Gå til innhold

kjøpe ps3 billigst mulig, kjøpe brukt? vente til salg?


dan882

Anbefalte innlegg

Hei.

skal kjøpe ps3, men hvor/når bør jeg kjøpe?

 

hvis jeg kjøper en brukt en, og den for'eks er kjøpt i oslo på en elkjøp butikk,

og jeg bor i bergen. kan jeg levere den inn på en elkjøp butikk i bergen hvis jeg skal bruke garantien?

 

bør jeg vente en uke eller 2 til f'eks Sommersalg? , er det salg i nærheten? :!:

 

den koster 4200 på Platekompaniet,for ps3, 1 kontroll og 2 spill: Uncharted drake's fortune og NFS Pro street. fant ut at det blir litt dyrt, siden jeg kan låne alt av ps3 utstyr av venner nesten, så trenger bare ps3 og 1 kontroll egentlig.

bare konsollen koster 3600-3999 i de fleste butikker, på nettet får du den vel til 3500?

 

har funnet en god del brukte, og med spill til en bra pris, men spillene er totalt uinterresante for meg, og de selger ikke bare konsollen.

 

skal være norsk versjon og kjøpt i norge med kvittering. men gjelder garanti overalt i landet hvis det er på en "typisk" norsk butikk ? (brukt)

 

er det store ulemper ved å kjøpe brukt?

takker for alle svar :D

Endret av dan882
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en brukt PS2 for noen måneder siden, og den hadde litt feil og mangler ved seg. Det er alltid en risiko for dette når man kjøper en brukt konsoll, og de som blir reklamert som helt nye på bruktmarked er ofte dyre.

 

Jeg bare gikk ned på spaceworld og kjøpte meg en PS3 nå i helga, betalte ca 4500 for konsollen og GTA4. Er vel billigere fra nettet men hadde fått angst av å tenke på PS3'en på vei i en skranglete postbil og håndtert av sinte postarbeidere som hater jobben sin. :o

Lenke til kommentar

Om du bakoverkompabilitet og disse minnekortholderene betyr noe, så er vel 60GB PS3 og bruktmarkedet eneste alternativet.

 

Og du kan sikkert spørre de som selger med spill ++ om hvor mye de skal ha for kun maskinen. Det er jo maskinen som er "hovedsalgsvaren".

 

60GB ligger normalt litt over de andre i pris, nettopp pga disse ekstratingene...

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en brukt PS2 for noen måneder siden, og den hadde litt feil og mangler ved seg. Det er alltid en risiko for dette når man kjøper en brukt konsoll, og de som blir reklamert som helt nye på bruktmarked er ofte dyre.

 

Jeg bare gikk ned på spaceworld og kjøpte meg en PS3 nå i helga, betalte ca 4500 for konsollen og GTA4. Er vel billigere fra nettet men hadde fått angst av å tenke på PS3'en på vei i en skranglete postbil og håndtert av sinte postarbeidere som hater jobben sin. :o

 

 

haha :p

når du nevnte skranglende postbiler, sinte postarbeidere som hater jobben sin, da tenkte jeg med en gang å kjøpe fra butikk xD

 

får se, skal vente litt på salg tror jeg. når begynner "salget?"

Endret av dan882
Lenke til kommentar

MGS4 PS3 80GB bundle på Amazon.com til 3700 NOK inkl. frakt ekskl. toll burde vært ganske bra tilbud. Tenk at du fortsatt har sjansen til å kjøpe en maskin som ikke er dritt! VGP er ikke all verden faktisk. Hvis man leter litt mer vil man se at det finnes billigere konkurrenter (som også sniker tollen for deg). Er litt lei av at folk reklamerer VGP som om den var den beste i markedet.

 

Angående garantien er den ubrukelig hvis man setter pris på elektronikken sin og ikke bruke den som dørstopper eller basketball. Satt på spiss. PS3 er laget av deler med god kvalitet og det er mye av grunnen til at den kosta 6000 kr i første omgang. Har en 20 GB versjon som kosta skjorta inkl. frakt og toll men den funker topp siden japansk release.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
oi, bra tilbud. dumt det aldri er sånt i bergen :p

 

finner enda ikke noen bedre tilbud =(

Tja..hva med 2490,- hvis du tegner bredbånd fra Telenor. Jeg bestilte på telenor.no i går og gleder meg som en hund. :new_woot:

 

Litt off topic: noen her som vet om det er mulig/enkelt å bytte ut harddisken til noe større?

Lenke til kommentar
oi, bra tilbud. dumt det aldri er sånt i bergen :p

 

finner enda ikke noen bedre tilbud =(

Tja..hva med 2490,- hvis du tegner bredbånd fra Telenor. Jeg bestilte på telenor.no i går og gleder meg som en hund. :new_woot:

 

Litt off topic: noen her som vet om det er mulig/enkelt å bytte ut harddisken til noe større?

 

Følg denne guiden du :thumbup:

Lenke til kommentar
oi, bra tilbud. dumt det aldri er sånt i bergen :p

 

finner enda ikke noen bedre tilbud =(

Tja..hva med 2490,- hvis du tegner bredbånd fra Telenor. Jeg bestilte på telenor.no i går og gleder meg som en hund. :new_woot:

 

Litt off topic: noen her som vet om det er mulig/enkelt å bytte ut harddisken til noe større?

 

Følg denne guiden du :thumbup:

Nice! Thx! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...