Gå til innhold

Iphone i vanlige butikker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om iphone vil selges i vanlige butikker eller kun i apple butikker?

Og vil den komme i netbutikker og hvordan vil dette fungere?

De kommer kun til å selge den i apple forhandler butikker. Og de selger den med NetCom abn.

Du kan også bestille på netcom sine sider. eller apple norge sine sider med Netcom abn.

Lenke til kommentar
Noen som vet om iphone vil selges i vanlige butikker eller kun i apple butikker?

Og vil den komme i netbutikker og hvordan vil dette fungere?

De kommer kun til å selge den i apple forhandler butikker. Og de selger den med NetCom abn.

Du kan også bestille på netcom sine sider. eller apple norge sine sider med Netcom abn.

Øøøø.. Definer en "apple forhandler butikk?" :p

 

Rent praktisk, så bli den nok solgt i alle butikker som fører og selger Netcom abb, med TLF. :)

 

(Koriger meg hvis jeg har feil, da dette er bare noe jeg går ut i fra, det det per dags dato, finnes ingen "apple forhandlere", som selger netcom abb..) Dvs. så lenge du ikke ser på en mobil butikk, som Telebutikken, Elkjøp, exspert osv, som he noen ipoder på lager, av egen ønske, uten noe avtale med apple, som ein "apple forhandler". ;)

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Noen som vet om iphone vil selges i vanlige butikker eller kun i apple butikker?

Og vil den komme i netbutikker og hvordan vil dette fungere?

De kommer kun til å selge den i apple forhandler butikker. Og de selger den med NetCom abn.

Du kan også bestille på netcom sine sider. eller apple norge sine sider med Netcom abn.

Øøøø.. Definer en "apple forhandler butikk?" :p

 

Rent praktisk, så bli den nok solgt i alle butikker som fører og selger Netcom abb, med TLF. :)

 

(Koriger meg hvis jeg har feil, da dette er bare noe jeg går ut i fra, det det per dags dato, finnes ingen "apple forhandlere", som selger netcom abb..) Dvs. så lenge du ikke ser på en mobil butikk, som Telebutikken, Elkjøp, exspert osv, som he noen ipoder på lager, av egen ønske, uten noe avtale med apple, som ein "apple forhandler". ;)

 

.:CyberMan:.

Det blir vel Apple autoriserte butikker som forhandler Netcom som får den. Kjeder som har vært slemme og kjøpt gråimporterte iPoder får sannsynligvis ingenting

Lenke til kommentar
Når det nærmer seg kan man sikkert ikke unngå å få med seg hvor den selges tenker jeg. Kommer til å bli massive reklamekampanjer i alle medium, med tanke på hvor mye som skrives om Iphone overralt -:))

Behovet for massive reklamekampanjer er unødvendig da massemediene gjør jobben gratis.

Lenke til kommentar

iPhone 3G blir ikke lenger en "kul ting å ha som har status".

Det går fra å være en status duppeditt til å være en alminnelig kjedelig telefon.

 

Den kommer nok til å bli solgt alle andre plasser der mobiler selges med Netcom abonnement. Som en helt vanlig og kjedelig mobiltelefon.

 

Noen som vet om iphone vil selges i vanlige butikker eller kun i apple butikker?

Og vil den komme i netbutikker og hvordan vil dette fungere?

De kommer kun til å selge den i apple forhandler butikker. Og de selger den med NetCom abn.

Du kan også bestille på netcom sine sider. eller apple norge sine sider med Netcom abn.

 

Jasså.

 

Kilder? Eller er dette en påstand?

 

Ikke si noe du ikke er klar over eller vet noe om.

 

Når det nærmer seg kan man sikkert ikke unngå å få med seg hvor den selges tenker jeg. Kommer til å bli massive reklamekampanjer i alle medium, med tanke på hvor mye som skrives om Iphone overralt -:))

Behovet for massive reklamekampanjer er unødvendig da massemediene gjør jobben gratis.

 

Vil nok være et par oppslagsplakater.

 

Tviler veldig på TV reklame. Da jeg aldri har sett en eneste reklame fra Apple på TV. Notis: Jeg har bare TV2 (eneste kanalen jeg har som har reklame).

Lenke til kommentar
[Det blir vel Apple autoriserte butikker som forhandler Netcom som får den. Kjeder som har vært slemme og kjøpt gråimporterte iPoder får sannsynligvis ingenting

<<Kjeder som har vært slemme og kjøpt gråinporterte IPODer??>> <--- Hva vil det egentlig si? (Se under)

 

Igjen.. Hva er egentlig en "apple autorisert" butikk? Som dere alle snakker om?

 

Det er så enkelt.. For å selge en Ipod, så treng man INGEN avtaler eller autorisering i fra apple.. D e bare å lage en kjøps av tale, med en av de store data leverandørene.. Å vips.. så kan man da kjøpe alt av Ipod av dem samtidlig.. Er man da en Apple Autorisert forhandler? eller driver man da med grå inport, som noen nevner her?

Nei.. Man er rett å slett, bare en normal butikk, som selger Ipod.. Hverken mer eller mindre.. Så enkelt er d.. :D

(Å fører du da samtidlig Netcom abb, så tippe e nok at Iphone også vil bli tilgjengelig for deg. :D)

 

Noen som tipper noe annet? :p (Strengt tat, så e d vel bare apple huset, som e ein "apple autorisert forhandler".. å dem selger no ikke mobiler/netcom, så bli litt kjipt, hvis bare dem kan selge Iphone i hele norge, som noen av dere mener.. :/

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Tviler veldig på TV reklame. Da jeg aldri har sett en eneste reklame fra Apple på TV. Notis: Jeg har bare TV2 (eneste kanalen jeg har som har reklame).

 

I USA sendte de iPhone-reklamer i bøtter og spann i perioden rundt lanseringen, men jeg er likevel enig med deg. De har uansett ikke behov for reklame med all den oppmerksomheten som telefonen får i media.

 

For å svare på spørsmålet vil jeg tro at det kun er Apple (Eplehuset, apple.no, Pippin osv) og Netcoms nettbutikk som vil selge iPhone, akkurat som det er i USA, der man får kjøpt den i Apple Stores og AT&T-butikker.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke lov til å ha ene retten på noe sånt i Norge om jeg ikke tar feil?

 

Mobildata her hvor jeg bor får den inn ihvertfall.. Absolutt ingen apple store, men selger selvsagt Ipod og diverse andre apple produkter som alle andre EL forhandlere i Norge.

 

Tror nok "Mobildata der du bor" har bommet litt da ja. Mobildata er ingen NetCom-forhandler og vil således ikke få en eneste av de Iphone som lanseres i Norge den 11.juli.

Lenke til kommentar
[Det blir vel Apple autoriserte butikker som forhandler Netcom som får den. Kjeder som har vært slemme og kjøpt gråimporterte iPoder får sannsynligvis ingenting

<<Kjeder som har vært slemme og kjøpt gråinporterte IPODer??>> <--- Hva vil det egentlig si? (Se under)

 

Igjen.. Hva er egentlig en "apple autorisert" butikk? Som dere alle snakker om?

 

Det er så enkelt.. For å selge en Ipod, så treng man INGEN avtaler eller autorisering i fra apple.. D e bare å lage en kjøps av tale, med en av de store data leverandørene.. Å vips.. så kan man da kjøpe alt av Ipod av dem samtidlig.. Er man da en Apple Autorisert forhandler? eller driver man da med grå inport, som noen nevner her?

Nei.. Man er rett å slett, bare en normal butikk, som selger Ipod.. Hverken mer eller mindre.. Så enkelt er d.. :D

(Å fører du da samtidlig Netcom abb, så tippe e nok at Iphone også vil bli tilgjengelig for deg. :D)

 

Noen som tipper noe annet? :p (Strengt tat, så e d vel bare apple huset, som e ein "apple autorisert forhandler".. å dem selger no ikke mobiler/netcom, så bli litt kjipt, hvis bare dem kan selge Iphone i hele norge, som noen av dere mener.. :/

 

.:CyberMan:.

Du har helt rett at man ikke trenger en autorisering fra Apple for å selge Apple-produkter. Men de blir forbanna når du ikke bruker deres samarbeidspartner(e?) i Norge. De som ikke kjøper av Apples distributør i Norge kjøper fra en distributør som driver med gråimport. Det vil ikke si at butikken har gjort det selv. Når det kommer et produkt som er hypet herfra til evigheten virker det ikke usannsynlig at Apple kommer til å benytte muligheten til å gi dem som ikke kjøper der Apple vil en skikkelig smekk på pungen. Dette kan de gjøre fordi telefonen i utgangspunktet er låst, og det blir verre for en butikk å selge enn tysk iPhone låst til T-Mobile i Norge enn en vanlig iPod kjøpt fra Tyskland.

 

Til dere som spekulerer i at kun NetComs nettbutikk og apple.no og eplehuset vil føre iPhone, tror jeg dere tar feil. Hvor mange kjeder vil slutte å forhandle NetCom dersom de ikke får selge telefonen? Jeg tror kjeden jeg jobber i hadde brutt samarbeided rimelig kjapt dersom noe slikt skulle skje.

Endret av HaraldCL
Lenke til kommentar
Det er vel ikke lov til å ha ene retten på noe sånt i Norge om jeg ikke tar feil?

 

Mobildata her hvor jeg bor får den inn ihvertfall.. Absolutt ingen apple store, men selger selvsagt Ipod og diverse andre apple produkter som alle andre EL forhandlere i Norge.

 

Tror nok "Mobildata der du bor" har bommet litt da ja. Mobildata er ingen NetCom-forhandler og vil således ikke få en eneste av de Iphone som lanseres i Norge den 11.juli.

 

 

 

De har både telenor og netcom

Lenke til kommentar
Det er vel ikke lov til å ha ene retten på noe sånt i Norge om jeg ikke tar feil?

 

Mobildata her hvor jeg bor får den inn ihvertfall.. Absolutt ingen apple store, men selger selvsagt Ipod og diverse andre apple produkter som alle andre EL forhandlere i Norge.

 

Tror nok "Mobildata der du bor" har bommet litt da ja. Mobildata er ingen NetCom-forhandler og vil således ikke få en eneste av de Iphone som lanseres i Norge den 11.juli.

 

Hva vet du om det?

Lenke til kommentar
Det er vel ikke lov til å ha ene retten på noe sånt i Norge om jeg ikke tar feil?

 

Mobildata her hvor jeg bor får den inn ihvertfall.. Absolutt ingen apple store, men selger selvsagt Ipod og diverse andre apple produkter som alle andre EL forhandlere i Norge.

 

Tror nok "Mobildata der du bor" har bommet litt da ja. Mobildata er ingen NetCom-forhandler og vil således ikke få en eneste av de Iphone som lanseres i Norge den 11.juli.

 

Hva vet du om det?

 

 

Mobildata er en vel en Telenorfrhandler og kun det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...