Gå til innhold

Skal selge Iphone for 8 kroner


Anbefalte innlegg

Hva er en realistisk pris å gjette på med ActiveTalk?

Jeg ville gjettet på over 4000, men activetalk er vel uaktuelt for iphone? Med all sannsynlighet vil vi sikkert se et meget dyrt abonnement kombinert med en lavere salgspris for selve telefonen. Dessverre.

 

 

...og når kom Norge med på Euroen? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis kjapp respons er det som skal til for at folk kaster i 10 000 kroner for en iphone, da har de jaggu dårlig tid.. :!:

 

Enig i at iPhone ser flott ut. Men man kan da få tak i telefoner med mye bedre spesifikasjoner til halvparten av hva en iPhone kan komme til å koste.

 

Poenget med kjapp responstid har for min del veldig lite å gjøre med dårlig tid, det har å gjøre med flyten i interaksjonen med brukergrensesnittet. Jeg opplever det som intenst frustrerende å måtte taste om igjen tall og bokstaver forde meldingsgrensenittet henger etter f.eks, som det kan gjøre på Windows mobile og P1i. Windows mobile (S710) er for øvrig en katastrofe om en ser på webleser og skrolling. "Floppa floppa" sier det mens man kan se kanten på skjermoppdateringen som sakte ruller oppover.

 

iPhone er ren nytelse å bruke i forhold.

 

CD

Lenke til kommentar
...og når kom Norge med på Euroen? :)

 

Etter at de innså hva Sverige og Finland lignet på uten Norge går jeg utfra.

 

Er forøvrig helt enig i det CoolDuckie sier om brukervennlighet og respons. Den er veldig lett å plukke opp og bruke. Man forstår den med en gang, og responsen er herlig.

 

Alikevel kunne jeg ikke tenke meg å betale for en, og bestilte heller Touch Diamond. Klarer ikke å sette fingeren på hvorfor, annet enn at jeg synes Diamond er en langt penere telefon.

Lenke til kommentar
Hvis kjapp respons er det som skal til for at folk kaster i 10 000 kroner for en iphone, da har de jaggu dårlig tid.. :!:

 

Enig i at iPhone ser flott ut. Men man kan da få tak i telefoner med mye bedre spesifikasjoner til halvparten av hva en iPhone kan komme til å koste.

 

Poenget med kjapp responstid har for min del veldig lite å gjøre med dårlig tid, det har å gjøre med flyten i interaksjonen med brukergrensesnittet. Jeg opplever det som intenst frustrerende å måtte taste om igjen tall og bokstaver forde meldingsgrensenittet henger etter f.eks, som det kan gjøre på Windows mobile og P1i. Windows mobile (S710) er for øvrig en katastrofe om en ser på webleser og skrolling. "Floppa floppa" sier det mens man kan se kanten på skjermoppdateringen som sakte ruller oppover.

 

iPhone er ren nytelse å bruke i forhold.

 

CD

 

Jeg tviler ikke på at iPhone er en ren nytelse å bruke. Den er jo lekker. Jeg har aldri prøvd en, men har fingra litt på en iPod Touch og var overrasket over hvor kjapp den var.

 

MEN!, jeg synes ikke det forsvarer prisen, hvis da prisen blir som mange tror. Hvis en iPhone hadde ligget på et prisnivå der den kostet 1000 - 2000 kroner, og man hadde en "vanlig" bindingstid med et 129 kroner (eller noe i den duren) abonnement (der man også kunne velge leverandør...), så hadde jeg klart kjøpt meg en iPhone. Mitt poeng er at det er høl i huet å kjøpe en iPhone til 2000 eller mer, for så å binde seg i ett år til et abonnement som koster 500 i måneden. Jeg mener at det er ikke en iPhone verdt.

Endret av mskedsmo
Lenke til kommentar
MEN!, jeg synes ikke det forsvarer prisen, hvis da prisen blir som mange tror. Hvis en iPhone hadde ligget på et prisnivå der den kostet 1000 - 2000 kroner, og man hadde en "vanlig" bindingstid med et 129 kroner (eller noe i den duren) abonnement (der man også kunne velge leverandør...), så hadde jeg klart kjøpt meg en iPhone. Mitt poeng er at det er høl i huet å kjøpe en iPhone til 2000 eller mer, for så å binde seg i ett år til et abonnement som koster 500 i måneden. Jeg mener at det er ikke en iPhone verdt.

 

Enig i at det definitivt er en grense for det er verdt å betale for iPhone. Selv er jeg hypp på iPhone, men det skal sies at en helt vanlig P1i er mer anvendelig som smartphone på mange måter (åpent tilgjengelig filsystem for lagring av alt mulig, bluetooth filoverføring, MMS, bedre synkronisering av f.eks notater, oppgaver, kalender muligens noe bedre, bedre kamera osv). Men iPhone har en brukeropplevelse som slår alt.

 

CD

Lenke til kommentar

som alltid så må en spør seg om hva som er viktigst. i så måte så er iphone bare enda en mobiltelefon. noe jeg egentlig har prøvd å sagt hele tiden. jeg bare ser ikke hva det er som skal gjøre den så spesiell sammenlignet med alt det andre på markedet.

 

problemet er vel at mye av den internasjonale mobilpressen er USA fokusert slik jeg merker den. og en klassiker da er at dem ikke ser utenfor egne landegrenser. og under slike forhold blir iphone ganske spesiell, siden det nærmeste andre en finner er en serie med palm og HTC telefoner som kjører WM, og kanskje en N95 eller to...

 

en kan vel fint si at vi er bortskjemt når det gjelder telefonutvalget ;)

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
som alltid så må en spør seg om hva som er viktigst. i så måte så er iphone bare enda en mobiltelefon. noe jeg egentlig har prøvd å sagt hele tiden. jeg bare ser ikke hva det er som skal gjøre den så spesiell sammenlignet med alt det andre på markedet.

 

problemet er vel at mye av den internasjonale mobilpressen er USA fokusert slik jeg merker den. og en klassiker da er at dem ikke ser utenfor egne landegrenser. og under slike forhold blir iphone ganske spesiell, siden det nærmeste andre en finner er en serie med palm og HTC telefoner som kjører WM, og kanskje en N95 eller to...

 

en kan vel fint si at vi er bortskjemt når det gjelder telefonutvalget ;)

 

Teknologisk sett, så har vel ikke iPhone noe spesielt å by på sammenlignet med andre mobiltelefoner. Men den satte en standard med sitt utseende og berøringsskjerm. Nå er det ikke lenger bare iPhone som har berøringskjerm, og det gjør den kanskje ennå mer mainstream. I mine øyne er den derfor ikke verdt mer enn 2000 - 3000 i butikk uten binding. At folk derfor går mann av huse for å kjøpe den til en totalsum på rundt 10 000 kroner er en stor gåte. Men det viser jo at markedsføring er gull verdt. Det er hemmelighold og hemmelighold og litt info uten at man vet noe annet enn at det vil bli presentert en "ny" iPhone i juni. Lanseringen gjøres på en slik måte at vi tror vi har fått et helt nytt produkt. Hva var det som ble sagt under keynoten "Apple har lært mye med den første iPhonen og nå blir iPhonen enda bedre. 3G gir betydelig raskere nedlastning", og noen fakta som ble sluppet samtidig "90% fornøyde kunder i dag. Utrolig mottakelse av telefonen. 98% bruker Safari i iPhone, 94% bruker mail, 90% bruker tekstmeldinger, 80% bruker flere funksjoner. Fantastiske tall for en mobiltelefon" Dette har jeg hentet fra mac1 sin live oppdatering av iPhone lanseringen. Men folkens..90 prosent fornøyde kunder...98 prosent bruker safari i telefonen...vel den kom jo med safari...94% bruker mail...hmm..jeg hadde en smartphone i min forrige jobb, og der brukte 100 % av oss mail på telefonen. 90 % bruker tekstmeldinger, og hva er det som er så jævlig spesielt med det!!? Dette oppsummeres med at det er fantastiske tall for en telefon..

 

Der er jeg helt uenig. Vi snakker om en mobiltelefon. Den brukes normalt til ringing, tekstmelding, mail (for de som støtter det, noe som har vært brukt i bedriftsmarkedet i årevis), og nå går apple ut og sier at iPhone er helt fantastisk, den har støtte for dette. Vel, det har de fleste andre telefoner som koster mer enn 2500 uten binding. Pluss at de har MMS...

 

Og så smører de på med at nå har de gjort den ennå bedre! De har GPS og 3G. Men telefonen ser jo omtrent helt lik ut den forrige. Det eneste nye er at den har fått GPS og 3G. Og det skal vi betale 10 000 for, uten å tenke oss om. GPS er ikke noe nytt i mobiltelefoner lenger. Og i alle fall ikke 3G.

 

Der er jaggu bra at den ikke selges før 11 juli. Da får folk kanskje tid til å tenke seg om. Hva, foruten kjapp respons, brukervennlighet og design er det som gjør iPhone til en "fantastisk telefon" til en verdi av 10 000 kroner?

Lenke til kommentar
Hva er det som får dere "hatere" til å bruke tid og energi på å skrive kritiske innlegg på en telefon dere ikke engang liker? Har dere ikke bedre ting å gjøre?

 

 

Jeg har ikke sagt at jeg ikke liker iPhone. Jeg digger den, den har et design som er bra. Den er i følge andre kjapp og bruke og genial.

 

Mitt poeng er at den hausses opp for mye. Selv om den er jævlig pen, og skal være bra, så er den dog bare en mobiltelefon på lik linje med andre. At der derfor skal prises så utrolig høyt, og at den derfor skal få så mye positiv oppmerksomhet fordi den har 3G og GPS, det blir helt feil.

 

Greit nok det er sluppet en iPhone, men den hadde ikke så mye nytt å by på i forhold til den gamle. Den er IKKE verdt den prisen mange forventer den skal ha.

 

DET er mitt poeng, og jeg er ikke noen iPhone eller apple hater, jeg kunne gjerne tenke meg en iPhone, og er kjempefornøyd med min mac mini og min godt brukte iPod.

Lenke til kommentar
Hva er det som får dere "hatere" til å bruke tid og energi på å skrive kritiske innlegg på en telefon dere ikke engang liker? Har dere ikke bedre ting å gjøre?

 

En ting til. Dette er et FORUM, der man utveksler meninger og synspunkter om nettopp...telefoner av den mobile sorten. iPhone er en sådan, og det skrives mye om den.

Derfor må det da også være greit for "elskere" å høre meninger om telefonen som ikke bare er fulle av lovord, men som påpeker reelle fakta.

Lenke til kommentar
Hva er det som får dere "hatere" til å bruke tid og energi på å skrive kritiske innlegg på en telefon dere ikke engang liker? Har dere ikke bedre ting å gjøre?

 

 

Jeg har ikke sagt at jeg ikke liker iPhone. Jeg digger den, den har et design som er bra. Den er i følge andre kjapp og bruke og genial.

 

Mitt poeng er at den hausses opp for mye. Selv om den er jævlig pen, og skal være bra, så er den dog bare en mobiltelefon på lik linje med andre. At der derfor skal prises så utrolig høyt, og at den derfor skal få så mye positiv oppmerksomhet fordi den har 3G og GPS, det blir helt feil.

 

Greit nok det er sluppet en iPhone, men den hadde ikke så mye nytt å by på i forhold til den gamle. Den er IKKE verdt den prisen mange forventer den skal ha.

 

DET er mitt poeng, og jeg er ikke noen iPhone eller apple hater, jeg kunne gjerne tenke meg en iPhone, og er kjempefornøyd med min mac mini og min godt brukte iPod.

 

bingo opp og i mente!

Lenke til kommentar

Jeg tror nok NetCom kommer til å lage et eget abo for iPhone! Der de kommer til å ha en slags pakke på dataoverføring. Men om ikke dette blir tilfelle blir det nok ActiveTalk+ eller SuperTalk+ (<- ser man det) som tar seg av mobilen tipper jeg..

 

Men nå blir vell nok sånn at de kommer til å selge telefonen til hvilket som helst abo. men prisene på f.eks YoungTalk blir skyhøye..

 

De første mnd skjer det nok ikke no endringer på prisene, kanskje et par 100 lapper.. Men etter 3-4mnd vil nok prisen falle no sykt tipper jeg.. De som SKAL ha telefonen kjøper den iløpet av de første mnd, etter det så er det en helt vanlig telefon +++..

 

Ser jo f.eks på N95 8GB, falt i pris etter et par mnd.. Men hvem vet? Tror nok NetCom har noen lure idèer, mohaaa ;)

 

*ikke at jeg skal si så veldig mye mer enn det jeg har sagt nå*

Lenke til kommentar

Men hva med Telenor, Chess, Tele2 og de andre som også tilbyr mobilabonnement? Det er vel slik i Norge at man skal ha fri konkurranse? At bare Netcom får selge iPhone er jo det samme som monopol, er det ikke?

 

Vil Telenor og de andre bare sitte og se på at de selv mister kunder til Netcom på grunn av en iPhone?

Lenke til kommentar

Ekslusive tilbud er en ting, her er det jo snakk om at Netcom får en stor salgsfordel som ingen andre leverandører har. De er de eneste i Norge som kan selge iPhone. Det spørs om den selges uten abonnement, og da til hvilken pris. Hvis det er snakk om et fridatabruk abbonnement til 499 (som det ligger på i dag), vil de jo sikkert ha inn 6000 ekstra for å selge iPhone uten abonnement. Det vil nok bli for dyrt for de fleste.

 

Derfor vil de noen av de som ønsker seg en iPhone måtte bytte leverandør, noe som garantert Telenor og andre ikke vil synes er helt greit..

Endret av mskedsmo
Lenke til kommentar

Hvis iPhone koster 4000 uten binding, er det vel naturlig å tro at den vil koste 2000 i butikken, men et eget abonnement til ca 169 i måneden. 169 i 12 mnd gir 2028 ila et år. Totalsum blir da litt over 4000 ila året. Hiver man på fri dataoverføring på det abonnementet er jeg med jeg...

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg nok vi kanskje kan få se de franske prisene uten binding (4000), men håper at den blir å følge den amerikanske standarden uten, dvs. 1500-2000.

 

Når det gjelder hypen av iPhone som blir trukket frem, blant annet at 90% bruker tekstmeldinger så er det da i USA i hovedsak. I USA er det ikke mange som sender tekstmeldinger. Husker jeg så for et par år siden at det var en milepæl når rundt 50% av mobilbrukerne kunne sende sms.

 

Når det gjelder at folk bruker funksjoner på mobilen så tror jeg iPhone er en av som er lettest å bruke. Selv har jeg en Sony Ericsson W710i. Jeg bruker kameraet innimellom, men det suger, og det gjør det jo på iPhone også, så det er ikke noe problem. Skal jeg ta bilder tar jeg frem Ixus-en. Jeg bruker alarm, sms, tidsur (som ikke nokia har), mms, TrackID og kalenderen. Alt annet er en gang i blant. Ja, den har mp3-spiller, men overføringen til telefonen går så tregt at jeg må plukke ut det M2 kortet, sette det i en adapter og plugge kortleseren i laptopen. M2 kortet er på 2GB, så det rommer ikke all verden. Må rett og slett innrømme at etter at min gode gamle iPod G2 10GB døde så har jeg knapt hørt på musikk fra Mp3 spiller når jeg har vært på farten. Grunnen til at jeg ikke har kjøpt ny iPod har vært at jeg ville ha en widescreen iPod (som ikke var kommet da), med stor lagringskapasitet.

 

iPhone skal jeg ha, men jeg ville aldri ha kjøpt den gamle. 3G og GPS var absolutte krav fra min side. (selv om den bare er 16 gig, men det er da bedre enn 10)

Håper bare at prisen blir noe jeg kan leve med...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...