Gamerfreak94 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har nettopp kjøpt meg Playstation 3, og jeg bestemte meg for at mit første spill skulle være Grand Theft Auto IV. Spillet i seg selv er bra, og denne feilen påvirker ikke spillet i noen grad, men selv om feilen er harmløs, er den grotesk og totalt ungåelig. I dette spillet er man Niko Belik, en RUSSISK eks-militær. Hvordan har det seg sånn at han liksom skal snakke RUSSISK, snakker han BOSNISK, et eks-Yoguslavisk land i balkanområdet, totalt separert fra Russland eller tidligere Sovjetunionen. Jeg personelig fant ikke denne feilen, men min far gjorde det. Han selv er glad i å spille og tenkte han skulle prøve GTA IV. Han er født og oppvokst i Bosnia selv, og fikk et sjokk når Niko skulle snakke RUSSISK til sitt søskenbarn, som viste seg å være BOSNISK. Hvorfor, spørr jeg dere? Hvorfor? Dette er en stor feil i spillet og så lett kunne blitt ungått. Hilsen en rasende GTA IV-fan.
Gjest Slettet-q5ES5fDk Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Fra wikipedia Niko served in the Yugoslav Wars as an "angry" teenager, and witnessed and committed numerous atrocities which deeply affected him, giving him a cynical view on life and serious feelings of regret and depression as he became older. His particular ethnic nationality or religious faith is unmentioned throughout the game, besides the fact that he is Slavic and came from the Balkan Peninsula. There are repeated remarks towards Niko about him being Russian, though he denies it.
Gamerfreak94 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Skrevet 9. juni 2008 Hehe, Woops Jeg selv begynte å lure litt, for jeg heller trudde ikke RockStar ville gjøre en slik fatal feil i et slikt høyprofilert og etterlengtet spill.
Kenny Bones Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Nei, han er ikke Russisk nei Ingen som vet hvor han kommer fra. Ifølge Wikipedia kommer han fra Legoland
Keiseren av Grønland Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Vel, den russisk-engelske aksenten har ikke overbevist meg ett sekund. Men den største feilen med spillet er at du ikke kan save når du vil. Ødelagt mye morro for meg.
Nonsens Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 (endret) I dette spillet er man Niko Belik, en RUSSISK eks-militær. Han er da ikke russisk. Det er det aldri noen som har hevdet. Tvert imot så antydes det mange ganger i spillet at han er fra balkanområdet (Serbia/Bosnia sannsynligvis) uten at det defineres konkret. Jeg fatter ikke hvor du har det fra at han er russisk - det har jeg aldri hørt noen hevde før. Og nei, det er ikke noen 'feil' fra Rockstar sin side. Akkurat som det ikke er noen feil at Liberty City ikke er en realistisk utgave av New York. Endret 10. juni 2008 av Nonsens
nih Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Grattis med svar 600000 i Spillforum - For de mest omdiskuterte Nonsens
Woods Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Gamerfreak94: Du har ikke lyst å gi oss en oversettelse hva han sier til Roman når han snakker?
Krissman Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Hva er vitsen med det da? når du kan sette på text under som viser det?
Cuneax Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Niko Bellic er serber. Helt i starten av spillet sier fettern hans, Roman, at engelsken til Niko er bedre enn serbisken til Roman. Ergo: Niko Bellic er fra Serbia.
Kenny Bones Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Trenger ikke bety at han er Serber. De snakker Serbisk i Bosnia Herzegovina, Montenegro, Kosovo og Macedonia. Tror dette er gjort med vilja fra RockStar sin side.
Essem Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Kan jo også være at han er fra et naboland til et serbisktalende land. Hvis jeg hadde flyttet til USA og så hadde fetteren min kommet, kunne jeg sagt at engelsken hans er bedre enn svensken min.
Cuneax Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Selv om dere snakket norsk? (Eller du, i det minste)
Essem Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Jepp Det er jo ikke rettferdig å sammenligne et fremmedspråk med morsmålet, da er det bedre å sammenligne med et annet fremmedspråk. Nå hadde kanksje Roman bodd i USA en stund og glemt litt av morsmålet sitt(serbisk) så sammenligningen din stemte ganske bra. Men det betyr ikke 100% sikkert at de er serbiske.
Cuneax Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Nei, det er riktig, som Kenny Bones presiserte. Men jeg liker å anta at de er serbere (serbere > andre balkanfolk) ^^
Laughing Madcap Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 (endret) Det kommer da fram i spillet at han er ifra Serbia. Han er neppe russisk, ettersom han hater russere. Endret 15. juni 2008 av Sebbe
Essem Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Og liker veldig dårlig at folk kaller ham russer...
Gamerfreak94 Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Skrevet 23. juni 2008 Jeg beklager på det sterkeste at jeg vell, rett og slett er en n00b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå