GamleErik1992 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Har gjort om hele posten Har gjort om en god del fra mitt utgangspunkt, men jeg trenger fortsatt hjelp til å finne en god strømforsyning (ikke Mist, har hørt for mye ille), intel hovedkort og tips om prosessor (hva skal jeg velge... ) Men her er den! Datamaskinen Takk på forhånd! Endret 10. juni 2008 av GamleErik1992
564215 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Først vil jeg si en ting; Trådløs mus er grusomt å spille med. Jeg har en del negative opplevelser fra lan der jeg måtte låne trådmus av andre som var der, pga. trådløs mus. De blir som regel påvirket av andre signaler og hardware som gjør at de klikker og lagger. Det er utrolig irriterende og det hender faktisk at den fucker seg når jeg sitter hjemme også. Det er absolutt ikke noe jeg anbefaler, med tanke på de mange problemer jeg har møtt. Og lydkort er vel ikke helt nødvendig, men det har du vel hørt før. Men bortsett fra det ser resten nokså greit ut. Men jeg tror ikke spillet og den lille ekstra klokkefrekvensen er verdt de 600,- du må betale for det i tillegg.
GamleErik1992 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Skrevet 9. juni 2008 Først vil jeg si en ting; Trådløs mus er grusomt å spille med. Jeg har en del negative opplevelser fra lan der jeg måtte låne trådmus av andre som var der, pga. trådløs mus. De blir som regel påvirket av andre signaler og hardware som gjør at de klikker og lagger. Det er utrolig irriterende og det hender faktisk at den fucker seg når jeg sitter hjemme også. Det er absolutt ikke noe jeg anbefaler, med tanke på de mange problemer jeg har møtt. Og lydkort er vel ikke helt nødvendig, men det har du vel hørt før. Men bortsett fra det ser resten nokså greit ut. Men jeg tror ikke spillet og den lille ekstra klokkefrekvensen er verdt de 600,- du må betale for det i tillegg. Har tenkt på akkurat det der, er glad i god lyd, men har også hørt at kortet liker å bugge seg (lage rare lyder etc.) så regner med at jeg dropper det... Tenkte på trådløst fordi jeg skal koble den på TVn mens jeg sitter i senga/sovesofa, men har hatt trådfast til nå og det har funket ganske bra. Er vel enig i det med skjermkortet også, var ikke sikker på hvor mye det hjalp (vil gjærne ha mer informasjon om det, om noen vet om noe eller et sted jeg kan lese om det). Er det noe du ville ha gjort om på om du skulle ha den? Og et siste spørsmål; ang. Vista, jeg skal ha Home Premium 64-bit, men er ganske uklart hvilken jeg skal velge, ettersom noen koster ca. 700 kroner og andre rundt 1600... Takk på forhånd, Gamle Erik
564215 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Vista Home Premium 64bit Engelsk . Ang. skjermkortet ville jeg bare kjøpt det billigeste. Som sagt vil du ikke merke noen stor forskjell på den billigeste i forhold til den med litt høyere frekvens. Og du kan helt fint klare å overklokke selv, etter å ha lest deg gjennom litt basic stoff om overklokking (evt. spør om hjelp på forumet). Og det spillet som følger med går det jo ann å skaffe seg på forskjellige andre måter også . Men jeg synes det er waist of money å kjøpe et kort som er 600,- dyrere, når du ikke vil merke noen stor forskjell. Endret 9. juni 2008 av ZeroZ
GamleErik1992 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Skrevet 9. juni 2008 Herlig, har byttet ut en del ting nå hvis du ser på "handlevognen"! Ble vel egentlig ikke så mye billigere ettersom jeg nå bruker 600 mer på mus og tastatur (skal jeg ha trådfast skal det være ordentlig!) Men da kommer vi til en annen sak: Fungerer alt bra sammen? Kjøpte en hjemmedesignet PC noen år tilbake (4 år), da jeg fikk den fungerte ikke helt topp, litt treg i start-up og var ganske ustabil... Etter 2 uker luktet det brent inni den... Sendte den tilbake og fikk en litt modifisert ny... Den holdt helt frem til i går (untatt skjermkort som har blitt grilla 2-3 ganger)... Har hørt at dette feilet at komponenter ikke fungerte så bra med hverandre, og er da litt redd for at det skal skje denne PCn også! Er dette fortsatt et problem?
564215 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Det hender at det er en del feil med nforce-hovedkort. Så med mindre du skal kjøre SLi så ville jeg gått for et hovedkort med intel-brikkesett.
anordne Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Tror jeg ville tatt en litt større strømforsyning. 650+ værtfall, ellers tror jeg den går meget bra,så lenge du får overklokka cpuen.
564215 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Tror jeg ville tatt en litt større strømforsyning. 650+ værtfall, ellers tror jeg den går meget bra,så lenge du får overklokka cpuen. Mener at 600w skal gå helt fint siden han bare kjører ett skjermkort og har 1 hdd osv. Edit: Jeg er ikke helt sikker på hvor mye watt 9800gx2 tar da.. Edit2: Fant noe om at mann burde ha over 600watt strøforsyning. Kilde. Requirements: Minimum of a 600 Watt power supply.(Minimum recommended power supply with +12 Volt current rating of 28 Amp Amps.) Endret 9. juni 2008 av ZeroZ
GamleErik1992 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Skrevet 10. juni 2008 Hmm, noen av dere som har lyst til å finne en forsyning til meg? Er ikke så god der... Er vel heller ikke det innenfor hovedkort heller, jeg tror ikke jeg kommer til å bruke SLI, så ville vært fint om dere fant et der også Og ang. overklokking av CPU; er ikke veldig kjent innenfor det feltet, du mener jeg burde ta en bedre CPU?
564215 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Hmm, noen av dere som har lyst til å finne en forsyning til meg? Er ikke så god der...Er vel heller ikke det innenfor hovedkort heller, jeg tror ikke jeg kommer til å bruke SLI, så ville vært fint om dere fant et der også Og ang. overklokking av CPU; er ikke veldig kjent innenfor det feltet, du mener jeg burde ta en bedre CPU? Nei, cpuen er helt fin den. Og med 45nm er den bedre en f.eks. Q6600 som har 65nm. I tillegg er prosessorer med 4 kjerner mye bedre med multitasking. Q6600 er 65 nm og gir mye GhZ, men selv om du får den opp i 4GhZ vil en q9450 [som er 45nm] på f.eks. 3.6 GhZ fremdeles yte mye bedre. Men jeg ville kjøpt en cpu med 2 kjerner, som f.eks. e8400. Men det er fordi jeg liker og spille, og den har høy original frekvens på 3.0Ghz. Men hvis du multitasker mye er 4 kjerner absolutt anbefalt. Som strømforsyning kan jeg anbefale Thermaltake Tough Power 750w som vil holde i massevis, og er nokså billig i forhold til at du får en kraftig 750watts strømforsyning. I hovedkort ville jeg valgt Asus P5E, som er et veldig bra kort, der du har alt du trenger. I tillegg er det intel brikkesett og har fine rates ellers. Prisen tar heller ikke pusten fra deg, men om du kunne tenke deg et litt billigere kort kunne du valgt Asus P5K Premium som er nokså likt og i tillegg inneholder det WiFi som betyr at det er trådløst nettverk på den. Og det er jo en bonus. Begge to er som sagt intel-brikkesett og kan anbefales.
GamleErik1992 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Skrevet 10. juni 2008 (endret) Har allerede gått over til E8500, snakket med en kar på prosessor forumet:P Skal se på hovedkortene du har linket samt strømforsyningen, men må bare minne meg selv på å kjøpe en egen vifte til prosessoren nå, siden den andre var bulka til hovedkortet:P (noen forslag?) Endret 10. juni 2008 av GamleErik1992
GamleErik1992 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Skrevet 10. juni 2008 Har gjort om en del nå som du sikkert ser:P Fjernet tastatur og mus så pappa ikke skal skremmes bort av prisen, selvom han bare skal betale rundt 40% da... Bare si ifra hvis det er noe du ville ha gjort om på, så skal jeg se om jeg har penger til det!
DarkZhade Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 nå må du jo huske at 11000 spredt rundt i 5 forskjellige nettbutikker ikke vil bli 11000 når du må betale frakt 5 ganger. og e8500 er vel ikke verdt mellomlegget mellom den og e8400
GamleErik1992 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Skrevet 10. juni 2008 Jeg skal bestille alt fra amentio, det er det billigeste (10900,- uten Vista, men de har jo Vista der for 800,-) Men du mener jeg burde droppe E8500 for E8400?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå