Gå til innhold

Anime Anbefalinger - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Nja, eg synes å huske et par serier som ikke var komedie, men det kan ha vært mangaer.

Kan ikke huske å ha sett Slice of life som anime kategori på noen info sider, så hva legger vi i den kategorien? Bare at det skal handle om hverdagslige ting?

 

Yep, som navnet tilsier. Finnes absolutt slice of life som ikke er komedie, men de vipper som oftest mer mot en annen kategori. Clannad f.eks. er absolutt slice of life, men vipper mer i retningen mot drama/romance.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nja, eg synes å huske et par serier som ikke var komedie, men det kan ha vært mangaer.

Kan ikke huske å ha sett Slice of life som anime kategori på noen info sider, så hva legger vi i den kategorien? Bare at det skal handle om hverdagslige ting?

 

Yep, som navnet tilsier. Finnes absolutt slice of life som ikke er komedie, men de vipper som oftest mer mot en annen kategori. Clannad f.eks. er absolutt slice of life, men vipper mer i retningen mot drama/romance.

 

Men er det noe poeng å ha slice of life med da? Siden det da enten er komedie eller drama / romance som du sier? eller skal det bli lista opp som på for eks, animenfo.com at du skriver opp alle kategoriene en serie er inne på?

Som for eks, Clannad: Romantikk,slice of life, komedie osv,osv?

 

edit:

ser det er slik det er foreslått, skumlesning er en stygg ting :)

Endret av Zippio
Lenke til kommentar

Flotte saker, Dotten! Dette setter vi virkelig pris på. Nå gjenstår det bare å kategorisere alt, og håpe på at folk har vett til å titte innom. ;)

 

 

Red.: Nå oppstod det ett problem. Ettersom det er en del serier og filmer jeg ikke har sett, så hadde jeg tenkt å kategorisere disse etter det Wikipedia sier. Dessverre er sjangrene der satt opp i alfabetisk rekkefølge, noe som gjør det umulig for meg å sette seriene og filmene i riktig kategori. Noen som har en løsning på dette?

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Bra at det ble mekka en side hvor man kan diskutere anime-anbefalingene :thumbup:

Jeg har vært litt skeptisk til å stole på noe som kun en person har anbefalt når folk har så varierte meninger.

 

Det hadde vært digg hvis man kunne ha et kommentarfelt til hver enkelt anbefaling hvor folk kunne skrive sin mening og gi karakter.

Har ikke sett dette noen annet sted på Diskusjon.no så jeg regner ikke med at det går, men det hadde vært digg.

Lenke til kommentar

^^^^ that might be a idea! det går jo å lage et register over alt som er anbefalt og anbefalingen, så kan man "commente" og skrive sin egen anbefaling av serien, og hva med er enig med osv. the blogger elns er perfekt løsning, hvis noen (kan hjelpe til jeg assa) orker å (lage en blogg på en sånn side med blogg løsning og comment support) + copy/paste alle anbefaling inn som poster i bloggen. så ville jo det vært ubert!

Lenke til kommentar

Store deler av førsteposten forsvant dessverre på grunn av problemer med nettverket. Dessverre hadde jeg ikke kopiert det til Word på det tidspunktet, så jeg må skrive masse på nytt. Derfor har jeg tatt meg rett til en pause.

 

Uansett så er det mulig for flere å poste anbefalinger av samme serie/film i den andre tråden, så lenge anbefalingen innholder bilde®, personelig mening, kort om handlingen og krakter.

 

Alt annet enn anbefalinger skal tas i denne tråden.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ghost in The Shell :hmm:

Det er så sinnsykt mye at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne! :ohmy:

 

Ghost in the Shell [Movie] - fra 1995

Ghost in the Shell 2: Innocence [Movie] - fra 2004

Ghost in the Shell 2.0 [Movie] - fra 2008

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - The Laughing Man [Movie] - fra 2005

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex [TV-Serie]- fra 2002

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex 2nd GIG [TV-Serie]- fra 2004

 

så hvor begynner jeg?...

Er det noen av filmene man kan se uten å spoile TV-serien? :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...