Gå til innhold

Noen som har vet?


SEeK

Anbefalte innlegg

Usj.. Skulle sett på en kjøler på Hovedkortet mitt (Abit KD7-Raid). Men måtte ta i hardt, og skrutrekkern glapp... Jeg klarte og brekke av en liten plast bit ved CPU socket som det står L1 ved.. Hovedkortet vil ikke boote lenger.. Noen som vet om det kan fikses? evt. Et sted hvor man kan sende inn til reprasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det der er grunne til at jeg ikke er noen stor fan av festemekanismen til amd vifter. du er ikke den første som har ødelagt hovedkortet, rambrikker (som stod for nær skrutrekkeren i det den glapp), cpu (knust pga feilmontering) eller lignende.

 

(for å ikke fremstå som en total klumse som har klart alt det der 8) , har en kompis som knærta hk+ram, og har hørt endel historier om folk som har knust kjernen)

 

er litt klønete å løsne en feilmontert P4 vifte, men det går uten å måtte bruke makt... det er heller ikke mulig å knuse kjernen pga heatspreaderen som egentlig burde blitt kallt "idiotsikringen for montering av vifte" ettersom det er det den gjør, som nevnt tidligere øker faktisk heatspreaderen temperaturen.

Lenke til kommentar

Høres ikke bra ut. Plastbit sier du, hvis den er merket med L1 er det mest sannsynlig en drossel/spole, av hva jeg kan se på kortet mitt er det en overflate montert (SMD) komponent.

 

Har du fortsatt den biten du knakk av ?

 

Kan hende det holder å lodde den på igjen,men siden du har brukt så mye kraft at denne gikk av er det vel stor sannsynlighet for at du har tatt en bane eller to også.

Lenke til kommentar

Har fortsatt biten, men den er jo jævlig liten.. hakke peiling på pinsettrotte arbeid, men snakka med en som ikke trudde det kunne fikses. Hørt rykter om noen som tok par hundre kroner for å fixe, men veit ikke hvor det skulle vært... Men hadde passa yppelig så jeg får hovedkort til TG, for det jeg sitter på nå er no herk...

Lenke til kommentar

Sinnsvakt liten faktisk.. så på det jeg hadde skrivi :D.. Trukke jeg har brukt det ordet før.. men samma faen, liten ern.

 

Snakka med ei pinsettrotte som ikke trodde det kunne fikses, men han hakke sett det.. Uff.. Får prøve få tak i noen som kan mekke're siden ingen andre har noen gode forslag

Lenke til kommentar

 

det der er grunne til at jeg ikke er noen stor fan av festemekanismen til amd vifter. du er ikke den første som har ødelagt hovedkortet, rambrikker (som stod for nær skrutrekkeren i det den glapp), cpu (knust pga feilmontering) eller lignende.

 

 

AMD vifter har jeg faktisk ikke prøvd, og ikke har jeg tenkt å gjøre det heller. De som sparte på å kjøpe AMD kan investere noen av kronene i denne, og slippe problemet helt og holdent. Ikke at jeg noensinne har greid å knuse en AMD CPU, men det er greiere med idiotsikring...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...