Gå til innhold

Hvilke direktesendte TV-bilder er tuklet med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forklaringen er veldig enkel: oppløsningen på videoen er såpass lav/dårlig at flyet rett og slett forsvinner i pixelmørja. Men du kan faktisk se et par sorte pixler hvis du sammenlikner banen til flyet på dette opptaket som er tatt fra nesten samme vinkel og høyde. Fra 1:25 ser du hvilken bane flyet tar.

 

Flyet dukker opp på samme sted rundt 0:32 i videoen du hevder er manipulert. Jeg har illustrert dette i bildet under:

 

post-27516-1213818996_thumb.jpg

 

Nistirrer du i området markert med blått, vil du rundt 0:32 se en sort prikk som først er tildels synlig. Den sorte prikken blir deretter veldig svak og du ser den knapt på den blå himmelbakgrunnen til den forsvinner når flyet havner i linje mellom helikoptere og bebyggelsen i New Jersey. Men når flyet passerer de hvite bygningene i New Jersey, forsvinner litt av det hvite og du ser noe mørkt som passerer veldig kjapt over (markert innenfor den røde sirkelen).

 

Er du ennå skråsikker på at videoen er manipulert?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Gjennom tidene har det verdt hundrevis om ikke tusenvis av konspirasjon teorier, ikke en av de store har vist seg riktig.

Dette kommer av det faktum at mennesker ser de de vil se, og av en eller annen grunn har en tedens til a velge den mystiske og overnaturlige losningen.

 

Menneske sa lyn, de tenkte Tor med hammeren.

 

Bruk den vitenskapelige prosedyren som all forsking de siste 150 arene er basert pa, sa vil du se at denne og de fleste andre store konspirasjon-teorier ikke holder.

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar
Pytagoras, Du ser noe på klippet, men det er ikke mulig å se hva det er. Skal jeg gjette ville jeg sagt helikopter, missil eller noe annet med relativt liten størrelse.

 

Her er en film som ser nærmere på dette,

 

Helikopter? Missil? Hvilken stein lever du under? Det var et fly, kapret av terrorister. En missil ville gått mye, mye raskere enn det der, og den ville aldri i livet vert synlig i den oppløsningen der. Et helikopter som flyr rundt WTC i den hastigheten og den bratte nedstigningen den hadde trengt for å bevege seg som objektet på filmen hadde ikkje bare vert totalt ulovlig (correct me if i'm worng), men også helt unødvendig mtp. filming og farlig mtp. andre helikoptre i luften.

 

Lev gjerne under steinen din og grip etter strå ang. konspirasjonsteorier, men eg håper aldri du blir lærer av noe slag.

 

DU tror vel ikkje vi landet på månen engang du?

Endret av Phannyboy
Lenke til kommentar
Pytagoras, Du ser noe på klippet, men det er ikke mulig å se hva det er. Skal jeg gjette ville jeg sagt helikopter, missil eller noe annet med relativt liten størrelse.

 

Her er en film som ser nærmere på dette,

 

Helikopter? Missil? Hvilken stein lever du under? Det var et fly, kapret av terrorister. En missil ville gått mye, mye raskere enn det der, og den ville aldri i livet vert synlig i den oppløsningen der. Et helikopter som flyr rundt WTC i den hastigheten og den bratte nedstigningen den hadde trengt for å bevege seg som objektet på filmen hadde ikkje bare vert totalt ulovlig (correct me if i'm worng), men også helt unødvendig mtp. filming og farlig mtp. andre helikoptre i luften.

 

Lev gjerne under steinen din og grip etter strå ang. konspirasjonsteorier, men eg håper aldri du blir lærer av noe slag.

 

DU tror vel ikkje vi landet på månen engang du?

 

Lærere tjener for lite..

Det er øyevitner som sier de har sett missiler, småfly, militærfly, passasjerfly og alt mulig annet. Jeg er verken overbevist om at det var eller ikke var et passasjerfly, men det hadde ikke vært spesielt vanskelig å forfalske hele greien. Og det er og hva jeg vil frem til, det er plausibelt at WTC ikke ble truffet av noe fly som var kapret av "terrorister" fra midt-østen. Motiv, teknologi og mulighet - de hadde alt som skulle til. Hvis du ser de tingene media ikke vil at du skal se, og tenker over hvorfor media ikke vil at du skal dette, så virker det stadig mindre sannsynlig at det er noe annet enn planlagt.

 

 

Uansett,

I de 10 første sekundene av denne filmen får du se sammenligning av direktesendingen og det som ble sendt på kveldsnyhetene.

Du vil legge merke til to forskjeller på kveldssendingen;

1. Et fly

2. Bakgrunnen er borte

 

Noen som vil si at dette ikke er manipulert?

 

 

Månen er et annet tema og noe jeg ikke har sett nærmt på, men det hadde ikke forundret meg hvis det var helt eller delvis (enkelte men ikke alle månelandinger) forfalsket. Når det gjelder hva jeg tror så har jeg enda ikke sett (for meg) overbevisende indikasjoner på at vi ikke har vært der.

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan alt er konspirasjon nå til dags.

Det er noe som ikke stemmer helt med 9\11 og man er virkelig naiv viss man stoler fullstendig

på de svarene det er lettest å få...

Hvordan saken har blitt behandlet i det hele tatt er merkelig, både av div. medier og av myndighetene...

Men som sagt, vi stoler mer på myndigheter som lyver ca hver dag og kommer med manipulerte sannheter osv. Hvor i alle dager kommer denne tilliten ifra? Samme myndighet med masse løgner bak seg får mer tillit av dere enn hva naboen deres får..

Kommer noen teorier som i det hele tatt tar opp ting som man egentlig ikke har fått svar på, da er det konspirasjon.

 

Jeg sier ikke at disse teoriene stemmer, men det er videoer og ting angående 9\11 som motsier

den offentlige versjonen. Måten hele saken har blitt behandlet er merkelig, og det skjedde ting før denne hendelsen som er merkelig.

Hvordan greier dere som totalt forkaster enhver alternativ teori som tar opp div ting som man ikke får svar på utenom å spekulere. Hvordan kan dere være så forbanna sikre på at dere

har fått hele sannheten?

Er det ikke en slik ''kanskje naiv'' tankegang som i teorien gjør slike hendelser gjennomførbare? Bare en tanke..

 

Ikke at jeg tror på alt som blir sagt, men dette gjelder begge sider...

Kanskje jeg er paranoid siden jeg ikke tror på alt som blir sagt av en myndighet. Spesielt ikke de myndighetene som allerede har vist at de er i stand til å lyve, og de fleste gjør det... :)

Lenke til kommentar

The_Free_Man, Folk er mye lettere å føre bak lyset i dag enn for 50-60år siden, og kanskje tilogmed noensinne.. Jeg tror årsaken er propaganda og massemedier.

 

Samfunnets største problem enten er eller vil bli at folk ser på massemediene og propaganda som troverdig og pålitelig. Dette er grunnmuren som myndighetene bygger fremtiden vår på, de kan gjøre akkurat hva de vil og si akkurat hva de vil og vi vil tro akkurat det de vil at vi skal tro. Betryggendes? Det er litt av et sjansespill.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
The_Free_Man, Folk er mye lettere å føre bak lyset i dag enn for 50-60år siden, og kanskje tilogmed noensinne.. Jeg tror årsaken er propaganda og massemedier.

 

Samfunnets største problem enten er eller vil bli at folk ser på massemediene og propaganda som troverdig og pålitelig. Dette er grunnmuren som myndighetene bygger fremtiden vår på, de kan gjøre akkurat hva de vil og si akkurat hva de vil og vi vil tro akkurat det de vil at vi skal tro. Betryggendes? Det er litt av et sjansespill.

 

Du er enten et troll eller kaklende paranoid. Jeg frykter det siste. Det er plent umulig å overbevise deg til å tro på at noe annet enn dine vrangforestillinger. Selv med bevisene servert med teskje er du revnende likegylding til fakta og kun vil se konspirasjoner (ref. moving bridge, chemtrails etc.)

 

Det er ingenting i veien med å være skeptisk, men det får være måte på.

Endret av Pytagoras
Lenke til kommentar
The_Free_Man, Folk er mye lettere å føre bak lyset i dag enn for 50-60år siden, og kanskje tilogmed noensinne.. Jeg tror årsaken er propaganda og massemedier.

 

Samfunnets største problem enten er eller vil bli at folk ser på massemediene og propaganda som troverdig og pålitelig. Dette er grunnmuren som myndighetene bygger fremtiden vår på, de kan gjøre akkurat hva de vil og si akkurat hva de vil og vi vil tro akkurat det de vil at vi skal tro. Betryggendes? Det er litt av et sjansespill.

 

Du er enten et troll eller kaklende paranoid. Jeg frykter det siste. Det er plent umulig å overbevise deg til å tro på at noe annet enn dine vrangforestillinger. Selv med bevisene servert med teskje er du revnende likegylding til fakta og kun vil se konspirasjoner (ref. moving bridge, chemtrails etc.)

 

Det er ingenting i veien med å være skeptisk, men det får være måte på.

 

"Kall personen dum, sprø, sinnsforvirret og paranoid mens du er i gang og ignorerer fullstendig den saklige argumentasjonen han hadde.

Fra: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=970385

 

Angående konspirasjoner så vet jeg ikke hva som virkelig skjedde den 9/11, men den offisielle konspirasjonsteorien med Bin Laden og Al Qaida er ikke helt enkel å svelge for en skeptiker.

Lenke til kommentar
Gjennom tidene har det verdt hundrevis om ikke tusenvis av konspirasjon teorier, ikke en av de store har vist seg riktig.

Dette kommer av det faktum at mennesker ser de de vil se, og av en eller annen grunn har en tedens til a velge den mystiske og overnaturlige losningen.

 

Menneske sa lyn, de tenkte Tor med hammeren.

 

Bruk den vitenskapelige prosedyren som all forsking de siste 150 arene er basert pa, sa vil du se at denne og de fleste andre store konspirasjon-teorier ikke holder.

 

Haha, det er det mest latterlige jeg har hørt, hørt om konspirasjonen mot julius cæsar? bare for å ta en av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...