Gå til innhold

Kamera til action-bilder for 5000-6000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

*fjernet tekst ettersom jeg framstår som tvangstrøyepasient etter at TS endret førsteposten og trådnavn totalt*

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

når du endrer så totalt er det fint om du gjør det i en ny post, så blir ikke tråden så uoversiktilig.

 

når det gjelder valg av speilrefleks, finnes det ikke noen fasit, alle produsentene lager gode kameraer, det det kommer ann på er hva som ligger godt i lanken din, gå til en velassortert fotoforretning og be om å få holde i alt de har i din prisklasse.

Lenke til kommentar

Tja. Alt kan vel brukes. Spørsmålet er hva slags action du ta bilder av. Er en kar her som tar tøffe skateboard-bilder med et Nikon D40. Så:

 

1. Hva slags lysforhold skal du jobbe under?

2. Hva slags avstand til action?

3. Er det akseptabelt å bruke blitz der?

 

Sikkert lurt om du bytter tittel til "Kamera til action-bilder for 5000-6000" eller lignende, forresten. Da er det mer sannsynlig av folk med relevant erfaring deltar i tråden din.

Lenke til kommentar

Om det er ønskelig med blits, så anbefaler jeg (griner for meg selv) Nikon grunnet støtte for kjappere lukkertid med blits. Vet dog ikke om det er likt hos alle Nikon produktene, men jeg slenger det nå ut som et tips.

 

Kjenner en som byttet fra Canon til Nikon pga. akkurat det med lukkertid sammen med blits. Han fotograferer skatere for det meste, så hastighet krever kjapp lukker for å fryses.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Om det er ønskelig med blits, så anbefaler jeg (griner for meg selv) Nikon grunnet støtte for kjappere lukkertid med blits. Vet dog ikke om det er likt hos alle Nikon produktene, men jeg slenger det nå ut som et tips.

 

Kjenner en som byttet fra Canon til Nikon pga. akkurat det med lukkertid sammen med blits. Han fotograferer skatere for det meste, så hastighet krever kjapp lukker for å fryses.

Hm. Spørs hva du legger i kjapp lukkertid.

 

6Mp-modellene til Nikon (D40 samt utgåtte D50 og D70) har blitssynkronisering ved lukkertider ned i 1/500 sekund, på grunn av sensoren (den mekaniske lukkeren er åpen lengre, men sensoren slås av etter den ønskede tiden).

 

De nyere modellene som må bruke den mekaniske lukkeren er generelt begrenset til 1/200 sek.

 

Med en ekstern blits (i hvert fall SB-600 og -800) kan du generelt ofre lysstyrke mot kortere lukkertid ved at blitsen gir fra seg flere svake glimt (i stedet for ett kraftig) mens lukkeren åpnes, men det er ikke noe Nikon er alene om.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk kameraet idag...batteriet står på lading...men på forseglingen til minnekortet står det "Value added software preloaded on this flash memory card. Copy the software and manual files onto your computer before formatting this card.

 

Men når eg setter det inn i usb enheten og inn i dataen så er det ikke noe på kortet.

 

Var det ingenting der allikevel da eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...