Gå til innhold

Ny flatskjerm. 37-42" rundt 8k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Japp. Tilsvarende fra samsung blir LE40A55x :)

 

Da burde du sjekke ut Sony sine tv-er. De er stort sett bedre enn Samsung. Fargene er ikke så overdrevne heller, men dette er en smaksak.

Ren subjektiv uttalelse. Noen tver er bedre vs pris, andre er dårligere vs pris. At et merke stort sett er bedre enn et annet er ikke korrekt.

Lenke til kommentar
Japp. Tilsvarende fra samsung blir LE40A55x :)

 

Da burde du sjekke ut Sony sine tv-er. De er stort sett bedre enn Samsung. Fargene er ikke så overdrevne heller, men dette er en smaksak.

Ren subjektiv uttalelse. Noen tver er bedre vs pris, andre er dårligere vs pris. At et merke stort sett er bedre enn et annet er ikke korrekt.

 

Hvordan kan det henge sammen??? Selvsagt finnes det gode og dårlige merker. Når det gjelder Sony vs Samsung så kan man lene seg godt mot det faktum at det er svært lite reklamasjon på Sony sine modeller i motsettning til Samsung. Har ikke det med kvalitet å gjøre?

 

Når det gjelder Samsung og farger så påpekte jeg at det er en smaksak. Noen liker palletten til Samsung og andre ikke. Det faktum at de ikke tilnærmer seg normale farger gjør at det danner et diskusjons grunnlag. Det er akkurat det samme med 100hz lcd. Noen hater det og andre ikke... Dette er selvsagt subjektivt og det blir som oftest påpekt i dette forumet. Man kan få mye info og lærdom her inne, men man må ut i butikken å se hvordan tv-ene faktisk ser ut.

 

Det er dine øyne som skal være komfortable med bildene tv-en faktisk viser.

 

Sony og Samsung er ledende leverandører av lcd, men det er ikke dermed sagt at man ikke kan gjøre et varp hvis man går for et mer ukjent merke. Hvis man spør, graver og gjør litt research så kan man få en riktig så bra tv.

 

La oss fortsette diskusjonen... Det er en spennende ny teknologi og den kommer til å vokse de kommende årene. Rent subjektivt tror jeg både lcd og plasma vil forsvinne for nye formater... Laser og Oled er bare starten...

Endret av Bava
Lenke til kommentar
saa.. Kor faar eg tak i w4000 til ein forholdsvis grei pris? Altsaa rundt 8000kr.

 

Du må opp noen lapper for en W4000, men du finner 32" her til en rimelig penge.

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1966276;c:36211

 

På www.siba.no finner du Sony v3000 til rundt 9000

 

Ellers er det bare å surfe rundt på nettet... Det er ganske store pris forskjeller på like modeller.

 

www.elgiganten.no

www.elprice.no

www.deal.no

www.elkjop.no

Lenke til kommentar

Jeg har set på den Toshiba i butikk en gang ( skal ha Panasonic plasma selv), og den imponerte meg på SD sendinger med godt bilde. Jeg synes det var langt bedre enn M87 som stod ved siden av. På en annen side synes jeg at Samsung sine skjermer stort sett er stilt inn med for høy kontrast, slik at fargene ser veldig glossy og fæle ut.

Det som imponerte meg mest med den var sortnivået til denne Toshibaen. Ellers har jeg sett for lite på den til å si om den er god på raske bevegelser etc.

Lenke til kommentar
Jeg har set på den Toshiba i butikk en gang ( skal ha Panasonic plasma selv), og den imponerte meg på SD sendinger med godt bilde. Jeg synes det var langt bedre enn M87 som stod ved siden av. På en annen side synes jeg at Samsung sine skjermer stort sett er stilt inn med for høy kontrast, slik at fargene ser veldig glossy og fæle ut.

Det som imponerte meg mest med den var sortnivået til denne Toshibaen. Ellers har jeg sett for lite på den til å si om den er god på raske bevegelser etc.

 

Aha, takk for svar! Responstida er 8ms, så eg trur det skal gå fint med raske rørsler.

Lenke til kommentar

Hei.

Når alt kommer til alt er det vel et spørsmål om penger. Ser du har satt en grense på 8,5 høvdinger, men jeg vil likevel få lov til å nevne Samsungs LE40A656 som jeg mener er en svært god TV. Den får du for 10500 (ca.) på Netshop.no: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=102944.

 

 

Jeg har set på den Toshiba i butikk en gang ( skal ha Panasonic plasma selv), og den imponerte meg på SD sendinger med godt bilde. Jeg synes det var langt bedre enn M87 som stod ved siden av. På en annen side synes jeg at Samsung sine skjermer stort sett er stilt inn med for høy kontrast, slik at fargene ser veldig glossy og fæle ut.

Det som imponerte meg mest med den var sortnivået til denne Toshibaen. Ellers har jeg sett for lite på den til å si om den er god på raske bevegelser etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...