Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!

Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

• Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var visst litt kjapp der...nå ble ordren plutselig delt opp og mobilen står nå som "pending"..istad sto den som shipped.

Surr :S

Skrevet

De bruker som regel å sende et brev som sier at du må gi dem fullmakt til å åpne pakken. Dersom du ikke gjør det, sendes pakken i retur etter en gitt dato.

Som regel tar det mellom 2 og 7 dager. Selv om jeg venta på en pakke (ikke fra dealextreme vel og merke) fra tollen i 25 dager!

Skrevet

Når min pakke først kom til Norge, kom den til meg 2 dager etter den var registrert i Oslo.. Så hans var nok heller ikke innom tollen..

Gjest Slettet+513
Skrevet

Tollen går ofte etter de største pakkene... min "lille" tror jeg ikke de gadd å se på engang, kom i posten etter to dager.

Skrevet

Min ordre ble delt opp i to deler, den første pakken inneholder en Bluetooth adapter og en strøm plugg. Denne pakken skal jeg hente nå, men utenpå den står det at den inneholder en mobiltelefon og at verdiene r mye høyere...mobilen er sendt i en annen pakke.

Håper jeg ikke trenger å betale tollen 2 ganger? Det finner jeg meg ikke i..

Skrevet

Hvis det er 2 separate pakker og hver av pakkene er toll-/avgiftspliktige, må du betale for begge.

Hvis verdien (inklusiv porto) overstiger NOK 200,- per pakke, må du betale 20% MVA av pakkens totalverdi, pluss fortollingsgebyr.

Skrevet

Jeg måtte ikke betale noe for den selv om verdien var 700kr utenpå pakken. Den inneholder derimot varer for ca 20 kr.

Skrevet
Hvis verdien (inklusiv porto) overstiger NOK 200,- per pakke, må du betale 20% MVA av pakkens totalverdi, pluss fortollingsgebyr.

Det er vel ikke helt riktig. Det er kun varens verdi som må være på under 200kr, ikke vareverdi + frakt. Har varen/pakka derimot en verdi på over 200kr skal det beregnes 25% moms (ikke 20%) av totalbeløpet (verdi + frakt). Er varene i tillegg tollpliktige så skal det beregnes toll FØR moms legges til.

Alt er egentlig ganske greit forklart i denne tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...