Gå til innhold

Hvilke direktesendte TV-bilder er tuklet med?


Anbefalte innlegg

cyclo, Det er bare slik folk flest er, folk lar seg styre av den "virkeligheten" illusjonen på TV'en faktisk er. Dess flere som er klar over dette dess færre er det som mer eller mindre bevisst lar seg styre.

 

Kildekritikk er jeg ikke enig i at de fleste har, de fleste ilegger massemediene en troverdighet de ikke burde ha. TV er genialt for underholdning, men som pålitelig informasjonskanal får det stryk.

Du gjentar deg selv. Du fremmer at "de fleste" er dumme og naive samtidig som du selv ikke er det. Like forkastelig denne gangen som sist i mine øyne.

Angående hva slags mennesker som tror på konspirasjonsteorier så er min opplevelse at dette er helst de som sitter med stillinger høyt oppe i systemet - vi vanlige folk på gulvet har ikke tilgang eller adgang til klassifiserte eller hemmelige ting. Samtidig er det vi på gulvet med minst utdanning som gjerne tenker minst også over samfunnsmessige forhold.

De fleste virkelig store konspirasjonsteoretikere er folk som har eller kommer til å ha lengre mentalsykdomshistorier.

Gutta på golvet bryr seg mye om samfunnsmessige forhold, sannsynligvis mest av alle (hvorfor tror du FRP er så store her til lands). Det er sjelden du finner noen som klager å mye over politikere, bygging av opera, samfunnets fordeling av goder, etc. som gutta på golvet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

cyclo, De klager over opera-hus og høye bensinpriser men hvor mange har en mening om EU? Hvorfor må du ta bilen til EU-kontroll når vi ikke er med i EU? Hva med Schengen-avtalen og EØS-avtaler? Stemte ikke vi imot alt dette? Jo - men vi har i praksis fått det tredd nedover oss bare med ny innpakning, og det har vi godtatt.

 

De fleste er dumme og naive og går med på det meste bare det kommer fra for eksempel TV eller avisene, der er jeg ikke noe særlig bedre enn andre men jeg er iallefall klar over det. Folk er for lite kritiske og skeptiske til det som kommer fra massemediene, det er ikke bare fakta det er nesten et samfunnsproblem.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
cyclo, De klager over opera-hus og høye bensinpriser men hvor mange har en mening om EU? Hvorfor må du ta bilen til EU-kontroll når vi ikke er med i EU? Hva med Schengen-avtalen og EØS-avtaler? Stemte ikke vi imot alt dette? Jo - men vi har i praksis fått det tredd nedover oss bare med ny innpakning, og det har vi godtatt.

Jeg har da hørt fryktelig mange klager over EU i det siste. Det klages støtt og stadig over at vi godtar alt som EU foreslår slik at vi i praksis er med på det dårlige, men ikke får noen av fordelene. Uansett hvor mange enkeltsaker du ramser opp her, så tror jeg at man kan finne brennende engasement hos større eller mindre deler av "gutta på golvet".

De fleste er dumme og naive og går med på det meste bare det kommer fra for eksempel TV eller avisene, der er jeg ikke noe særlig bedre enn andre men jeg er iallefall klar over det. Folk er for lite kritiske og skeptiske til det som kommer fra massemediene, det er ikke bare fakta det er nesten et samfunnsproblem.

Det er tredje gang du gjentar deg selv, og ikke gjør annet enn å slenge fram påstander som sverter store deler av befolkningen. Ser egentlig ikke noen grunn til å fortsette.

Lenke til kommentar

Cyclo, Mesteparten betyr ikke alle. Det som er uheldig er at de som sitter med mest innsikt også er de som er i mindretall, vi på gulvet må i mange tilfeller gjøre kvalifiserte gjetninger over hva som foregår. Mange ser en liten bit av puslespillet men ikke hele bildet.

 

Du tror det kanskje ikke men det har vært gjort undersøkelser på det og jeg mener jeg har jobbet nok med dette til å se et mønster. Når det gjelder massemedier og propaganda så er det akkurat som om folk skrur av det de har i hodet og bare sluker alt. Dette gjelder såklart ikke alle og spesielt ungdom begynner å ta lærdom av historien og stiller seg kritisk til det noen ønsker at vi skal tenke og mene. Er ikke snakk om å være uenig men å være kritisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...