Gå til innhold

Iphone i vanlige butikker?


Anbefalte innlegg

Det er vel ikke lov til å ha ene retten på noe sånt i Norge om jeg ikke tar feil?

 

Mobildata her hvor jeg bor får den inn ihvertfall.. Absolutt ingen apple store, men selger selvsagt Ipod og diverse andre apple produkter som alle andre EL forhandlere i Norge.

Hehe, siden både Netcom og Apple holder kortene tet til hjertet, å Mobildate her i bygda iallefal, langt i fra er noen særlig apple eller netcom buttik, +at dem for det meste selger til bedrifter.. Så trur e nok du har bommet litt der.. IALLEFALL, på at dem veit at dem vil få dem inn. ;)

 

MEN.. Med nermere sjekk, så har jeg funnet ut at dem fleste butikker som selger apple utstyr er "autoriserte apple forhandlerer", lel om dem itte helt veit ossen, men antar at d er noe på kjede leder toppen, å gjøre med.. (dvs. en avtale som toppen har laget med apple, eller noe..)

 

Å i viten om dette, så kan det godt tenkes at en må være en apple autorisert forhandler for å selge iphone.. (Da så å si alle er d.. :!: ) Så da trekker jeg tilbakke mine tidligere utalelser og innlegg. :blush:

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel ikke lov til å ha ene retten på noe sånt i Norge om jeg ikke tar feil?

 

Mobildata her hvor jeg bor får den inn ihvertfall.. Absolutt ingen apple store, men selger selvsagt Ipod og diverse andre apple produkter som alle andre EL forhandlere i Norge.

Hehe, siden både Netcom og Apple holder kortene tet til hjertet, å Mobildate her i bygda iallefal, langt i fra er noen særlig apple eller netcom buttik, +at dem for det meste selger til bedrifter.. Så trur e nok du har bommet litt der.. IALLEFALL, på at dem veit at dem vil få dem inn. ;)

 

MEN.. Med nermere sjekk, så har jeg funnet ut at dem fleste butikker som selger apple utstyr er "autoriserte apple forhandlerer", lel om dem itte helt veit ossen, men antar at d er noe på kjede leder toppen, å gjøre med.. (dvs. en avtale som toppen har laget med apple, eller noe..)

 

Å i viten om dette, så kan det godt tenkes at en må være en apple autorisert forhandler for å selge iphone.. (Da så å si alle er d.. :!: ) Så da trekker jeg tilbakke mine tidligere utalelser og innlegg. :blush:

 

.:CyberMan:.

 

 

Jeg formidler kun det min kilde hos mobildata har sagt. Her hvor jeg bor er det to mobildata butikker. en som har det meste av elektronikk og en som er spesialisert på salg av mobiltelefoner. Den sistnevnte skal få inn Iphone.

Lenke til kommentar
Jeg formidler kun det min kilde hos mobildata har sagt. Her hvor jeg bor er det to mobildata butikker. en som har det meste av elektronikk og en som er spesialisert på salg av mobiltelefoner. Den sistnevnte skal få inn Iphone.

Skall få "inn", som en gang om eit år eller to.. Eller skall få "inn", som i den 11/7, ved Euro lanseringen? :innocent:

 

(Går selfølgelig ut i fra at du her også snakker om normal inport av ipod, via en norsk leverandør.. å ikke noe Iphones, som ikke er beregnet for det norske markedet..)

 

En ting er iallefall sikkert.. Å det er at hvis den mobildata butikken veit at dem får den inn, så veit dem noe, så så å si nesten alle andre av de andre forhandlerene ikke veit.. Å da begunner jeg å tenke i banner som hvorfor skulle netcom eller apple ha valgt ut akkurat dem, til å "bekrefte" at dem skall få iphone, da de fleste andre ikke har fått noen slik bekreftelse? :/

 

Men, men.. hva veit vel jeg, som ikke en gang viste noe særlig om hva ein "apple autorisert forhandler", var for noe.. <-- Fakta.. :wallbash:

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
Jeg formidler kun det min kilde hos mobildata har sagt. Her hvor jeg bor er det to mobildata butikker. en som har det meste av elektronikk og en som er spesialisert på salg av mobiltelefoner. Den sistnevnte skal få inn Iphone.

Skall få "inn", som en gang om eit år eller to.. Eller skall få "inn", som i den 11/7, ved Euro lanseringen? :innocent:

 

(Går selfølgelig ut i fra at du her også snakker om normal inport av ipod, via en norsk leverandør.. å ikke noe Iphones, som ikke er beregnet for det norske markedet..)

 

En ting er iallefall sikkert.. Å det er at hvis den mobildata butikken veit at dem får den inn, så veit dem noe, så så å si nesten alle andre av de andre forhandlerene ikke veit.. Å da begunner jeg å tenke i banner som hvorfor skulle netcom eller apple ha valgt ut akkurat dem, til å "bekrefte" at dem skall få iphone, da de fleste andre ikke har fått noen slik bekreftelse? :/

 

Men, men.. hva veit vel jeg, som ikke en gang viste noe særlig om hva ein "apple autorisert forhandler", var for noe.. <-- Fakta.. :wallbash:

 

.:CyberMan:.

 

 

Vet ikke hvem det var som hang seg opp i at jeg brukte mobildata som eksempel, men meningsløst var det. har helt glemt hva innlegget handlet om.

 

Som jeg prøvde å vise i det forrige korte innlegget mitt så er ikke dette noe jeg mener, vet ikke sikkert om de har netcom engang.. Men jeg kjenner en som jobber for mobildata og han sa at de ville få den inn. End of story, end of discussionhttps://www.diskusjon.no/style_images/main_gfx/folder_post_icons/icon7.gif

https://www.diskusjon.no/style_images/main_...icons/icon7.gif

Endret av Libra1988
Lenke til kommentar

Om det bare er små kjeder som Telebutikken og Klart Svar som skal selge iPhone 3G, så er det helt hull i hodet da disse ikke er å finne i alle norske byer. Mitt inntrykk er at alle de store kjedene, som Elkjøp, Lefdal, Expert, COOP Elektro o.a. som til daglig selger NetCom-låste telefoner alle ønsker å selge iPhone, og jeg kan ikke forstå at det skal være et hinder i veien for det.

Lenke til kommentar
Om det bare er små kjeder som Telebutikken og Klart Svar som skal selge iPhone 3G, så er det helt hull i hodet da disse ikke er å finne i alle norske byer. Mitt inntrykk er at alle de store kjedene, som Elkjøp, Lefdal, Expert, COOP Elektro o.a. som til daglig selger NetCom-låste telefoner alle ønsker å selge iPhone, og jeg kan ikke forstå at det skal være et hinder i veien for det.

Hvis den overfornevnte informasjonen stemmer, så er vel forskjellen at Telebutikken og Klart svar, er (med untak av chess) rene Netcom butikker, som hovedsakelig selger mobil telefoner..

 

Netcom har nok ønske om å selge mest mulige telefoner, så igjen hvis dette skulle stemme, så er det nok Apple selv som er grunnen..

 

Usikker på hvordan Apple har gjort det tidligere i utlandet, men hvis bare dedigerte butikker der har fått solgt dem, så kan det nok se også dårlig ut for butikker som fører konkurerende operatører, eller ikke har hoved satsingen på mobil..

 

Men tross alt, at Lille Norge får IPhone "3G", den 11/7, er no ganske stort, bare det aline. :cool:

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Jeg leste i dag at netcom ikke kom til og selge Iphone uten binding her i norge. kun med spindyre abonomanger. men er det mulig og kjøpe i usa og kunne bruke den her uten problemer? eller må den modifiseres fortsatt da?

Med tanke på alle dem gratis SMSer, ringeminutter og MB nedlastiniger, der du i tillegg fikk TLFen til 1,-, så var pakken ikke så aller verst. :)

 

DVS. FORUTSATT at du klarer å bruke det meste av det du får med gratis.. Hvis itte, så, ja.. Da var det et SVIN dyrt abb. :p

 

Videre så sier netcom ikke noe annet, enn at DEM ikke kommer til å selge dem uten abb. Å ingentin, om hva en eventuel annen utsalgs plass, kommer til å gjøre.. Så det er nok "håp", fremdeles. ;)

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
stemmer at Iphone bare vil bli solgt i telebutikken (og kanskje klartsvar).

 

Kilde: Netcom forhandlerkonsulent

Jepp. ;) (Men itte klart svar..)

 

Netcom har nå også endelig offentlig gjort infoen i info mail, og på www.netcom.no/iphone

 

""Her kan du kjøpe iPhone i Norge

iPhone kommer for salg 11. juli, og blir tilgjengelig på netcom.no, via NetComs Kundesenter og utvalgte Telebutikken-utsalgssteder i disse byene:

Bergen, Bodø, Drammen, Fredrikstad, Kristiansand, Oslo, Sandnes/Stavanger, Sandvika, Skien, Tromsø, Trondheim, Tønsberg og ålesund.""

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...