Gå til innhold

Utbetalingsstopp på shg.no - lovlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har fått ei regning av dem som ikke stemmer, prøver og ringe dem opp for og forklare, men ingen tar telefonen.. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Det kommer sikkert til og dumpe ned ei purring i postkassa snart.

Enkelt - send det skriftlig. Bestrider du en regning, skal den også stoppe opp inntil den er avklart.

Lenke til kommentar
Da er det vel smått på tide å be om å få fjernet shg fra prisguiden?

 

Når de ennå ikke har fjernet Pixmania fra prisguiden, så regner jeg med det tar 3-4 år før de i det hele tatt vurderer å fjerne SHG... :no:

 

Dette overrasket meg ikke noe særlig, de få gangene jeg har hatt noe å gjøre med SHG det siste året så har ting gått treeeegt.

Lenke til kommentar

Nå er det slutt på webshopen også.

Hvordan blir det da med reklamasjoner?

Fikk beskjed hos den danske kundesupporten at jeg ikke kunne sende reklamasjonen til de, enda til den lå inne i systemet på den danske siden. Enda verre, hvordan blir det med reklamasjon på harddisker? Da spesifikt Samsung som skriver på siden at all reklamasjon foretas i butikken enheten er kjøpt, er litt irritert her.

 

Får muligens reklamere på Vision Wen min, men harddisken er jeg litt reddere for...

Lenke til kommentar
Nå er det slutt på webshopen også.

Hvordan blir det da med reklamasjoner?

Fikk beskjed hos den danske kundesupporten at jeg ikke kunne sende reklamasjonen til de, enda til den lå inne i systemet på den danske siden. Enda verre, hvordan blir det med reklamasjon på harddisker? Da spesifikt Samsung som skriver på siden at all reklamasjon foretas i butikken enheten er kjøpt, er litt irritert her.

Du har kjøpt harddisken fra en norsk forhandler. SHG rettet seg mot norske kunder, hadde en norsk nettbutikk og sto registrert i Brønnøysundregisteret. Det vil da ikke være noe problem å rette reklamasjonen til Samsung. Dersom de henviser deg til butikken, så er det bare til å si at de er konkurs. Nekter de tar du saken videre til Forbrukerrådet, og dersom de ikke får gjennomslag vil saken ende hos FTU. Her vil du med meget stor sannsynlighet få gjennomslag.

 

SHG har vært en stor aktør på det norske markedet i noen år nå, og de var nesten alltid billigst i prisguiden. Nå merker kanskje folk ulempene ved å handle hos slike aktører. Reklamasjon blir utrolig vanskelig, og nærmest meningsløse med mindre man har kjøpt veldig dyre produkter. Så har du igjen de som har produkter inne til reparasjon som kanskje aldri får se de igjen, og så har man de med utstående penger som kommer laaangt bak i køen bak alle kreditorene (= aldri får se pengene sine igjen).

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Og jeg er nok en av dem som er bakerst i køen. Bestilte et Thermaltake Kandalf LCS kabinett av dem i April, men den medfølgende vannpumpen var defekt og lakk ekstremt mye. Måtte derfor returnere det, og har venta i over 3 måneder på noe svar. Siste oppdatering var at de hadde sendt produktet videre til deres forhandler, og dette var 23. Mai.. Har man virkelig ingen rett om de har gått konkurs? Har ikke shg.dk noe ansvar?

Lenke til kommentar

Joda, var klar over riskene med å bestille fra en "billig" aktør. Har fått alle tidligere reklamasjoner behandlet uten noe mer styr, og synes egentlig at shg har gjort en god jobb der.

 

Tenkte det samme med harddisken, så jeg får bare sende en mail til Samsung og høre.

Lenke til kommentar

Selv om SHG har hatt en norsk avdelding, så er de selvomportør og lageret ligger i Danmark. Samsung vil muligens sette seg på bakbeina og en tur til FTU vil høyst sannsynlig bli utfallet.

 

Jeg håper det ordner seg for kundene som er rammet av dette.

 

PS:

Jeg lurer på ikke Amentio brukte SHG som leverandør av varer og håper ikke de blir revet med i dragsuget.

Lenke til kommentar
Kanskje folk nå skjønner hvorfor varer gjerne koster mer andre steder? Prisjegerne som kun går etter absolutt laveste pris kan fort gå på en smell her. Uansett, så syntes jeg det er rart at trådstarter ikke tok pengene med en gang når han returnerte kortet. Hadde det bare vært snakk om et par hundre kroner så la gå, men ikke flere tusen?

 

shg prøvde også å få meg til å godta gavekort da jeg sist returnerte en skjerm med angreretten. Jeg fikk løst det, men de brukte to uker på å sende meg pengene... elendig service over hele linjen, men skjønner nå at jeg var heldig som fikk noe som helst!

Denne returen var ifjor høst omtrent samtidig som fagforeningen deres streiket...

Lenke til kommentar

Fikk en skikkelig tankevekker. Bestilte en 40" Samsung LCD hos SHG for rundt 10 mnd siden, men leveringsdatoen ble bare lenger og lenger. Til slutt kansellerte jeg orderen og kjøpte hos AVshop. Heldigvis var bare pengene reservert på konto, så slapp noe tøys der. Ser nå at jeg skal være forsiktige med billigsjapper i framtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...