Gå til innhold

Problem med PCI-grafikkort på ASUS A7N8X?


Anbefalte innlegg

Hei og hå! :smile:

 

Jeg har nå solgt mitt ASUS A7N8X (Standard-utgaven) til faren min, og kjøpt meg Deluxe-utgaven istedet (for å få SoundStorm). :D

 

Men, så har det seg slik at pappa driver mye med Autodesk AutoCAD og Inventor, og han kjøpte seg for en tid tilbake et 3DLabs Wildcat VP560 AGP grafikkort. Dette kortet viste seg å være glimrende i Inventor (som han driver mest med akkurat nå), men viste seg å være ubrukelig til å spille av video med. :o

 

Pappa har en Sony GDM-FW 900 skjerm (24" Widescreen, om jeg ikke tar helt feil), med to d-sub tikoblinger - og bryter i fronten til å veksle mellom disse. Jeg forslo da at han kunne kjøpe seg et PCI-grafikkort i tillegg, som han da kunne bruke til bl.a. video-filer og DVD-avspilling. Han tenkte å kjøpe dette kortet.

 

Men jeg leste litt på nForcersHQ forumet, og der så det ut til at PCI-grafikkort ikke fungerer noe særlig godt med A7N8X hovedkortet. Så da lurer jeg på om det er noe vits for pappa å kjøpe et PCI-grafikkort? Er det noen her som har testet dette? - enten med både AGP og PCI, eller kun PCI? Vil det fungerere eller ikke? Hva ville dere gjort? :shrug:

 

Edit: her er en link til en tråd på nForcersHQ.com hvor jeg leste om problemet.

 

Takk til alle som tar seg tid til å svare! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hørt litt rykter om det der. har ikke det hk'et, men jeg mener å huske at det ikke vil funke i det hele tatt med pci kort på den.

 

Edit: ser at det er litt forskjellige resultater med PCI og nevnet kort på nForcersHQ.com så jeg er ikke helt sikker på at det er umulig lenger... hvis du vil ha flere skjermer koblet til maskinen så tror jeg nok et Matrox agp kort er løsningen

Lenke til kommentar

Noen andre som vet mer om dette? Erfaringer?

 

Det er vel ikke mange som bruker PCI-grafikkort, men hvis noen har prøvd det på et nforce2-basert hovedkort - så hadde det vært fint å høre om det faktisk går eller ikke...

 

På nForcersHQ.com var det enkelte som skrev at det stod i manualen til ASUS A7N8X at det ikke støttet PCI-grafikkort. Men, det har ikke jeg funnet i min manual ihvertfall...

 

I BIOSen er det jo et valg mellom PCI- eller AGP-grafikkort, så at det ikke skal støtte PCI-grafikkort er jo rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...