke rekker lenger nå, men skal kjøpe nye til jul. Er det enkelt å fikse, eller må man rote mye i BIOS. Håper det bare er å sette de inn, og fikset, men antar at der er noe mer...

 

2. Når man har CF/Corssfire, så må det være ATI kort ikke sant?

Må det være 2 identiske, eller kan jeg ha et av de i handlevognen, og 1 av de nye som kommer, eller må jeg kjøpe 2 av de nye for å bruke CF/Crossfire?

 

3. Vet ikke helt at jeg skal ha Crossfire enda, så lurer på en ting.

Jeg kan vel putte på et XFX Geforce 9800GTX eller Geforce GTX 280 uansett?

 

4. Er det enkelt og anbefalt?

 

5. Er det bra?

Er det bedre med to skjermkort i crossfire, enn 1 Geforce GTX 280?

 

 

-Hvis jeg skal hovedsaklig bruke PC'en til spill, men også litt film, hva er best? Et Geforce 9800GTX/ GTX 280 eller 2 ATI kort (hvilke?) i Crossfire. Gidder ikke SLI med alt maset.

Er det like mye mas med Crossfire som SLI, det med tull med HK, ikke noe støtter det ogsv? Da går jeg heller fot et singelkort.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...