Gå til innhold

Hvorfor skal du fortsette med AoC?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lei av alle som skal syte av AoC,

så jeg lagde likesågodt en mottråd :p

Derfor skal jeg fortsette med AoC:

Digger kampsystemet på den måten at det føles mer ut som et Hack'n'slash spill.

Digger fatalities (Prøv fatality med hammer, det er überkonge, hode som tromme ftw) :D

Digger det faktum at instancene endrer seg etter oppdraget (mener da singleplayer om natta)

+ mer som jeg ikke kommer på nå, siden jeg er übertrøtt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

ELSKER fatalities, kampsystemet

Digger Conan-verdenen (lore, landområder osv)

Elsker grafikken

Vet de har mange improvements og store patches på vei

Digger solo-starten pga du får en god innføring i spillet og historien er kul og avhengig av hvilken klasse du er

Blod og gørr er gøy (det gir meg stor glede å bare innrømme dette :p)

Voksent miljø

Gode varierte soner, med veldig god stemning fra musikken

Morsomme quests

Gode og korte instancer

Stor og aktiv spillerbase (med stort sett hyggelige mennesker (selvom jeg er på PvP server))

Lett å legge fra seg, lett å ta opp :D

God variasjon i classes, alle virker morsomme å spille (har dog kun prøvd 3)

..og selvfølgelig nasjonalisme :D

Det var det jeg kom på i farta :-)

edit: leif

Endret av joananas
Skrevet

Spiller pga endgamet i spillet overgår det meste, selv om noe av det ikke er helt på plass enda så har man fått smakebiter av mass-PvP, politikk, drama osv noe som smakte godt for min del.

Skrevet

Er ikke noen andre mmorpg spill som er verd å bruke tiden på, så aoc er et midlertidig substitutt for meg, av mangel på noe bedre.

Skrevet (endret)

Skal fortsette å spille Age of Conan av følgende grunner:

* Aktivt kampsystem (ikke klikk og se hva som skjer ala World of Warcraft)

* Utrolig stor og levende verden

* En voksen verden for voksne mennesker

* Grafikken er det beste som er å spille pr dags dato i noen mmorpg spill ute.

* Lyden i spillet er noe av det beste i noen mmorpg spill...muligens det beste noensinne.

* Nye og spennende konsepter i et mmorpg spill.

* Funcom er Norske! (lenge leve nasjonalisme!)

* Atmosfæren er til å ta på til tider

* Er ingen andre "nye" bra mmorpg alternativer ute som er i samme klasse for tiden

Endret av _LarZen_
Skrevet

La meg gi mine egne synspunkter på noen av disse grunnene, siden "hvorfor slutte" tråden ble hijacket med hvorfor alle som slutter er teite og spillet er guds gave til nerdene.

"Aktivt kampsystem"

Løpe villt rundt etter en caster som ikke vil bli slått på, eller stå og hamre komboer på en annen melee er langt fra det jeg ble lovet av "Hands-On-Action" som runget igjennom hvert eneste Gaute Godader intervju siden tidenes morgen. Skills blir så vanvittig like siden de tar lang tid å utføre, castere er utrolig kjedelige grunnet mangel på skills og personlighet på klassene etc.

Det eneste plusset AoC har med combat systemet er knockback effecter fra player skills, noe også WoW får i expansion. Jeg gleder meg til det.

"Utrolig stor og levende verden"

Dette er den mest avgrensede MMO verdenen jeg har sett siden guildwars. Snakke med en kar for å komme til neste område? seriøst? Kan jeg ikke hvertfall få GÅ inn i neste område for å tviholde på hvertfall LITT av illusjonen med en åpen verden? Jeg ler.

"Grafikken er den beste i noen MMO"

En super high-end maskin fra markedet i dag, med 2x skjermkort i SLI og quad core prosessor klarer ikke å kjøre dette spillet i siege warfare med 2 raids mot hverandre. Grafikken er dødsbra i spillet, men dette er så latterlig lite gjennomtenkt. Hvis funcom ikke klarer å optimalisere motoren eller reduserer spell-effects på en lur måte før folk skal starte med sieging blir dette epic failure.

"Lyden i spillet"

Lyd og musikk i spillet er faktisk veldig bra, skal ikke krangle på dette punktet. Synd det er det minst viktige punktet for at folk skal fortsette med spillet ever.

"Nye og spennende konsepter"

Si meg, hva er nytt og spennende? Det eneste jeg kan tenke meg er melee combat systemet, som jeg allerede har gitt inntrykk for min mening om.

"Funcom er norske"

Verste jeg ser er folk som i det hele tatt nevner at dette påvirker deres lyst til å spille spillet. Hvis AoC ikke hadde vært norsk hadde vi ikke sett en snurt av det i norsk media, og garantert sluppet mange ravende forsvarere på norske forum. For meg spiller det NULL rolle om et spill er pakistansk, russisk, norsk eller kinesisk. Det er faktisk mer negativt enn positivt for meg, siden patchnotes og tooltips i spillet er skrevet på en veldig "norsk-engelsk" måte. Grammatisk riktig men fremdeles merkelig syntax om man er vandt til å se etter slikt.

"Ingen andre bra MMO'er for tiden"

Dette er vel det mest sanne og triste punktet. AoC hadde vært en døgnflue om vi faktisk hadde hatt noen andre skikkelige alternativer foruten flaggskipet WoW. Jeg lengter etter noe nytt å spille som har kvalitet og sjarm over seg, men blir gang på gang skuffet.

WAR er mitt siste håp av spillene jeg vet om, og setter min lit til at Mythic klarer å gjenskape magien til DAoC.

/rant

Skrevet

La meg gjette, DAoC var ditt første MMO (eller ihvertfall det første skikkelige)?

Alle har sine meninger, mange vil ytre dem på dette forumet (hvorfor ikke?). Alle vil "hijacke" andres tråder og skrive offtopic (bombe?).

Det er vel om å gjøre å ikke bry seg om hva andre synest, men hvis 1000 syter høres det bedre en om 10000 skryter.

I tilegg er det de som syter som ser ut til å poste mest på alle typer forum.

Personlig ser jeg ikke hva som er så givende for de som syter og klager på ting å gjøre det overalt så mye som mulig. Det er mulig jeg er "gammeldags", men jeg blir lei av det veldig fort, på samme måte som jeg blir lei fanboys.

Jeg spiller et spill hvis jeg synest det er givende for meg selv, kunne ikke brydd meg mindre om hva andre synest.

Om jeg fortsatt spiller AoC? Spiller ingen rolle.

Skrevet (endret)
"Aktivt kampsystem"

Løpe villt rundt etter en caster som ikke vil bli slått på, eller stå og hamre komboer på en annen melee er langt fra det jeg ble lovet av "Hands-On-Action" som runget igjennom hvert eneste Gaute Godader intervju siden tidenes morgen. Skills blir så vanvittig like siden de tar lang tid å utføre, castere er utrolig kjedelige grunnet mangel på skills og personlighet på klassene etc.

Det eneste plusset AoC har med combat systemet er knockback effecter fra player skills, noe også WoW får i expansion. Jeg gleder meg til det.

Hvilken level er du? Er du ikke 80 så har du da nada å si om combat systemet krever "skills" eller ikke. Og jeg kan love deg, det er mye vanskligere å gjøre det bra i AoC på level 80 enn i WoW på level 60/70.

Hvilken melee kar er det som løper "villt" rundt etter castere? Isåfall kan man ikke sin egen klasse, eller spillet godt nok til å bruke dens systemer for å stoppe dette.

Det du beskriver rett og slett sier meg at du er helt ny i gamet som resten, og ikke ser helt hvordan du skal bruke systemet.

Kom deg til level 80 hvor du "hamrer" og "løper vilt" rundt så ser du jo hvor kjapt du går ned.

Ligger det mindre skills i combat systemet til AoC enn i WoW sitt? Isåfall dagens :D

Endret av o(O)phus
Skrevet

Jeg spilte aldri opp til 80 nei, grunnet haugevis med feil, bugs og mangler.

Om combatsystemet på et magisk vis blir bra på lvl 80 er det i tilfelle et latterlig design valg å la folk spille igjennom med et gørrkjedelig utvalg av skills før det blir gøy.

Før AoC kom ut var alle for lite erfarne til å uttale seg om spillet i forhold til Oophus, så alle argumenter var ugyldige. Nå er alle som ikke er lvl 80 og har spilt spillet masse uegnet til å uttale seg om aspekter ved kampsystemet. Jeg ser et visst mønster her.

Kos dere med spillet dere som liker det da hvertfall. :)

Skrevet

* Artig,fint og underholende kapsystem med flere action barer (i WoW er det 6 og i AoC er det 10 :D.Noen ganger er det faktisk artig å grinde;)).

* Grafikken er bare nydelig :love::tease::new_woot: .

* Verdenen til Conan (Hyboria) er bare sååååå diger (mye mye mye stærre en WoW). Og bare tenkt hvor liten Barach øyene er på kartet og store de er når vi er i dem ;).

* Destiny questene er ufattelig artig. De har en god historie og skaper mye underholdning ;)

* En spiller delen fra level 1-4(5) er ganske artig. Vertfall questet der du skal drepe fangevorkteren Saddur ved Acheronian porten :p

* Utrolige tøffe skummle monstre.

* Stor byene som Tortage,Tarantia,Khemi er utrolig fasinerende og komplisert byggende. Og de er stoooore :yes: .

* Figur byggingen (der man bygger på karakteren sin) er ganske enorm. Mye mere tilegg en WoW ;)

* Combat på mounts :D

* Bygging av egne player citys.

* Et enormt god,fasinerende,voskent,blodig,grøssende,bygget,digget MMORPG.

Og det aller beste er at det BARE er utviklet av selve Norges FunCOm :D:p

Skrevet

Jext. Ha deg vekk fra denne tråden. Post det du sa i skuffende tråden eller slutta med AoC tråden, men ikke her. Den er for oss som finner glede over å spille AoC og vi trenger ikke slike poster som dine her.

Spiller fortsatt AoC fordi AoC fanget meg mer enn WoW gjorde, jeg elsker kampsystemet, grafikken og landskapet er nydelig! Elsker desinity quest linja og fatality.

Skrevet

Fordi Conan er det beste online spillet for tida , enkelt og greit .

Jeg digger grafikken , combat , questene og musikken , på Wildsoul er det voksne spillere også .

Var lei barnehage-spillet woW m, DEILIG at det kom noe mer realistisk og brutalt .

Skrevet (endret)

Støtter Jext i noe av det han skriver. Comboer tar for lang tid i pvp, samt at om man har trykket ferdig en combo, og mens man venter på at slaget skal komme, så dør mobben/spilleren, så hjelper det ikke å snu seg for å treffe den andre spilleren/mobben, comboen går bare ut i luften.

Fortsetter å spille fordi jeg er interessert i å se hva spillet har å tilby i høyere lvl. Er bare 35 for øyblikket, og synes det blir litt dumt å gi seg så tidlig. Er også spent på det Funcom har sagt at de skal legge til de nærmeste månedene.

Endret av Cassius
Skrevet
Støtter Jext i noe av det han skriver. Comboer tar for lang tid i pvp, samt at om man har trykket ferdig en combo, og mens man venter på at slaget skal komme, så dør mobben/spilleren, så hjelper det ikke å snu seg for å treffe den andre spilleren/mobben, comboen går bare ut i luften.

Fortsetter å spille fordi jeg er interessert i å se hva spillet har å tilby i høyere lvl. Er bare 35 for øyblikket, og synes de bli litt dumt å gi seg så tidlig. Er også spent på det Funcom har sagt at de skal legge til de nærmeste månedene.

Da gjør du noe feil , jeg fordeler ofte comboene mine på flere targets . AoC går mye på skills og timing vettu , tar tid å venne seg til når man er vant med å få ting servert på sølvfat .

Skrevet (endret)
La meg gi mine egne synspunkter på noen av disse grunnene, siden "hvorfor slutte" tråden ble hijacket med hvorfor alle som slutter er teite og spillet er guds gave til nerdene.

Jext du har nettopp blitt mitt premieeksempel på dårlig forumoppførsel.

-----

Uansett, så er hovedgrunnen til at jeg er veldig glad i AoC alle de små detaljene som utviklerne har lagt til. For meg gir dette det lille ekstra. :)

Endret av Digitalsitron
Skrevet
Elsker grafikken

Ja, du elsker vel også 2D-buskene som roterer med kamera! Eneste grunnen til at grafikken trenger en kraftig maskin er at grafikkmotoren er dårlig, evt. ikke optimalisert. Akkurat som Gothic 3.

Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)

Elsker grafikken, elsker grafikken, elsker 2D-busker som roterer med kamerat, elsker grafikken, og igjen, elsker 2D-buskene som roterer med kameraet. Bare grunnen til at jeg fortsetter å spille det.

Lenge level 2D-busker. Elsker forøvrig også å ganke små whinere, som ikke har kommet seg forbi level 30.

Fra spøk til alvor:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Grunnen til at jeg skal forsette med AoC, er fordi jeg ikke er kommet til level 80 enda. Jeg vil først komme dit før jeg kan si hvordan spillet egentlig er. Jeg gir meg ikke før jeg har prøvd alt. Er level 62 nå, og storkoser meg så langt. Gleder meg å se hva endgame har å by på, og gleder meg også til å raide. Jeg ser også fram til alt Funcom skal sette inn i spillet ved hjelp av patcher, noe som gjør det spennende hver Mandag og Torsdag. Nesten som et lotteri. Digger grafikken, kampsystemet, musikken og omgivelsene. Synes absolutt ikke det er et kjedelig spill.

Endret av medlem-105082

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...