LekebiL Skrevet 11. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2003 Hvor kan jeg laste ned AC97 Sound Driver til Linux? Lenke til kommentar
LekebiL Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg leter etter AC97 ikke ACL Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 11. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg har AC97 i den ene burken min og jeg bruker denne, men. Er det ikke Realtek du har da? Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 11. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2003 http://www.alsa-project.org/ sjekk denne, mulig du finner noe der.. Lenke til kommentar
Sid Skrevet 11. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2003 AC97 kommer fra VIA. Her er linux driver siden deres. Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 11. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2003 AC97 kommer fra VIA. Her er linux driver siden deres. Sjekk her da. Det er jo AC'97 og de bruker Realtek iallfall. Snodige greier. Funker uansett supert med Shuttle'en min iallfall. Mulig jeg driter meg ut Lenke til kommentar
HawP Skrevet 11. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2003 Hvor kan jeg laste ned AC97 Sound Driver til Linux? Da bør du vel først vite hvilken brikke du skal finne driver for...? Lenke til kommentar
memox Skrevet 11. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2003 Hvorfor bare ikke legge til støtte for AC97 i kernelen ? kan hende det er gjort fra før, og da er det bare å skrive modprobe via82cxxx_audio eller noe lignende.. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 11. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2003 AC97 er bare en standard for lyd som forøvrig Intel i sin tid laget, at et kort oppfyller AC97 (Stort sett alle nye lydkort gjør det, men det er bare de dårligste som finner det verdt å nevne det i produktnavnet) sier ikke en noe som helst om hva slags lydchip det er eller hva slags driver man trenger. Finn ut hva slags Chipset (southbridge) du har på hovedkortet og finn instruksjoner hos www.alsa-project.org hvis det ikke fungerer med noen av oss driverene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå