jpsalvesen Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Jeg vurderer å skaffe meg softbox e.l. til FL-36'en min - skal skyte et lite hobbyoppdrag i dag. Er det noen som har noen produkter å anbefale som det går an å kjøpe i Oslo sentrum? Er Lumiquest Pocket Bouncer noe tess? Jeg liker forholdsvis kompakte produkter, men kan sikkert overtales til noe større.
stokes Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Er VELDIG glad i min PhotoFlex LiteDome Softbox X-Small, som jeg bruker med off-shoe cord eller trådløst. Ok, litt mer å dra med seg enn bouncere du setter på blitzen, men du verden for en forskjell i lyset! Med unntak av adapteren går hele softbox'en sammenslått i baklomma. Du slår den opp på 40 sek. Komplett kit på Fotovideo for ca 1100,- + evt det en cord koster
jpsalvesen Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Skrevet 17. juni 2008 Ser fin ut den der, men samtidig koster den 3 ganger så mye. Da er vi fra "litt store småting" til "investering" i økonomien min. Hmm. Uansett har jeg ikke kamera med sync-uttak, men det går vel an å kjøre kabel fra hotshoe? Har forresten en gammal philips-blitz slengende også. Kanskje jeg har et lite studio, dersom jeg skaffer noen stativer og noen paraplyer og softboxer.. Men jeg tror jeg starter med softbox inntil videre, og så får jeg evt utvide når jeg føler for det.
Simon Aldra Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 Et lite tips jp. En helt hvit serviett festet til blitsen i bouncestilling med teip eller et strikk. Gir ypperlige resultater, om enn mindre praktisk enn mykboks.
jpsalvesen Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Skrevet 18. juni 2008 Takk, Simon. Endte opp med en slik, nå må jeg jobbe masse med den i mine fire uker med sommerferie som starter på fredag!
da Gauss Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 For eventuelle andre som har lyst på en rimelig diffuser, kan kanskje denne være noe: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5078 Jeg bruker den selv på FL-36, sitter greit på og fordeler lyset rimelig bra. Og så koster den 55 kroner levert i postkassa.
sarc Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 http://www.abetterbouncecard.com/ (video 1 og 2) Bruker sjølv eit glansa fotopapir (klipp ut) og ein strikk. Gir flotte resultat. Så enkelt og billeg at det er til å grine av.
LilleHjelper Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Min erfaring er også at det finnes mange billige og gode løsninger når det kommer til blits tilbehør, og jeg har med (mer eller mindre) hell brukt alt fra vanlig hvit kjøkkenpapir, bobleplast, servietter o.l. som diffusor. Har eksperimentert lite med bounce, men ser for meg at alternative løsninger må fungere like bra der. (Bobleplasten blei anbefalt i fotobutikk da jeg gikk og spurte spesifikt etter diffusor -hvorfor bruke penger på det sa han og klippa av litt plast til meg! Artig )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå