Gå til innhold

Ny flatskjerm. 37-42" rundt 8k


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er på utkikk etter ny flatskjermstv (eller prosjektor. Sjå link<-). Vil helst ha 2xhdmi + 2-3 scart-utgangar grunna gamle Nintendoar. Og såklart best mogleg biletekvalitet. Eg kjem til å sitte 2,5m - 3m frå tv'en. Er usikker på kva som anbefalast av størrelse til tv-en, og om det er nødvendig med full-hd, er eg høgst usikker på. Tv'en kjem til å brukast til film, musikk, vanleg TV-titting og gaming. Budsjett er 8.000,- Eg kan strekke meg litt lengre om absolutt nødvendig.

 

Edit: Fant ut av tv-kompositt problemet! Eg trenger uansett fortsatt hjelp med valg av flatskjerm. (eller prosjektor)

 

Edit2: Eg treng 2-3 scart-utgangar grunna gamle Nintendoar.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bumping tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post , at det maksimalt to stykker sammenlagt, og at innlegget inneholder minst 14 tegn.

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med.

https://www.diskusjon.no/topic/1868195-nettiketten-fra-2000-tallet/

https://www.diskusjon.no/guidelines

Lenke til kommentar

Har sett på Samsung LE37A456 . Den virka veeldig bra. Ivertfall i forhold til prisen. Designet trekker og opp!

 

Denne virkar og veldig bra!

 

Denne vil eg tru er best av desse forslaga mine. Kva seier folket?

 

Andre forslag?

 

Edit: Har klart å linke til same TV 2 gangar, og no finn eg ikkje igjen den andre TV-en eg skulle linke til.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har muligheten til å bruke mer enn 8000,- så er hverken Samsungen eller Phillipsen noe dårlig valg. Dog så går modellen av Samsungen du linka til ut av produksjon nå. Det gjelder i grunn alle M86/87 og F86/87.

 

Hvis du er villig til å bruke 2000,- ekstra ville jeg kanskje valgt Samsung LE40A559

 

Men skulle jeg valgt mellom Samsungen og Phillipsen du linka til så hadde det uten tvil blitt Samsungen. Pga av høyre kontrast og ikke minst mye finere design.

Endret av Skrefsrud
Lenke til kommentar
Hvis du ikke har muligheten til å bruke mer enn 8000,- så er hverken Samsungen eller Phillipsen noe dårlig valg. Dog så går modellen av Samsungen du linka til ut av produksjon nå. Det gjelder i grunn alle M86/87 og F86/87.

 

Hvis du er villig til å bruke 2000,- ekstra ville jeg kanskje valgt Samsung LE40A559

 

Men skulle jeg valgt mellom Samsungen og Phillipsen du linka til så hadde det uten tvil blitt Samsungen. Pga av høyre kontrast og ikke minst mye finere design.

 

Eg har linka til 3 samsungar :p Kva slags samsung er best? og Tatungen er vel heller ikkje så galen?

 

Linken du linka til fungerar ikkje, men eg skal nok klare å finne den, vil eg tru ;)

 

Edit: Samsungen du linka til. Har den scart utgangar? Slik at eg kan koble til med scart kabel. Veit ikkje om eg skal kalle det inn- eller utgang.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Samsung LE40M86. Ja, den jeg linka til har vel 2 scart innganger hvis jeg ikke tar helt feil. Tipper at nettbutikken ikke har fått oppdatert teknisk info da de modellene er nye.

 

Selv ville jeg styrt unna Tatungen. Det er en helt ok tv, men du får mye bedre til samme pris imo. Dessuten har Tatungen bare 1 HDMI inngang og 2 scart. Ikke nok med det, kontrasten er elendig på den tvn ;) Linken kan jeg fikse litt på.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal du ha en så lang kabel?

 

Eg sit på andre enden av rommet, og skal ha ein vanleg lcd skjerm til vanleg pc-bruk. Var vel å ta litt hardt i med 10m. 7m bør vel holde.

 

Altså. PC-en skal stå ved sida av TV-en, så eg må ha ein lang hdmi kabel frå pc-en til skjermen som er på andre enden.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

No har det gått ei stund, og fleire tv-ar er komne inn i biletet..

 

Valget står mellom om:

 

Samsung LE40M86

eller

Panasonic TH-42PX80

 

Til nød Samsung LE40A559

 

Eg treng òg ein tv i stova, som vil bli brukt til vanlig tv-titting av alle i huset. Eg derimot skal bruke til litt gaming, men mest tv-sjåing, surfe på nettet og sjå på film. Eg vil jo tru Samsung LE40A559 er best til alle formåla, men den blei faktisk litt dyr. Kva vil frakta koste? Har høyrt at å kjøpe TV frå Pixmania ikkje er så bra, for frakta er så utruleg dyr.

 

I mine auge er Samsung LE40M86 betre enn Panasonic TH-42PX80, men eg veit ikkje. Kva meiner folket?

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
No har det gått ei stund, og fleire tv-ar er komne inn i biletet..

 

Valget står mellom om:

 

Samsung LE40M86

eller

Panasonic TH-42PX80

 

Til nød Samsung LE40A559

 

Eg treng òg ein tv i stova, som vil bli brukt til vanlig tv-titting av alle i huset. Eg derimot skal bruke til litt gaming, men mest tv-sjåing, surfe på nettet og sjå på film. Eg vil jo tru Samsung LE40A559 er best til alle formåla, men den blei faktisk litt dyr. Kva vil frakta koste? Har høyrt at å kjøpe TV frå Pixmania ikkje er så bra, for frakta er så utruleg dyr.

 

I mine auge er Samsung LE40M86 betre enn Panasonic TH-42PX80, men eg veit ikkje. Kva meiner folket?

 

PX80 er nok en bedre "all round" tv enn det M86. M serien til Samsung var bra i fjor, men den har en rekke mangler som for eksempel håndtering av sd materiale. Den gjør ingen god jobb med vanlige tv signaler og heller ikke vanlig dvd gir den beste avkastningen på denne tv-en. Det er en god gaming tv og hd materiale ser veldig pent ut på den.

 

Hvis det er tv du skal se så er plasma i alle fall det beste valget. Systemet takler bedre sd signaler og du kommer nærmere det bilde du kjenner fra en skikkelig god crt. Det er faktisk slik enda at crt er overlegen på sd signaler.

Lenke til kommentar
Hvis det er tv du skal se så er plasma i alle fall det beste valget. Systemet takler bedre sd signaler og du kommer nærmere det bilde du kjenner fra en skikkelig god crt. Det er faktisk slik enda at crt er overlegen på sd signaler.

 

Takk for svar, men det blir nok ikkje plasma av ulike grunnar. Er Samsung LE40A559 verdt prisforskjellen frå M86 ? Eg kjem til å gå for px80 til å ha i stova, og då heller M86 eller andre alternativ (?) på rommet mitt.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Hvis det er tv du skal se så er plasma i alle fall det beste valget. Systemet takler bedre sd signaler og du kommer nærmere det bilde du kjenner fra en skikkelig god crt. Det er faktisk slik enda at crt er overlegen på sd signaler.

 

Takk for svar, men det blir nok ikkje plasma av ulike grunnar. Er Samsung LE40A559 verdt prisforskjellen frå M86 ? Eg kjem til å gå for px80 til å ha i stova, og då heller M86 eller andre alternativ (?) på rommet mitt.

 

Hvis du har budsjett til en LE40A559 så er det nok verd det. M86 er bra når den får hd signaler, men den er ganske svak som vanlig tv.

Lenke til kommentar
Hvis du har budsjett til en LE40A559 så er det nok verd det. M86 er bra når den får hd signaler, men den er ganske svak som vanlig tv.

 

Hmm, visst ikkje tv-signala er heilt katastrofale, så trur eg at eg går for M86. Med mindre det ikkje er andre alternativ. Eg ikkje kjøpe Samsung!

Lenke til kommentar
Hvis du har budsjett til en LE40A559 så er det nok verd det. M86 er bra når den får hd signaler, men den er ganske svak som vanlig tv.

 

Hmm, visst ikkje tv-signala er heilt katastrofale, så trur eg at eg går for M86. Med mindre det ikkje er andre alternativ. Eg ikkje kjøpe Samsung!

 

Da burde du sjekke ut Sony sine tv-er. De er stort sett bedre enn Samsung. Fargene er ikke så overdrevne heller, men dette er en smaksak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...