Gå til innhold

Ny Pc til 6000 - 11000kr


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe pc en ny pc, men vet ikke hvor eller hva jeg skal se etter

jeg skal ha en pc til 6000-11000 kr

 

det skal være gaming pc

skal ha litt kult kabinett med noen kule lys til osv....

 

Jeg skal ha med en av disse kabinettene Zalman Z-MACHINE GT1000 eller Antec Nine Hundred

 

hvor burde jeg kjøpe pc, mener på nettsteder som Komlett

 

Alt mottas med takk

Endret av Nor-Gamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du bygge selv, eller skal den være ferdig sammensatt?

 

Det er jo 2000,- i prisforskjell på de to kabinettene, så du burde bestemme deg for ett av dem. GT1000 får jevnt over gode anmeldelser, men koster skjorta. Nine Hundred har meget bra luftgjennomstrømning, men er ikke stillegående. Hvis du vil legge nesten 3000 kr i et kabinett, så bør du i hvertfall være sikker på at det har et utseende du ikke går lei med det første.

 

Amentio er vel billigste nettbutikk for tiden, og de får generelt gode omtaler. Men komplett har et veldig bra utvalg i ferdig sammensatte PCer man kan konfigurere selv, og man får da garanti på systemet som helhet (mot kun enkeltkomponenter hvis man bygger selv). Med andre ord: Amentio hvis du vil bygge selv, Komplett hvis du vil ha ferdig sammensatt.

 

Edit: Leif

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

du burde definitivt kjøpe pc der det er billigst... det er en logisk konklusjon på det spørsmålet.

Men igjen, skal du bygge selv?

 

Av komponenter bør du i all hovedsak ha:

intel prosessor, e8400 er et godt alternativ

hovedkort, P35, X38 eller P45 chipset. Styr unna alt som heter nVidia og SLI.

ATi 4850 eller 4870 skjermkort

god strømforsyning med lavt støynivå. Corsair og Mist lager bra utstyr.

en skjerm er viktig å legge litt resurser i. Det er den man må se på hver dag i mange mange år fremover.

Minne. Vil ikke anbefale noe under 4GB. Netshop har 4gb Mushkin-sett som opererer på 1000mhz som er bra. Gå for DDR2, ingen vits å betale x3 for den nye typen (med mindre du skal overklokke som faen)

Lenke til kommentar

jeg skal ha en sammen satt pc som man kan justere sånn som her

 

hva med dette oppsettet her

 

Antec Nine Hundred

Corsair Powersupply 650W

Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB

Seagate Barracuda 7200.10 250GB + at jeg har en annen på 500 gb

XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI, Black-PCB

Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE Black OEM

Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional

BenQ 19" LCD G900Wa TCO03 1400x900, 5ms, 800:1, VGA

Microsoft Windows Vista Home Premium

 

er det noe jeg kansje kan endre på her eller ser dette bra ut, og er det noen som har et av de kabinettene som er satt opp i første post så vil jeg gjerne høre hvordan de er og hva som er bra med dem og de som er dårlig med dem

Endret av Nor-Gamer
Lenke til kommentar

Så er nok komplett det beste valget, og oppsettet du har der er et bra utgangspunkt. Til budsjettet ditt kan du egentlig glemme alt om GT-1000. Men 3000kr er da også godt i overkant av hva man bør gi for et kabinett...er min mening i hvertfall.

 

Forslag til oppsett her:

 

Komplett Din Side PC

 

Varenr.: 345356

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 7 OEM 1i Programvare OEM

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Counter Strike 1: Anthology, PC

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

World of Warcraft, MMORPG, PC

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2,

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3,

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA

MS COA Label Windows

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

Benq 22" LCD G2200W TCO03

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Lagerstatus: 1 stk på lager

 

 

Kr. 9.702,67 inkl. miljøgebyr

 

Forskjellen her i forhold til standardoppsettet er:

 

1. Corsair HX650W PSU. Det er verdt 80 kr mer for 100W ekstra i forhold til HX550W.

2. Valgte en Samsung Spinpoint T166 500GB HDD som primær disk.

3. Droppet ektra HDD. HDDer er meget enkle å montere i selv senere, dersom du får behov for mer plass.

4. Valgte Samsung DVD-brenner med SATA-tilkobling, ettersom du da slipper brede flatkabler = bedre luftflyt i kabinettet (pluss at det ser penere ut).

5. Fjernet mus og tastatur. Her må du velge noe du synes passer selv.

 

Du får vurdere om du vil legge mer penger i grafikkort. 8800GT er ikke top-notch lenger. Men jeg ville ha valgt 8800GT, ettersom det er et veldig bra kort i forhold til prisen (og siden HD4850 ikke er et alternativ i oppsettet), og heller satset på å bytte ut grafikkort selv ved behov.

 

Hadde det vært mulig, ville HD4850 vært et bedre alternativ, siden det gir meget bra ytelse i forhold til prisen, samtidig som du har muligheten for å putte inn et ekstra slikt kort på Asus P5K hvis du får behov for mer kraft senere. Du kan eventuelt skrive en mail til komplett der du spør om det er mulig å få PCen levert med HD4850 i stedet, og hva de evt. skal ha for det. De pleier å være greie sånn. Ville også spurt pent om det kunne være mulig å få maskinen levert med Vista Home Premium 64-bit i samme slengen, slik at du får utnyttet alt minnet.

 

Edit: Skrivefeil

 

Edit2: Ang. lydkort, så er det ikke alle som liker integrert lyd. Men min anbefaling er at du prøver den integrerte først og ser om det holder til ditt bruk. Hvis ikke, kan du alltids oppgradere maskinen senere selv. Da har du også større frihet til å velge lydkort selv.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

takk for alle svar men lurer på en ting til

er det noen som har et av de kabinettene som jeg er ute etter, kansje noen av dere kan si hva som er bra og dårlig med dem

 

jeg tok heller 19" skjerm 250gb hardisk fordi jeg har en på 500gb ekstra

resten tok jeg samma som deg ^^

Lenke til kommentar

19" skjerm er bare utrolig dumt! Hvorfor skal du velge den billigste dritten i sjappa? Det er tross alt den du skal se på... Det er 3 viktige komponenter i en pc, og det er skjerm, tastatur og mus, og der bør det legges betydelige resurser.

Sats heller på en 22" til en tusenlapp mer... En skjerm beholder man ofte i mange år, mye lenger enn resten av komponentene, og da er det greit å satse på litt kvalitet

Endret av newman221
Lenke til kommentar

IKKE kjøp 8800GT. Nå er det HD 4850 som er tingen, er ikke mye dyrere enn 8800GT med yter en del bedre så det er definitivt verdt det.

 

Til ett AMD skjermkort vil jeg varmt anbefale et P45 chipsett hovedkort. Hardware hadde nylig en test av ett slikt kort, Asus P5Q Deluxe

Nå aner ikke jeg om Komplett har det som ett valg, men jeg måtte bare si at nå er det smart og gå for P35 helst P45 og ett HD 4850 eller to stykker. To stykker i crossfire er forøvrig i samme ytelsesklasse som GTX 280 og 9800GX2 som er ganske imponerende ettersom det nesten er halvparten så billig.

Lenke til kommentar
Minne. Vil ikke anbefale noe under 4GB.

 

Her er det viktig å påpeke at dersom en kjører et 32bit operativsystem, kan dette ikke lokalisere mer enn 3GB.

Faktisk så kan 32bit registrere nøyaktig 4gb, men dette inkluderer all minne + noe reservert plass. Vanlig er å få ca 3.2gb. Jeg får 3.6gb med min pc

Lenke til kommentar
og så lurte jeg på en ting til, er det mulig å sette inn noen ekstra usb porter siden jeg har lest at det er bare er to usb porter på de kabinettene som jeg har lyst på ( jeg trenger ihvertfall 4stk)

 

USB portene er ikke i kabinettet men i selve hovedkortet. De fleste hovedkort har 4 usb porter, pluss tilkobling for de usb portene som er i kabinettet og gjerne mulighet for og koble til enda flere. Men hvem trenger vel flere en 6 usb porter?

 

I så fall for du kjøpe en usb hub, clas ohslon er sikkert ikke dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...