Gå til innhold

3G-Iphone i prisguiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvor dyr den skal bli. Det ble jo sagt i går at den billigste ikke skal koste mer enn 199 dollar. Det er jo snaut en tusenlapp. Blir spennende å se hva slags avtale man må binde seg til da. Det burde jo være lov å kjøpe en telefon uten binding, det kommer garantert forbrukerrådet til å legge seg oppi. Jeg har ikke Netcom, og har ingen interesse av å binde meg til det heller, men vil gjerne ha den nye iPhone 3G.

Lenke til kommentar
Lurer på hvor dyr den skal bli. Det ble jo sagt i går at den billigste ikke skal koste mer enn 199 dollar. Det er jo snaut en tusenlapp. Blir spennende å se hva slags avtale man må binde seg til da. Det burde jo være lov å kjøpe en telefon uten binding, det kommer garantert forbrukerrådet til å legge seg oppi. Jeg har ikke Netcom, og har ingen interesse av å binde meg til det heller, men vil gjerne ha den nye iPhone 3G.

 

Vi har moms i Norge. Tipper den billigste vil koste ca. 2000,-

Lenke til kommentar

Den billigste i USA kommer på $1159 totalt hvis du regner slik vi gjør i Norge (dvs med kostnaden til abbonementet under bindingen).

 

$199 - Telefonen

$960 - 24 måneder med $39.99 i abbonementsavgift.

 

Hvis du vil ha unlimited 3G data transfer, så blir det $30 mer hver måned, eller $720 ekstra.

 

Øystein

Lenke til kommentar
Vet ikke hvordan de har tenkt å sette en pris på denne, men på livestreamen fra macrumors skrev de jo dette: " The iPhone 3G will be available July 11th in 22 countries. The maximum price around the world is $199 USD." http://www.macrumorslive.com/

 

 

Jepp, var også det jeg fikk med meg. Det vil jo bety en pris på rundt en tusenlapp i Norge. Siden det ikke er lov å ha 2 års bindingstid i Norge, men ett, så vil jo det bety at du skal få kjøpt den nye iPhone til såvidt over 1000 kroner med et vanlig ettårs bindingsabonnement. Det er slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Det er svært usannsynlig at vi får en iPhone til 1000 kr pluss 1 års abonnement av den typen abonnement som er på markedet i dag. På Apple Store sine norske sider står det faktisk under "System Requirements" at iPhone 3G krever en 2 års-avtale. Kanskje de vrir seg unna reglene ved at kunden ikke abonnerer på et mobilabonnement, men på en iPhone-tjeneste? Hvem vet... billig blir det uansett ikke, og de skal jo samtidig slutte med å la kundene selv aktivere telefonen. Det er jo det som har gjort det mulig å få tak i veldig billige telefoner ved ikke å aktivere dem...

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Det er svært usannsynlig at vi får en iPhone til 1000 kr pluss 1 års abonnement av den typen abonnement som er på markedet i dag. På Apple Store sine norske sider står det faktisk under "System Requirements" at iPhone 3G krever en 2 års-avtale.

 

Netcom har alt gått ut og sagt at man ikke kan ha mer enn 1-års binding for privatkunder i Norge og at det dermed står feil på Apple sine websider.

Lenke til kommentar
Det er svært usannsynlig at vi får en iPhone til 1000 kr pluss 1 års abonnement av den typen abonnement som er på markedet i dag. På Apple Store sine norske sider står det faktisk under "System Requirements" at iPhone 3G krever en 2 års-avtale.

 

Netcom har alt gått ut og sagt at man ikke kan ha mer enn 1-års binding for privatkunder i Norge og at det dermed står feil på Apple sine websider.

 

 

Det blir uansett spennende å se prisen. Apple sier 199 dollar worldwide, Netcom sier maks ett års binding. For meg sier det telefon til litt over tusenlappen i følge Apple, og et års vanlig abonnement ifølge Netcom. Men!! jeg tviler jo selvfølgelig på at jeg kan gå inn på netcom sine sider 11 juli og kjøpe meg en iPhone 3G til tusen kroner...

Endret av mskedsmo
Lenke til kommentar
Det er svært usannsynlig at vi får en iPhone til 1000 kr pluss 1 års abonnement av den typen abonnement som er på markedet i dag. På Apple Store sine norske sider står det faktisk under "System Requirements" at iPhone 3G krever en 2 års-avtale. Kanskje de vrir seg unna reglene ved at kunden ikke abonnerer på et mobilabonnement, men på en iPhone-tjeneste? Hvem vet... billig blir det uansett ikke, og de skal jo samtidig slutte med å la kundene selv aktivere telefonen. Det er jo det som har gjort det mulig å få tak i veldig billige telefoner ved ikke å aktivere dem...

Kom en artikkel på vg nå, og da kan det jo godt hende vi får telefonen til rundt 1000 kroner. Med fri databruk vil vel kanskje månedsavgiften bli rundt 3-400? Kanskje dyrere siden det maks er 1 års binding?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...