Gå til innhold

BK: Båt på slippen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
selve bildet var i og for seg kult nok tror jeg, men for min del ødelegger ekstrem "spakvoldtekt" og en stor og skjemmende signatur midt på en ellers dramatisk og flott himmel hele bildet.

 

Hehe, dette var "spakvoldtekt"...og det var planen. Signaturen la jeg bare på for å legge den ut her på akam. Ellers har jeg ikke det, men jeg kan gjerne legge ut en uten. Se bort ifra den, for det er KUN HER den er:)

Lenke til kommentar

Ta de høyeste vinduene på huset og trekk en strek til andre siden. Alt under denne "streken" ser ikke ut til å ha fått noe særlig behandling slik resten av bildet har.

Det får bildet til å se halvferdig ut. I tillegg har du fått glorie rundt båten,noe som heller ikke ser bra ut, spør du meg.

 

Bortsett fra effektene syns jeg du har gitt for mye luft bak båten. Den skulle hatt mer luft forran. Jeg ser at huset ville vært et forstyrrende element der, men hva med å ta bildet fra andre siden?

 

Ellers har du funnet et interessant motiv. Gamle, rustne ting kan gi mange fine bilder..

Lenke til kommentar

Dette ble alt for brutalt. Nesten så jeg vurderer å klore ut øynene ;)

 

Båten og himmelen går nesten i ett pga. av fargene, og du har sterke haloer. Huset på høyre side forstyrrer ganske mye - du burde nok prøvd en annen bildevinkel, eller større blenderåpning. Du kan eventuellt markere bygningen og bruke gaussian blur på den.

 

Tom

Lenke til kommentar
hva er da vitsen med den? :p

 

syns ikke den "dave hill" effekten er så kul jeg, man kansje gjort litt mer subtilt, ellers ville jeg gjerne sett orginalversionen, eller kansje noe B/W eller septia?

 

Jeg får er kick av å røske litt i spakene, sitte å prøve ut ting. Dette er heller ikke Dave Hill effekt jeg har forsøkt på, det er type HDR som jeg har "spaka" litt drastisk i underveis.. Skal nok få ut noen "vanlige" bilder snart også:) Ja, B/W kommer, men er for trøtt til å gjøre noe mer nå.

 

Takk for kommentarer:)

Lenke til kommentar
Dette ble alt for brutalt. Nesten så jeg vurderer å klore ut øynene ;)

 

Båten og himmelen går nesten i ett pga. av fargene, og du har sterke haloer. Huset på høyre side forstyrrer ganske mye - du burde nok prøvd en annen bildevinkel, eller større blenderåpning. Du kan eventuellt markere bygningen og bruke gaussian blur på den.

 

Tom

 

hehe, klor ivei:) Haloene er fordi sola er rett bak, noe jeg ikke valgte å gjøre noe med. Men forstår at det kan være en skikkelig tråkig ting. Annen bildevinkel hadde vært umulig, pga huser og ting overalt. Takk for markeringstipset! Jeg er fersk som en nyfiska fisk, så alt fester seg til hodet mitt:)

 

Ta de høyeste vinduene på huset og trekk en strek til andre siden. Alt under denne "streken" ser ikke ut til å ha fått noe særlig behandling slik resten av bildet har.

Det får bildet til å se halvferdig ut. I tillegg har du fått glorie rundt båten,noe som heller ikke ser bra ut, spør du meg.

 

Bortsett fra effektene syns jeg du har gitt for mye luft bak båten. Den skulle hatt mer luft forran. Jeg ser at huset ville vært et forstyrrende element der, men hva med å ta bildet fra andre siden?

 

Ellers har du funnet et interessant motiv. Gamle, rustne ting kan gi mange fine bilder..

 

Takk takk for kommentaren. Gamle ting er fantastisk interessant. Jeg tok en drøss bilder, dette var bare noe jeg ville teste på. Kanskje litt for fort ut i dansen her? hehe:)

 

Dessverre var det eneste mulige vinkel, og irriterende nok strømledinger osv iveien, men jeg klarte ikke dy meg:)

Lenke til kommentar

Nå er du inne på mine fotomarker, og dette liker jeg ikke. Her har du tatt det litt for langt. Det motivet skriker etter en mer subtil behandling. Men ikke konservativ, for all del. Jeg kunne godt tenke meg å komme over denne båten selv. Passer godt sammen med min gamle sliter fra linken i sig-en. Med riktig etterbehandling.

Lenke til kommentar
Nå er du inne på mine fotomarker, og dette liker jeg ikke. Her har du tatt det litt for langt. Det motivet skriker etter en mer subtil behandling. Men ikke konservativ, for all del. Jeg kunne godt tenke meg å komme over denne båten selv. Passer godt sammen med min gamle sliter fra linken i sig-en. Med riktig etterbehandling.

 

Takk takk:) Har du noen gode tips tar jeg imot såklart... ellers forstår jeg det du mener! :)

Lenke til kommentar
Nå er du inne på mine fotomarker, og dette liker jeg ikke. Her har du tatt det litt for langt. Det motivet skriker etter en mer subtil behandling. Men ikke konservativ, for all del. Jeg kunne godt tenke meg å komme over denne båten selv. Passer godt sammen med min gamle sliter fra linken i sig-en. Med riktig etterbehandling.

 

Takk takk:) Har du noen gode tips tar jeg imot såklart... ellers forstår jeg det du mener! :)

Tips til etterbehandling er jeg ikke kvalifisert til å gi, men du har jo sett det bildet jeg refererer til. Omtrent slik ville jeg gjort det. Du ville nok valgt noe annet, men ikke dette (håper jeg ).

Lenke til kommentar
Nå er du inne på mine fotomarker, og dette liker jeg ikke. Her har du tatt det litt for langt. Det motivet skriker etter en mer subtil behandling. Men ikke konservativ, for all del. Jeg kunne godt tenke meg å komme over denne båten selv. Passer godt sammen med min gamle sliter fra linken i sig-en. Med riktig etterbehandling.

 

Takk takk:) Har du noen gode tips tar jeg imot såklart... ellers forstår jeg det du mener! :)

Tips til etterbehandling er jeg ikke kvalifisert til å gi, men du har jo sett det bildet jeg refererer til. Omtrent slik ville jeg gjort det. Du ville nok valgt noe annet, men ikke dette (håper jeg ).

 

La oss si at dette bildet er noe jeg legger ut for å se hva andre sier, og jeg innrømmer velvillig at jeg drar i spaker til de knekker iblant, hehe.. Så personlig hadde jeg ikke brukt dette til noe mer enn å se på som bakgrunnsbilde eller bare ha. Jeg forstår hvordan du mener:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...