Gå til innhold

Søker hjelp ang oppgradering av skjermkort (AoC, lav fps)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei folkens, lurte bare på om det er flere som har probs med fps i AoC?.

kjørt testen på Can u run it?. og får pass på min og rec, eneste som er litt lavt på barene er vell skjermkortet, tror det fikk 4/6, men forsatt ingame med alt på lavt så får jeg rundt 5-10 fps. konstant, skjønner ikke hva dette skyldes, tenkte kansje det var skjermkortet og eventuelt ram'en (2 gb DDR II),

prosessoren er 5/6 så det kanke være no prob (AMD 3800+ Dual Core)

eller kan det være det at jeg kjører XP?

Endret av pezo89
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hva slags skjermkort har du?

er på jobb nå, og husker ikke det i hue atm, kinda tired. poster det litt senere, ferdig 8.

Onboard graphic solution: nVidia MCP61 integrated graphics device solution

dette jeg fikk når jeg spurte om skjermkortet ifra acer da, men husker ikke hvilket kort det var assa.

Endret av pezo89
Skrevet (endret)
Er ikke rart du sliter i nyere spill når du har intergrert grafikkløsning.

alt jeg vet er at det var en demo pc'e jeg fikk som reklamasjon grunnet 4 feil på den tidligere, og mener jeg har nvidia gf 45xx x=noe,

er egentlig bare i AoC PC-en er crappy, andre spill som Mass effect, og Grid kjører ganske smooth faktisk..

Endret av pezo89
Skrevet

Gå inn på video options. Så går du på Advanced.

Der skrur du av "Enable Bloom", så disabler du "Shadows", og setter shaderen til 2.0 (den står på 3.0 som default). Disable grass også.

Så har du en slider lenger ned som er merket noe som Advanced Memory cache (husker ikke akkurat hva det står). Sett den slideren til maks.

Nå burde du ha blitt bumpa opp til rundt 30fps :)

Skrevet (endret)

Gå inn på video options. Så går du på Advanced.

Der skrur du av "Enable Bloom", så disabler du "Shadows", og setter shaderen til 2.0 (den står på 3.0 som default). Disable grass også.

Så har du en slider lenger ned som er merket noe som Advanced Memory cache (husker ikke akkurat hva det står). Sett den slideren til maks.

Nå burde du ha blitt bumpa opp til rundt 30fps :)

prøvd alt utenom sistnevnte tidligere, men skal teste med å maxe sistnevnte, se om det gjør noe utslag.

-Edit-

Sistnevnte forslag la til 2 fps, allsa nå er vi rundt 8-12 :S

Endret av pezo89
Skrevet (endret)
funni ut hva slags kort det er da, Nvidia GeForce 7500 LE 512mb

Lastet ned de siste driverne til kortet da?

Disse : Nvidia 7500 LE

Slett først driverene med avinstalleringsprogrammet som fulgte med, så følger du punktene nedenfor. :D

Edit: Til å fjerne driverne bruker du Driver Sweeper

- Her kjører du Driver Sweeper, og velger Nvidia>Graphics og klikker på kosten opp til venstre.

- Så restarter du maskinen og booter i sikkerhetsmodus, og fjerner de på nytt.

- Restart en gang til og installer de nye driverne.

Endret av canavasman
Skrevet (endret)

Å smerte, dette er ikke bra. LE-kortene er billige OEM kort man putter i rimelige maskiner. Kjøp nytt. Et GeForce 8800 GTS 512 eller 8800 GT vil være en kraftig oppgradering.

Endret av Misantropen
Skrevet

Å smerte, dette er ikke bra. LE-kortene er billige OEM kort man putter i rimelige maskiner. Kjøp nytt. Et GeForce 8800 GTS 512 eller 8800 GT vil være en kraftig oppgradering.

Det er jo ett intergrert kort, så det blir jo heller vanskelig vil jeg tro.

Skrevet
Er det en stasjonær det er snakk om er det jo bare å kjøpe et nytt skjermkort. Interne kort bruker ikke PCI-E/AGP portene portene sist jeg sjekka.

Ja, de pleier bli disablet om man putter i et nytt kort.

Skrevet

så vidt jeg vet, så er intergrert skjermkort, i hovedkortet right?...

allsa, vil ikke det si at det kortet ikke burde være der? :s

eller?.... :S

post-60622-1213105517_thumb.jpg

Skrevet (endret)

AGP kort er dessverre en del svakere/utdatert i forhold til PCI-E kort. Så en oppdatering av hele pcen ville vært en god investering om du liker AoC.

Spørs hvor stor skjerm du har(ble litt krangel angående dette tidligere). Om du kjører på en 19" som meg så er en pc til rundt 5000,- brukbart til AoC.(Billigst å bygge selv).

Endret av Bjohansen
Skrevet
AGP kort er dessverre en del svakere/utdatert i forhold til PCI-E kort. Så en oppdatering av hele pcen ville vært en god investering om du liker AoC.

Spørs hvor stor skjerm du har(ble litt krangel angående dette tidligere). Om du kjører på en 19" som meg så er en pc til rundt 5000,- brukbart til AoC.(Billigst å bygge selv).

ja, tenkte litt på det se, men er ikke så keen på å brenne av 5000+ på en ny pc atm. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...