Gå til innhold

Ny rå PC til sommeren: Prisoverslag?


Anbefalte innlegg

Tipper det blir en slik oppgradering i mai/juni:

 

Asus P4C800 hovedkort (ca. 2000?)

3ghz P4 prosessor PC800 (ca. 2500-3000?)

1024mb ram (PC3200 DDR SDRAM) (ca 2000?)

2 x 200gb Western Digital 8mb SE (raid) (ca. 4000)

Samsung 19" LCD 191T (ca. 7000)

Klipsch Pro media 5.1 (ca. 4500)

DVD-brenner (ca. 2000)

 

Har allerede Chieftech server-kabinett og:

Ati Radeon 9700

 

 

Virker prisene nogenlunde riktige tatt i betrakning at alt kjøpes via de billigste Web butikkene på det aktuelle tidspunktet.. Høres dette helt feil ut? Noen anbefalinger på andre komponenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner at det er veldig viktig (for noen) med best of the best skjerm, men å bruke 7000kr (!!) på en er vel kanskje litt i drøyeste laget. (Om man ikke er styrtrik that is)

 

Syns også at 2-3000kr for en 3ghz 800mhz fsb om 2-3mnd er ganske usansynlig. Mener, 3ghz nå koster jo 5700kr nå og den har jo vært ute en stund alt.. Mener du er heldig om du får en med 533mhz fsb til den prisen om noen mnd jeg.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke gi noe pris-beregning i det hele tatt.

Ta det heller i betrakting ca 2-3 uker før du bestiller.

Å drive å gjette på priser er bare dumt, pga de varrierer uansett.

 

Enig. Set ikke helt poenget med å drive å gjette på pris nå, når du skal kjøpe til sommeren.

Hva vil du få ut av det? Uansett hva som blir sagt vil du ikke kunne legge noe i det, fordi det er ingen som vet hva prisen vil bli. I tilegg vil nok teknologien gå litt videre, så det er slett ikke sikkert at du kommer til å kjøpe den maskinen som du setter opp idag, og det er vel rimelig sikkert at den maskinen ikke kan kalles rå om tre måneder.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke gi noe pris-beregning i det hele tatt.

Ta det heller i betrakting ca 2-3 uker før du bestiller.

Å drive å gjette på priser er bare dumt, pga de varrierer uansett.

 

Enig. Set ikke helt poenget med å drive å gjette på pris nå, når du skal kjøpe til sommeren.

Hva vil du få ut av det? Uansett hva som blir sagt vil du ikke kunne legge noe i det, fordi det er ingen som vet hva prisen vil bli. I tilegg vil nok teknologien gå litt videre, så det er slett ikke sikkert at du kommer til å kjøpe den maskinen som du setter opp idag, og det er vel rimelig sikkert at den maskinen ikke kan kalles rå om tre måneder.

 

Skjønner poenget deres. Det er vel bare dumt å gjette, men jeg tenkte å få en ca. pris basert på deres erfaringer på hvordan prisene faller. Men siden det ikke lar seg gjøre får jeg bare vente... :)

 

Rimlig sikkert at den ikke kan kalles rå? Hovedkortet og prosessoren er jo ikke å få tak i enda en gang.... :roll:

Lenke til kommentar
Det er jo også verd å lese noen reviews av dual Opteron før du bestemmer deg om P4 3GHz/800"MHz" er tingen.

 

PS. Hva skal du med en så bra/dyr maskin? Trenger du det virkelig, eller har du bare litt for mye penger å svi av?

 

Dual Opteron? Ok... tydlig at jeg trenger å lese meg til et par oppdateringer når det gjelder prosessorer.. Dual betyr dobbel, så det vil si 2 prosessorer?

 

Skjerm må jeg ha uansett, og hoppet er ikke så langt fra en 17" til 19". Er audiofil så det holder, og da kommer man ikke utenom Klipsch. Hovedkortet fordi det har alt jeg trenger og litt til, og da slipper jeg å tenke på å oppgradere med det første.. samme med prosessor.

Hardisker fordi jeg trenger det.... hater å slette ting jeg har brukt mye tid på å laste ned... Når jeg i tillegg bruker PC`en endel til både spilling, der jeg setter høye krav til grafikk, og til video-redigering syntes jeg det er greit å heller legge i litt ekstra med en gang. Nei, jeg har ikke mye penger å svi av, men det handler litt om prioriteringer... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...