Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artikkel fra Itavisen

 

ITavisen tok kontakt med Netcoms pressetalsmann Øyvind Vederhus, men han hadde lite nytt å komme med.

 

Vil dere distribuere telefonen på samme måte som AT&T, ved at man aktiverer abonnementet etter at selve telefonen er kjøpt?

 

- Vi kommer med mer informasjon i forhold til hvordan Netcom vil distribuere telefonen når det nærmer seg lansering, sier Vederhus.

Lenke til kommentar

Limer inn et innlegg fra "hater iPhone"-tråden.

 

Årsaken til at jeg limer det inn er ikke for å rakke ned på iPhone, men fordi jeg gjerne vil vite hvilke av disse funksjonene som er lagt til eller fikset.

 

Jeg regner med å kjøpe en selv, men er litt skeptisk, spesielt med tanke på kameraet og manglende blits/videofunksjon.

 

At den mangler MMS er også særs negativt i mine øyne.

 

Men som sagt, hvor mange av de nedenstående punktene er forbedret/fikset?

 

- Kamera -

1. Dårlig kamera. Kun 2MP og det er ikke spesielt bra sammenlignet med andre 2mp kameraer. I tillegg er kameraet totalt strippet for innstillinger.

 

2. Ingen mulighet for å ta opp video med kameraet. Kun bilder altså.

 

3. Ingen blits eller flash overhodet. Altså kan du glemme å ta bilder om kvelden eller natten.

 

- Meldinger -

4. Ingen mulighet for å lese eller skrive informasjon til eller fra SIM-kortet som står i telefonen. Dersom du vil overføre melding eller kontakter mellom 2 mobiler ved å flytte det til SIM-kortet kommer du altså ingen vei med iPhone.

 

5. Ingen mulighet for å slette enkelt meldinger fra innboksen. Du kan slette alle meldinger du har mottatt fra én kontakt, men du kan ikke slette en enkelt melding. Kanskje ikke så ille sier du, men se punkt #6...

 

6. Begrenset inboks på 100 kB. Dette tilsvarer ca 200 meldinger. Når du har kommet til dette antallet, må du begynne å slette meldinger. D.v.s slette ALLE meldinger fra EN kontakt. [Rettet opp fra og med FW 1.1.3]

 

7. Ingen maler, (templates), utboks, eller kladde funksjon (lagre usendte meldinger). Du kan heller ikke sortere meldingene dine i mapper.

 

8. Ingen vCard, vContact eller vCalender støtte. Hverken over SMS eller over Bluetooth.

 

9. Ingen MMS. Det finnes et 3.parts program som kan sende MMS. men du kan bare glemme å kunne motta. [swirlyMMS kan nå også motta, men programmet har store mangler og er overhodet ingen fullverdig MMS funksjon]

 

- Underholdning -

10. En nedfelt minijack. Du må fram med skalpel e.l. dersom du ønsker å bruke ditt eget headset med iPhone. Vanlige headset som følger minijack standarden passer ikke.

 

11. Ingen bluetooth stereo støtte (A2DP). Faktisk fungerer ikke bluetooth funksjonen i iPhone med spesielt mye i det hele tatt. Du kan bare glemme å sende musikk, filmer, bilder eller andre filer over bluetooth til en annen telefon.

 

12. En filmviser som er svært kresen på formater. DivX og lignende kan du se langt etter. Ikke finnes det 3.parts programvare som fikser dette heller.

 

13. Ingen Java støtte. Ta en titt på www.getjar.com for å se hva du går glipp av.

 

14. Ikke Adobe Flash. Du kan altså ikke spille flash-spill heller. Den har heller ikke flashstøtte i nettleseren så tusenvis av flash-sider på nettet vil ikke fungere i det hele tatt.

 

15. Ingen muliget for å velge MP3-filer som ringetone. Apple synes det er bedre at ringetoner er i et helt eget format, som gjerne koster penger.

 

- Teknologi -

16. Kun EDGE. Ikke UMTS (3G) eller HSDPA (super-3G). Er du på farten må du altså benytte deg av teknologi fra 2003 når du skal surfe.

 

17. Ikke GPS. Dette hadde jo vært genialt med multitouch, men Apple ville tydligvis ikke dette.

 

18. Ikke stemmegjenkjenning. Du kan heller ikke ringe noen ved å si navnet på personen du vil ringe. Alle high-end telefoner de siste årene har hatt denne muligheten. Alle mid-end telefoner også egentlig.

 

19. Et batteri som du ikke kan ta ut av telefonen eller bytte ut når batteritiden reduseres.

 

20. Et lukket OS. Du kan selvfølgelig hacke det, men for hver FW som slippes setter Apple nye kjepper i hjulene for deg.

 

Poster ikke dette for å slenge dritt om iPhone, men heller for å informere om alle manglene så folk er klar over det før de betaler 5000 kr for telefonen på finn.no. iPhone mangler funksjoner i alle kategorier. Kjøp heller N95 8gb eller N82. Jeg kan personlig skrive under på at samtlige av punktene over ikke stemmer for disse telefonene.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe denne telefonen, og skjerm-beskytter også, men burde jeg ha silikonskinn eller no lignende også? :hmm: For på min iPod Touch så kommer det masse riper bak på mp3en :hrm: , har jo skaffet silikonskinn nå, men litt sent... Den kommer i blankt plastikk og kommer det riper der?

Lenke til kommentar

Ucan2 er bare piss, de skal ikke ha noe med iphone å gjøre.. Dessuten er det ikke lov med 24mnd binding lenger, kun på bedrifsabo! Venter på melding fra Netcom om hvordan prisplanen på Iphone blir.. regner med det er klart iløpet av uka..

 

Litt wild guess så blir den rundt 3000-3500 med supertalk vil jeg tro..

 

Tips: Porter/bytt nr ditt til smart talk

Kjøp Iphone med nytt abo super talk

Legg begge nr i Trådløs Familie

 

Resultat: Du ringer billig med smarttalk og får maks sponsing på telefon via super talk. I tillegg får forhandler ca 700,- ekstra i støtte pga Trådløs familie og kan teoritisk sett

gi deg enda bedre tilbud på telefonen...

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...