Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig eksamenskarakterer for vk2 er ute!


Anbefalte innlegg

Til dere som har karakternivået 4-5-6 i standpunkt og samtidig stryker på eksamen: Faglærerne deres må være for snille og/eller uvitende om hva som kreves av norskfaget.

 

Nå er det vel en kjent sak at alle kan ha en dårlig dag. Det skal mye til å stryke, men hvis man da vanligvis har 5-6 i norsk og likevel klarer prestasjonen å lese av feil ord eller feiltolke diktet/novellen helt, for ikke å snakke om oppgaveteksten, så er man ofte ille ute. Håper virkelig ikke det er mange sensorer som handler så brutalt som å stryke noen for en liten småfeil, men dersom man skriver en glimrende fortelling om en hund når oppgaven er å skrive om en katt, kan hvem som helst stryke.

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på det samme. Strøk i nynorsk, men den skal garantert klages på. Har 5 og 5 og 6 i norsk standpunkt og fikk 5 på bokmålseksamen så den var litt overraskende.
Jeg har 5 i nynorsk, og fikk 3 på eksamen. Har lyst til å klage egentlig, men er litt redd.
Lenke til kommentar

Skriftleg nynorsk - 6

Skriftleg bokmål - 5

Skriftleg 3MX - 5

Munnleg 3MX - 3

 

Joda, eg kan skrive under på at det var kjipt å kun få 3 i munnleg 3MX, men vitnemålet som kom i posten i dag hjalp litt på, når det viste 6 i nynorsk. Min einaste seksar på vitnemålet mitt faktisk :)

Lenke til kommentar

SKRIFTLIG:

 

Bokmål hovedmål - 4 (4 i standpunkt)

Nynorsk sidemål - 4 (4 i standpunkt)

Treningslære - 3 (5 i standpunkt)

 

MUNTLIG:

Ledelse og instruksjon: 6 (5 i standpunkt)

 

Misfornøyd all- over.. Fryktelig irritert over treningslære, burde hatt mye bedre. Mulig jeg klager på den!

Lenke til kommentar

Norsk Hovedmål (Bokmål) skriftlig: 5

Norsk Sidemål (Nynorsk) skriftlig: 4

Fysikk 3FY skriftlig: 4

2 Engelsk 1+2 skriftlig (Privatist): 4 (Vurderer å klage på denne)

 

2 Engelsk 1+2 muntlig (Privatist): 6

Nyere Historie muntlig: 5

 

Alt i alt er jeg fornøyd med dette - Hadde dog forventet bedre karakter i både nynorsk og engelsk skriftlig. Får se hva en lærer som jeg har fått til å se over engelskstilen min synes, før jeg klager på denne. :)

Lenke til kommentar

Norsk Hovedmål (Bokmål) skriftlig: 5 (Standpunkt:5)

Norsk Sidemål (Nynorsk) skriftlig: 5 (Standpunkt:4)

Matte 3mz skriftlig: 3 (Standpunkt:4)

3SPC (Spansk C-språk) muntlig: 6 (Standpunkt:6)

 

Veldig fornøyd med både 5 i bokmål og nynorsk, spesielt siden jeg har 4 i nynosrk standpunkt. Matten derimot er jeg lite fornøyd med, men det er vel ikke mye å gjøre med, selv om jeg følte at jeg hadde rimelig god kontroll. Noen som har prøvd å klage på en skriftlig matteksamenskarakter?

Lenke til kommentar
Var det ein spøk? :)

 

Du har altså berre ein karakter i norsk skriftleg, og holder på med Samfunnsfag?

 

Vedkommende mente da sikkert at samfunnsfag er samfunnskunnskap(enten A eller B), og der har man jo skriftlig eksamen. Kanskje slapp vedkommende også sidemålseksamen på grunn av streik, slik som meg? Dermed blir det bare én eksamenskarakter i norsk skriftlig. ;)

Lenke til kommentar

St.punkt. Matte 4

Norsk 4

Engelsk 5

Ny.Hist 4

Naturfag 4

 

Eksamen engelsk Muntlig: 4

Skriftlig: 5

 

Nynorsk eksamen 4.

Bokmåleksamen (fuc.... 3 ass) Helv... fa..

 

Edit: Skal begynne å gjøre lekser når jeg begynner på høyskole tror jeg. Føler meg dum ass.

Endret av Ramanza1
Lenke til kommentar

Brukeren føler seg sikkert dum fordi h*n i ettertid ser hvor dumt det er ikke å ha gjort leksene sine på videregående. Man må jo jobbe mens man har sjansen. Litt sent å si at man skulle ha jobbet mer, fordi man er flau over karakterene sine. Jeg har sett så mange som bruker det som en unnskyldning, men karakterene representerer jo ofte hvor mye innsats man velger å legge i skolearbeidet.

 

De karakterene du listet opp, var jo ikke så ille, da..

Lenke til kommentar

Oi, så mange som klager på eksamenskarakterene sine. Ja, dere er noen modige folk, det skal dere ha! ;)

 

Selv på lærerens oppfordring om å klage kan man gå ned. Likevel: lykke til til dere det gjelder! Gjerne skriv her om dere fikk medhold eller avslag på klagen :)

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...