Gå til innhold

Ny flatskjerm. 37-42" rundt 8k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne Phillipsen var veldig billig på netonet, og den ser jo ganske bra ut til mitt formål. Nokre meininga?

 

Hvis du skal ha en Philips lcd så burde du går for de nyeste modellene. Det er først nå de begynner å hevde seg...

 

Ja, men med tanke på at den kostar 6900, er den verdt det? Er det andre tv-ar som er betre til prisen? Eg finner ikkje ut kva kontrasten er, kun den dynamiske. Eller burde eg gå for ein 37" sida eg ikkje vil bruke så mykje pengar?

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Denne Phillipsen var veldig billig på netonet, og den ser jo ganske bra ut til mitt formål. Nokre meininga?

 

Hvis du skal ha en Philips lcd så burde du går for de nyeste modellene. Det er først nå de begynner å hevde seg...

 

Ja, men med tanke på at den kostar 6900, er den verdt det? Er det andre tv-ar som er betre til prisen? Eg finner ikkje ut kva kontrasten er, kun den dynamiske. Eller burde eg gå for ein 37" sida eg ikkje vil bruke så mykje pengar?

 

For den prisen kan du få en 42" Panasonic PX80. Det er en av de bedre tv-ene som har kommet i år.

Lenke til kommentar
Denne Phillipsen var veldig billig på netonet, og den ser jo ganske bra ut til mitt formål. Nokre meininga?

 

Hvis du skal ha en Philips lcd så burde du går for de nyeste modellene. Det er først nå de begynner å hevde seg...

 

Ja, men med tanke på at den kostar 6900, er den verdt det? Er det andre tv-ar som er betre til prisen? Eg finner ikkje ut kva kontrasten er, kun den dynamiske. Eller burde eg gå for ein 37" sida eg ikkje vil bruke så mykje pengar?

 

For den prisen kan du få en 42" Panasonic PX80. Det er en av de bedre tv-ene som har kommet i år.

 

Ja, men eg vil ikkje ha plasma

Lenke til kommentar
Denne Phillipsen var veldig billig på netonet, og den ser jo ganske bra ut til mitt formål. Nokre meininga?

 

Hvis du skal ha en Philips lcd så burde du går for de nyeste modellene. Det er først nå de begynner å hevde seg...

 

Ja, men med tanke på at den kostar 6900, er den verdt det? Er det andre tv-ar som er betre til prisen? Eg finner ikkje ut kva kontrasten er, kun den dynamiske. Eller burde eg gå for ein 37" sida eg ikkje vil bruke så mykje pengar?

 

For den prisen kan du få en 42" Panasonic PX80. Det er en av de bedre tv-ene som har kommet i år.

 

Ja, men eg vil ikkje ha plasma

 

Da burde du gå ned til 32" så du får en tv som kan vise litt muskler. En budget lcd er sjelden mye å skryte av...

Lenke til kommentar
Da burde du gå ned til 32" så du får en tv som kan vise litt muskler. En budget lcd er sjelden mye å skryte av...

 

Hmm. Nei, eg må ha 37" og oppover. Så får heller kvaliteten komme deretter. Det eg er ute etter er ein best mogleg tv til krava mine; film, TV-titting (ser mykje på fotball, så vil ikkje ha så mykje etterslep), litt spel og surfing på nettet til rundt 7000kr.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Da burde du gå ned til 32" så du får en tv som kan vise litt muskler. En budget lcd er sjelden mye å skryte av...

 

Hmm. Nei, eg må ha 37" og oppover. Så får heller kvaliteten komme deretter. Det eg er ute etter er ein best mogleg tv til krava mine; film, TV-titting (ser mykje på fotball, så vil ikkje ha så mykje etterslep), litt spel og surfing på nettet til rundt 7000kr.

Du skal ha PLASMA! Det du skal bruke en tv til er jo som skapt for plasma. Og når prisklassen din er den den er, og størrelseskravet er det du vil ha så er det ETT ENESTE VALG.

 

TH42PX80 (ikke 8)

 

Da får du faktisk en rå tv, og ikke et billigmerke du ikke har hørt om før.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
men kontrasten var jo ikkje så altfor mykje

Hvis du sikter til Tatungens dynamiske kontrast på 6000:1, så var det "state of the art" i fjor høst da den modellen var ny. Men kontrast bør vurderes ved å se på skjermen, ikke ved å lese tall. Målemetodene er vel ikke helt standardisert og objektive. Selv TV-er fra i forfjor med kontrast oppgitt til 1000:1 har langt bedre svartnivå enn man har på kino.

 

Men hvis du virkelig er opptatt av best mulig kontrast, ja da er plasma et godt råd.

Lenke til kommentar
Det er ikke ditt problem hvordan de du bestiller plasmaen av frakter den. Den blir selvfølgelig fraktet stående.

 

Ang innbrenning så kan du drite deg ut, men det vaskes bort igjen i etterkant. Langt mindre risiko for innbrenning nå enn før.

 

Du har fordommer, min venn :).

 

Nettopp det. Tv-en min står på konstant, anten med eller uten bevegelige bileter.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

....hva med å slå den av i bytte mot å faktisk få en tv med god bildekvalitet?

 

men kontrasten var jo ikkje så altfor mykje

Hvis du sikter til Tatungens dynamiske kontrast på 6000:1, så var det "state of the art" i fjor høst da den modellen var ny. Men kontrast bør vurderes ved å se på skjermen, ikke ved å lese tall. Målemetodene er vel ikke helt standardisert og objektive. Selv TV-er fra i forfjor med kontrast oppgitt til 1000:1 har langt bedre svartnivå enn man har på kino.

 

Men hvis du virkelig er opptatt av best mulig kontrast, ja da er plasma et godt råd.

State of the art? Samsung hadde langt over det dobbelte på sine modeller som kom allerede på våren. Ikke begynn med tull.

Lenke til kommentar

Ja, trur eg går for px80 :p Om eg skrur ned kontrasten dei første 100 timane, så går det vel bra. Korleis er det med å koble til pc-en og surfe på nettet? Er det stor fare for (permanent) innbrenning? Korleis er det med garanti og frakt frå komplett eller AV Hifi når det gjeld plasma tv-ar?

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Må bare beklage, det er en trykkfeil. Vi annonserer PX8 til 6995,-, ikke PX80.

 

Plasma vil fungere dårlig til pc-bruk som surfing osv, da oppløsningen ikke er rett i forhold til skjermens widescreenforhold - 1024x768.

 

 

Trykkfeil? Var bilete av px80 (Med mindre dei har same utsjånad) og trur dei til og med sa på reklama px80.

 

Men då er eg usikker igjen. Kva med denne , denne eller denne?

 

Det eg fant ut om kontrasten på den siste var dette:

 

"A second but less serious problem is black level, which doesn't reach the depths that the quoted 50,000:1 contrast ratio would suggest, but they're good enough to make movies seem adequately cinematic."

Altså: Contrast Ratio: 50,000:1

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...