Gå til innhold

Battlefield: Bad Company. En stor skuffelse!


Anbefalte innlegg

Lastet ned demo av BF:BC og jeg ble veldig skuffet. Eller er det bare jeg som har hevet kravene etter å ha spillt cod4? Eller er det alderen min (31) som gjør sitt? Er ikke sikker men ble ikke imponert over så veldig mye i Bf. Grafikken var ikke imponerende.Lyden og bevegelsene var lite realistiske. Og følelsen av å skyte med et ekte våpen var ikke til stede. Og det hele var liksom "rotete". Eneste som var litt gøy var at det var mye som kunne ødelegges.

 

Hvilken meninger har dere andre om demoen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

likte forrige spill i serien (modern combat) og synes også denne virker lovende MEN kontrollen og frameraten synes jeg ikke noe om,tviler på at dette blir forbedret noe særlig.....er ji kun 2 uker til release.

Har spilt mye cod4 jeg også og den flyter som en drøm.......etter nærmere ettertanke så er det spillet så si perfekt på alle måter :)

Lenke til kommentar
likte forrige spill i serien (modern combat) og synes også denne virker lovende MEN kontrollen og frameraten synes jeg ikke noe om,tviler på at dette blir forbedret noe særlig.....er ji kun 2 uker til release.

Har spilt mye cod4 jeg også og den flyter som en drøm.......etter nærmere ettertanke så er det spillet så si perfekt på alle måter :)

 

enig der. spillet er nydelig og det er ikke bare bra. blir et sånnt spill man samenligner andre spill med.

 

men vurderer å avbestille bfbc og vente på far cry 2. det så bra ut.

Lenke til kommentar

Var med på BETA`en, og blei ikkje imponert i heile tatt. Måten Frostbite motoren håndterte lydene var forderdelig, med altfor mye "pip i ørene og bli døv" effekter. Kontrollene var heilt elendige med ein maksimal sense på kontrollen som bare var til å le av. Kontrastforholdene inne i bygg var umulig å forstå seg på, eg kunne ikkje se ein forbanna dritt. Det var rett og slett lite motiverende og kjedelig å begi seg ut på makkverket.

 

Det var da, dette er demoen. Eg hadde ikkje trodd at det skulle bli så mange forbedringer..men herregud eg tok feil. Lydene er utrolige, det drønner og det skytes fra alle hold. Og det merkes når man kjører 5.1, det tar fullstendig av. Skudd/nedslag fra avstand høres heilt konge ut, ikkje minst når det pepres og sprenges rett rundt deg, da sitter eg å ler rett og slett. Dette var noe heilt annet enn det eg opplevde under BETA`en.

 

Det første eg la merke til var kor mye bedre kontrollene var, man kan faktisk justere sensen. Det utgjorde mirakler. Alt føles tightere. Ting fremstår som litt rotete og uoversiktelig i starten, men etter ein liten stund fikk eg meir oversikt og kunne bidra meir effektivt for laget. Personlig liker eg våpenlydene og følelse meget godt, i likhet med COD4.

 

Etter så mye klaging og syting fra min side etter BETA,kan eg ikkje si annet enn at demoen tok meg på senga ganske hardt. :) Det har blitt noen timer med denne de siste dagene, og det skal sies at eg går igjennnom det eg kaller å vere fullstendig utbrent på spill. Så det at eg faktisk greier å spille timevis i strekk på demoen sier sitt for min del.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Singelplayeren var rotete og fæl.

Multiplayer gjør at jeg skal kjøpe dette,

for den var nemlig fryktelig morro :)

Du har liksom noe for enhver.

 

Det at kulene bruker tid på å komme frem, er også en

ny utfordring. Det er ikke som på cod4, hvor kulene instant

er der man skyter, men man må beregne når man skal f.eks snipe.

Ingen hets til cod4, men dette synes jeg var stilig når man mestrer det.

Lenke til kommentar

hm.mulig lyden var bra når det gjelder 5.1.men følte ikke at det var så realistisk. og heller ikke våpnene.og når man sniper,sikte sto jo dønn stille.ikke noe pust eller puls som påvirket det.

 

men men folkens. skal gi det en sjanse til i kveld før jeg sier mer :D

Endret av wassiboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Digg spill, gøye øyeblikk.

Sitter inni et hus, det smeller og dundrer overalt.

Jeg kikker gjennom et bittelite vindu med sniperen.

Lyden er skikkelig digg, når man skyter inni et hus, så er det

ekko der, og man kan høre patronen falle i gulvet med en hul lyd.

 

Så begynner kontrollen å riste, en tanks er rett utenfor.

Det smeller noe sjukt og plutselig står tanksen inni huset sammen med meg. Jeg skvetter så jeg nesten kaster kontrollen på tven.

Han så meg ikke, jeg løp opp trappen.

Tanksen kjører videre, det rister i kontrollen som aldri før.

Finner frem laserdesignatorkikkerten min og locker tanksen når den forlater huset, styrer raketten manuelt inn på den, digg ;D

 

Nei nå ble jeg litt poetisk, men sjukt gøy spill online.

Lenge siden jeg har kost meg så mye.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Battlefield Bad Company er en skuffelse, ganske artig multiplayerdel

Samma om jeg blir eid av campers som i gamle dagene med kjedelige BF2, så synes jeg dette var mye mer artigere enn BF2!!

 

Liker godt selv å sprenge meg fram til der jeg vil

Bruker og sprening del av taktikken min, sprenge en vegg ved siden av en fiende og jeg skyter han easy ;)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Var med på BETA`en, og blei ikkje imponert i heile tatt. Måten Frostbite motoren håndterte lydene var forderdelig, med altfor mye "pip i ørene og bli døv" effekter. Kontrollene var heilt elendige med ein maksimal sens på kontrollen som bare var til å le av. Kontrastforholdene inne i bygg var umulig å forstå seg på, eg kunne ikkje se ein forbanna dritt. Det var rett og slett lite motverende og kjedelig å begi seg ut på makkverket.

 

Det var da, dette er demoen. Eg hadde ikkje trodd at det skulle bli så mye forbedringer..men herregud eg tok feil. Lydene er utrolige, det drønner og det skytes fra alle hold. Og det merkes når man kjører 5.1, det tar fullstendig av. Skudd/nedslag fra avstand høre heilt konge ut, ikkje minst når det pepres og sprenges rett rundt deg, da sitter eg å ler rett og slett. Dette var noe heilt annet enn det eg opplevde under BETA`en.

 

Det første eg la merke til var kor mye bedre kontrollene var, man kan faktisk justere sensen. Det utgjorde mirakler. Alt føles tightere. Ting fremstår som litt rotete og uoversiktelig i starten, men etter ein liten stund fikk eg meir oversikt og kunne bidra meir effektivt for laget. Personlig liker eg våpen lyder og følelse meget godt, i likhet med COD4.

 

Etter så mye klaging og syting fra min side etter BETA,kan eg ikkje si annet enn at demoen tok meg på senga ganske hardt. :) Det har blitt noen timer med denne de siste dagene, og det skal sies at eg er igjennnom det eg kaller å vere fullstendig utbrent på spill. Så det at eg faktisk greier å spille timevis i strekk på demoen sier sitt for min del.

 

Takk, Mala. Dette med kontrastfohold inne i bygg var noe som irriterte meg. Bra det er blitt bedre, samt at kontrollene er blitt bedre også.. Ser fram til denne.

Lenke til kommentar

Satt meg ned med ein kompis i dag, som er mektig glad i COD4,spesielt split-screen. Tok ikkje mange minuttene før karen nærmest var oppslukt :wee:

 

Du verden så god han blei også...eg skyldte på rusen etter hvert ^^ Nei det er nesten som om eg må vurdere kjøp her altså, det hadde eg egentlig aldri trodd.

Lenke til kommentar

Var enormt skuffa over betaen, og ble ikke veldig mye mere imponert over demoen. Kommer til å hoppe elegant over dette spillet. Det skal også sies at jeg ikke likte de forrige spillene så godt heller da. Vet at "alle" elsker dem, men det har alltid vært et eller annet med de jeg ikke har likt.. klarer ikke sette fingeren på det.

 

Gleder meg til Far Cry 2!

Lenke til kommentar

Et trinn ned for Battlefield dette ja, men de har gjort fremskritt på flere plasser. Lyden i spiller er noe av det beste jeg har hørt, med noen unntak. Om noen står å skyter på deg med maskingevær skjønner man ikke det før det er for seint. At bygninger ødelegges er også kult, men synd de ikke raser helt sammen. Er mye forskjell på spillene da. I det ene øyeblikket blir du slaktet ned gang på gang, og i neste runde skyter man det som er verdt å skyte.

Lenke til kommentar

Lyden er som noen mener, helt rå. Å skyte med vogn er helt fantastisk med hjemmekino og skikkelig sub. Det rister, og så blir alt stille litt, akkurat som det skal være.

 

Og med bilde på gode 160" ser man det meste også :- ) Deffinitivt et spill jeg skal ha, selv om jeg hater FPS på konsoll. Hadde BC bare kommet på PC.

Lenke til kommentar
Lyden er som noen mener, helt rå. Å skyte med vogn er helt fantastisk med hjemmekino og skikkelig sub. Det rister, og så blir alt stille litt, akkurat som det skal være.

 

Og med bilde på gode 160" ser man det meste også :- ) Deffinitivt et spill jeg skal ha, selv om jeg hater FPS på konsoll. Hadde BC bare kommet på PC.

BF3 skal kanskje komme i slutten av året. Sjekk på itavisen.

Fant nesten ikke noe negativt med spillet, og har selv tenkt til å kjøpe det.

Det som mangler er quick commands/messages og prone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...