Pallantir Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Jeg hang meg med på hypen (delvis fordi IE/Maxthon har problemer med Flash-annonsene på VG når mange faner er åpne) og lastet ned Firefox på "download day". Så da var jeg med på å sette verdensrekord... Men en ting irriterer meg grenseløst: Tastatursnarveiene passer meg ikke i det hele tatt! Er det ingen steder man kan endre disse?
Trynemjoel Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Det er nok en addon for akkurat det, men den virker ikke å være oppdatert enda, så du må bruke Nightly Tools med det.
Pallantir Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Skrevet 19. juni 2008 Takk for det, men ingen av dem lar seg installere med Firefox 3. Eller er det et lurt triks her jeg ikke kjenner til? Jeg er som sagt uvant med programmet etter to år med Mosaic, tre med Netscape og drøyt ti med IE/Maxthon.
Trynemjoel Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Du kan installere Keyconfig addon med denne lenken. Og Nightly Tester Tools skal du kunne installere uten videre.
Trynemjoel Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 som siden også nevner vil du trenge denne addon også.
Pallantir Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Skrevet 19. juni 2008 Merkelig, nå fikk jeg installert dem. Men "Innstillinger" på begge tastaturkonfiguratorene er grå. Betyr det at jeg må gjøre noe i den Nightly greia først? Jeg så ingen innstillinger som kunne endres der heller. Føler meg dum...
Trynemjoel Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Instruksjoner her. Virker veldig tungvindt å gjøre det her i Firefox i forohld til Opera ihvertfall, bra at jeg er til pass med Firefox sine snarveier
Pallantir Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Skrevet 19. juni 2008 Funket! Takk! Hvis jeg nå bare kan finne ut hvordan man velger at alle snarveier skal åpne seg i en ny fane...
Trynemjoel Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Alle snarveier? hva mener du? Bokmerkene som legges i baren under addresselinjen?
Pallantir Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Skrevet 19. juni 2008 Ja, dem, pluss alt jeg skriver i adresselinjen. Sånn som det er nå kan jeg riktignok åpne bokmerkene ved å holde nede kontroll mens jeg trykker på dem, men det fra adresselinja åpnes alltid i samme fane som jeg allerede står i.
Trynemjoel Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Virker som en rar brukermetode, heh. Kan vel bare åpne en ny "tab" rett før en skriver inn addressen, ctrl-l for å komme til addresselinjen, eller ctrl-t for ny tab + komme til addresselinjen er jo i grunn like mange tastestrøk.
Pallantir Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Skrevet 19. juni 2008 Den høres egentlig ganske fornuftig ut, ja. Vanligvis klikker jeg i adressefeltet med musa, men jeg kan nok venne meg til å bruke kontroll+T. Takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå