Gå til innhold

AoC: Svart skjerm/låst spill noen sekunder nå og da


Anbefalte innlegg

Opplever med gjevne mellomrom (kanskje et par ganger i timen, noen ganger mer) når jeg spiller at plutselig så låser spillet seg. Alt jeg ser er en svart skjerm med noe grafikk som har slått krøll, f.eks. firkanter på bakken eller en texture i ene hjørnet eller lignende. Jeg hører musikken. Hvis jeg starter windows oppgavebehandleren så er statusen "aoc kjører" ikke "aoc svarer ikke". Slik holder det seg i 10+ sekunder og noen ganger er jeg jo død når jeg ser hva som skjer igjen.

 

Noen som har opplevd det samme, vet hva som forårsaker det og eller hvordan man fikser det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg fryser spillet i noen sekunder for så å gå videre en gang i blandt. Grafikken er der men alt stopper opp. Jeg har ikke tapt liv/helse mens det står stille midt i en kamp, så det kan ikke være PCen min. Den takler ellers alt på maks fint. Linja mi har alltid vært stabil så jeg tviler sterkt på at det er den. Utenom det har jeg brukt noen timer på å forsikre meg om at alt er oppdatert av drivere osv. Regner med at det er bare å vente...

Lenke til kommentar
nedgrader nvidia driver til 169.25. funket fint etter det hos meg hvertfall.

 

Det funker nok svært dårlig med 9800GX2 for å si det slik. En ting er at dette er et ganske så nytt kort hvor driverne ennå ikke er optimalisert, en annen ting er at jeg fikk en sykt forbedring i FPS/ytelse fra den nyeste driveren på nvidia.com til den nyeste betadriveren på guru3d.com.

Lenke til kommentar

Har samme problemet selv. Det bare låser seg totalt i kanskje 30 sekunder, så bare fortsetter. Muspekern kan beveges, men jeg kan ikke alt-tabbe. Skjer et par ganger i timen her også. Har Nvidia-kort med nyeste Vista-driver..kanskje jeg skal teste en eldre driver.

 

Ofte henger det seg på minst beleilige tider, som når jeg er midt i en setning i chatten eller midt i en kamp. Hadde det vært lag ville jeg vært død når jeg "kom tilbake" men kampen bare fortsetter der jeg slapp. Av og til blir minimappet helt grått etterpå og enkelte textures faller ut eller får rare farger..da må jeg bare quitte og starte igjen.

Har bra nok PC i massevis, har Intel dualcore 6600 (2.4GHz), 4GB RAM og 8800GT.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...