Gå til innhold

Forsøk på svindel?


Anbefalte innlegg

Hvor lenge er det siden du prøvde å kontakte han sist? Jeg syns bare du burde gi han en sjanse til å ringe deg tilbake, og tatt i betraktning at du opprettet denne tråden for mindre enn 24 timer siden, kan du ikke ha gitt han lang tid.

 

Jeg håper i det minste du fortsetter å prøve å kontakte han, for å finne ut om det virkelig er svindel eller om du bare har blitt påvirket av mange paranoide forumbrukere.

 

Men i alle dager!! Jeg har jo allerede bekreftet at dette er svindel! Jeg gikk i fella og er i dag 2400 kr fattigere!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt du sa var at du hadde betalt noe lignende. Du sa ingen ting om at det var samme person, eller samme produkt. Selv om en person ble svindlet, betyr ikke det at alle andre blir svindlet.

 

Men hvis trådstarter har vært i kontakt med var samme person som svindlet deg, beklager jeg.

Lenke til kommentar
Alt du sa var at du hadde betalt noe lignende. Du sa ingen ting om at det var samme person, eller samme produkt. Selv om en person ble svindlet, betyr ikke det at alle andre blir svindlet.

 

Men hvis trådstarter har vært i kontakt med var samme person som svindlet deg, beklager jeg.

 

Runar,

Eg har hatt kontakt med Higgs via e-post. Han har framlagt bevis som gjer at eg velger å sende pakken i retur.

 

Tee,

Det kan eg gjere, men det er ikkje noko poeng i. Namnet er fake. Det er eg nesten heilt sikker på.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Runar,

Eg har hatt kontakt med Higgs via e-post. Han har framlagt bevis som gjer at eg velger å sende pakken i retur.

Flott, da støtter jeg det du har gjort fullt ut. Jeg var ganske enkelt bare litt skeptisk etter det jeg leste i tråden. Du skrev ingen ting om at du og Higgs hadde snakket sammen i skjul, så hvordan skulle jeg kunne vite det?

 

Det hadde for øvrig vært interessant om du oppdaterte denne tråden når (noe jeg tror han vil) "Jan Tore" tar kontakt for å høre hvorfor du sendte den i retur.

Lenke til kommentar
Runar,

Eg har hatt kontakt med Higgs via e-post. Han har framlagt bevis som gjer at eg velger å sende pakken i retur.

Flott, da støtter jeg det du har gjort fullt ut. Jeg var ganske enkelt bare litt skeptisk etter det jeg leste i tråden. Du skrev ingen ting om at du og Higgs hadde snakket sammen i skjul, så hvordan skulle jeg kunne vite det?

 

Det hadde for øvrig vært interessant om du oppdaterte denne tråden når (noe jeg tror han vil) "fjernet" tar kontakt for å høre hvorfor du sendte den i retur.

 

Nei, har vore ganske hektisk idag, men burde ha skreve det. Ja, eg kjem nok til å oppdatere etter kvart som det skjer noko.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Om de er så sikre på at dette er same person, som systematisk svindlar andre via finn, så for all del ta kontakt med Finn.no og legg fram alt av ting dykk har på fyren.

 

Hepp igjen..

Jeg skal også oppdatere. Jeg kan bekrefte at navnene ikke stemmer. Det samme gjelder adresser. Returadressen pakken evt. går tilbake til, eksisterer ikke, så vedkommende vil aldri få pakken i retur!

Pakken inneholder 3 AAA og 5 AA (brukte) batterier.

Her snakker vi altså også om et slags identitets-tyveri også!

 

Jeg har kontaktet finn.no angående saken. Brukeren har slettet sin id hos finn.no anyway!

 

Det kommer mer etterhvert!

Lenke til kommentar
Jeg mener nå du forhastet deg alt for mye i denne saken . Skjønner bare ikke tankegangen. Svindel er ikke bevist før du har feil vare foran deg . eller murstein, samme hva

 

du reagerer på en bitteliten prisforskjell? :hmm:

 

Det var flaks for mottaker av pakken at prisen ikke stemte.

Hadde prisen stemt, så ville sansynlig mottaker hentet pakken uten å undersøke avsender nærmere.

Lenke til kommentar

jaaaa

 

Men alså , hva er vitsen og kjøpe noe da ? vist du skal bli mistenksom til hver eneste pakke. han hadde jo ikke sjekket innholdet i pakken engang .

 

Jeg kjøpte noe via finn.no i fjor. jeg stusset over vekten , som lå på 200 gram mer en det selger hadde skrevet til meg. jeg fikk likevel riktig vare

 

Men det er vel bare jeg som tenker sånn

Lenke til kommentar
jaaaa

 

Men alså , hva er vitsen og kjøpe noe da ? vist du skal bli mistenksom til hver eneste pakke. han hadde jo ikke sjekket innholdet i pakken engang .

 

Jeg kjøpte noe via finn.no i fjor. jeg stusset over vekten , som lå på 200 gram mer en det selger hadde skrevet til meg. jeg fikk likevel riktig vare

 

Men det er vel bare jeg som tenker sånn

 

 

Sir Tonnes.... Jeg ber deg lese mine innlegg i denne saken. Fatter ikke at du har så "tungt for å forstå".. Jeg har jo nettopp blitt svindlet av nøyaktig samme annonse, med samme navn både i annonse og avsender på pakken!

Du får lese over, -her er det DEFINITIVT ingen tvil! Svindel!

Lenke til kommentar
jaaaa

 

Men alså , hva er vitsen og kjøpe noe da ? vist du skal bli mistenksom til hver eneste pakke. han hadde jo ikke sjekket innholdet i pakken engang .

 

Jeg kjøpte noe via finn.no i fjor. jeg stusset over vekten , som lå på 200 gram mer en det selger hadde skrevet til meg. jeg fikk likevel riktig vare

 

Men det er vel bare jeg som tenker sånn

 

Uansett, så står ikke alt i denne tråden her. Jeg har hatt direkte kontakt med Gizmo for å fortelle et par ting ekstra angående saken, som jeg mente ikke har noe for seg på dette forumet.

Hva i alle dager skulle jeg ha å tjene på å anbefale han å ikkehente pakken, dersom jeg ikke var 100% sikker på at dette er ren og skjær svindel??? nettop: Ingenting!

Endret av Higgs
Lenke til kommentar

Eg er ganske sikker eg gjorde det riktige valget. Eg får oppsummere:

 

- Først av alt, så reagerte eg på prisen.

- Namnet hans var noko heilt anna enn kva det var på annonsen.

- E-post adressa var plutseleg stengd.

- Higgs har blitt svindla av same annonse.

- Higgs har framlagt andre ting via e-post til meg.

- Eg finner ikkje nummeret hans.

- Han har som sagt opperert med forskjellige namn.

- Heile annonsen hans virka litt useriøs.

- Før han sendte pakken kommuniserte eg med han, og han virka meir og meir utålmodig av spørsmåla mine.

 

++

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Selv om dette ser ut til å være svindel, så har diskusjon.no en policy ang uthengig av personer, eller alt som kan bidra til å identifisere ulike personer. Informasjon rundt mailadresser, gateadresser og navn er fjernet fra tråden.

 

Har dere synspunkter på dette, ta kontakt med [email protected], eller en annen moderator, da jeg forsvinner på ferie om kort tid.

Lenke til kommentar

Om den annonsen dukker opp igjen, foreslå å forhåndsbetal til selger, så får du kontonummer, og kan gå til banken for å få bekreftet navnet på kontoeieren. Siden både epost og avsender er fake, virker han systematisk og gjennomtenkt, men han kan alltids glippe om noen tilbyr å sette inn 2500 på kontoen hans ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...