Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å sende email (ms outlook express)


Anbefalte innlegg

Heisann, har litt problemer med å sende email fra outlook express. ("tilkoblingen til serveren mislyktes)

tror de har noe med portene å gjøre, men har åpnet både 110 og 25 i ruteren... Hvordan kan dette fikses?

nb: jeg kan motta email

 

 

 

MVH RICE

post-146810-1213432936_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver du å sende e-post med en @online.no-konto med en annen internettleverandør?

 

Det går ikke. Hadde det samme problemet da jeg prøvde å bruke den gamle online.no-adressa mi når jeg gikk over fra Canal Digital til Get. Når jeg så gikk til Telenor igjen, fungerte det å sende email fra den gamle online.no adressa. Det gikk hele tiden an å motta e-post.

Lenke til kommentar
Prøver du å sende e-post med en @online.no-konto med en annen internettleverandør?

 

Det går ikke. Hadde det samme problemet da jeg prøvde å bruke den gamle online.no-adressa mi når jeg gikk over fra Canal Digital til Get. Når jeg så gikk til Telenor igjen, fungerte det å sende email fra den gamle online.no adressa. Det gikk hele tiden an å motta e-post.

 

Dette er ikke helt korrekt. Det man alltid må huske er at SMTP-serveren ofte må settes til den aktuelle ISP'n, ikke leverandør av epost-kontoen. Jeg bruker Online-adresse sammen med Get som leverandør og bruker da følgende instilling:

Incoming mail server: pop.online.no

Outgoing mail server: smtp.get.no

Lenke til kommentar
Jeg har eg domene hos domeneshop

Incoming mail server: pop3.domeneshop.no

Outgoing mail server: smtp.domeneshop.no

Hvordan konfigurerer jeg SMTP?

For å sende utgående epost, må du oppgi en SMTP-server i epost-programmet ditt. Det enkleste og sikreste er å bruke SMTP-serveren til den Internett-leverandøren du bruker for oppkobling til Internett. Her er noen eksempler:

 

Frisurf: smtp.frisurf.no

Telenor Online: smtp.online.no

Tele2: smtp.c2i.net

EUnet: smtp.eunet.no

Tiscali: smtp.tiscali.no

NextGenTel: smtp.broadpark.no

Start.no: smtp.powertech.no

Get (tidligere UPC/Chello): smtp.getmail.no

Bluecom: smtp.bluecom.no

Din IP-adresse er xx.xx.xxx.xxx, og din Internett aksessleverandør ser ut til å være xxxxxxxxxxxxx. Ta kontakt med dem for å finne ut hva som er din SMTP-server.

 

Dersom du av en eller annen grunn ikke ønsker eller har mulighet til å bruke SMTP-serveren til din lokale Internett-leverandør, så kan du bruke smtp.domeneshop.no, men du må da også krysse av for at serveren krever godkjenning/autentisering, og at SMTP-serveren skal benytte samme brukernavn og passord som for innkommende epost. Dette forutsetter at epost-programmet ditt har støtte for SMTP-autentisering. Noen Internett-leverandører (f.eks Get, Tele2, Telenor og CanalDigital) sperrer for bruk av eksterne SMTP-servere på port 25. Dersom din leverandør har sperret port 25 kan du endre oppsettet i epost-programmet ditt slik at det benytter port 587 i stedet for port 25.

 

Den fete skriften kan være problemet ditt

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
løst.......!!!

takk for alle svar!

 

Hva er pointet med å spørre en masse, få folk til å engasjere seg - og deretter løse problemet uten å oppgi hva løsningen var? Jeg leste denne tråden for å finne svar på det samme probmelet, og da hjelper det ikke å bare få vite at ditt problem løste seg..

 

Ikke for å være surmaget, men dette er alt for vanlig. Hva med å si: "Takk for hjelpen, problemet er nå løst. Løsningen var... "?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har akkurat samme problemet. Har online adresse og internett fra get. Synes jeg har prøvd det meste nå av løsninger jeg har funnet her og på http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=195567. Har endret porter, prøvd med både smtp.online.no og smtp.getmail.no og skrud av og på autentisering

 

Kan noen være så snill å hjelpe meg?

Endret av AndreasLie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...