Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

*TESTET* Er motor.no's testvinner "Biltema Scratch Remover" noe bra?


Anbefalte innlegg

Sett den.. og den er som forventet helt latterlig.

Og selvfølgelig var "ekspertene" fra Glare!

Holdbarheten i beskyttelsen er det som er interessant, ikke om den tåler en flammekaster eller blir skrekkelig blank med jalla forarbeid. Og de målte ikke glød, varme eller dybde; kun refleks! Og alle som driver litt med bilpleie vet at max refleks får man fra en syntetisk sealer, skal man ha varme og glød må man toppe med en voks med høyt carnaubainnhold.

 

Men for mannen i gata var sikkert dette en skrekkelig morsom test.

 

Med tanke på at mannen i gata neppe gidder å bruke flere timer om dagen på bilpleie, så er vel det naturlig at det er morsomt? De fleste dritter jo stort sett i det så lenge det ser blankt ut.

 

Har du noen tester hvor man måler glød, varme og dybde?

Endret av trra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde de faktisk hentet inn eksperter fra en produsent av (middelmådig) bilpleie? :D

 

Ah, nei, det var bare Glare som kom for å legge på sitt eget produkt. Høres ut som erfaringen noen fra DCN hadde med Glare, at de ikke ville sende produktprøver som noen andre enn de selv skulle påføre til en test.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Har du noen tester hvor man måler glød, varme og dybde?

 

Jepp.. øynene. Hva et apparat forteller er egentlig ikke spesielt interessant, det er jo hvordan bilen ser ut som betyr noe. Og igjen; at voksen faktisk holder fra du legger den på i September, til vårpussen kommer. Og som sagt, å sammenligne AIO's, sealere, voks og polish om hverandre blir for dumt spør du meg..

Lenke til kommentar
Jepp.. øynene. Hva et apparat forteller er egentlig ikke spesielt interessant, det er jo hvordan bilen ser ut som betyr noe. Og igjen; at voksen faktisk holder fra du legger den på i September, til vårpussen kommer. Og som sagt, å sammenligne AIO's, sealere, voks og polish om hverandre blir for dumt spør du meg..

 

Ja, det stemmer, øyne er kjent for å være et fin innstilt instrument som bare blir bedre jo eldre du blir... Mennesker er ikke kjent for å ha gode øyne, ingen ser likt på ting. At du mener du ser forskjell er lite verdt med mindre det kan gjenskapes via en form for måling eller at x-antall personer får se det uten å vite hva som er gjort osv.

 

Itilleg har man placeboeffekten, forventer man noe av et produkt oppleves det ofte som bedre enn det er. Mange chipper bilen og sier den går mye bedre, men allikevel viser tester at noen chipper ikke gir effektøkning.

Endret av trra
Lenke til kommentar

At øyet ikke er et godt instrument kan jo brukes mot måling med apparater òg da. Hvilken nytte har det at et apparat sier det er bra gloss, om du ikke merker det?

 

At ingen ser likt på ting, er vel også grunnen til at folk har forskjellige favoritter når det kommer til voks òg, da... Man velger jo det man liker selv, og selv om det er forskjeller på hvordan folk ser, så er det vel ikke snakk om de enorme forskjellene.

Lenke til kommentar

Alle som er over middels interessert i bilpleie ser helt klart forskjellen.. ellers hadde jeg vært "out of business" ;)

 

Vi har faktisk hatt veddemål og konkurranser der man skal skille forskjellige sealere og vokser fra hverandre på f.eks et panser .. det er skrekkelig morsomt (og lærerikt!)

 

Men for all del, alle kan ikke være like interessert. Og ja, synet svikter etterhvert. Men så er det nok ikke så mange svaksynte som frekventerer bilpleieforumene heller ;)

Lenke til kommentar
.....

 

Hva er poeng med dyre prdoukter om du ikke ser forskjell med mindre du vet hvilket produkt du bruker?

 

Alle som er over middels interessert i bilpleie ser helt klart forskjellen.. ellers hadde jeg vært "out of business" ;)

 

Ikke et kjempebra argument, det selges slankemiddeler, kosttilskudd osv for mangfoldige kroner uten at man blir tynnere og friskere eller kan dokumentere det, fordi om et produkt selger er ikke det samme som at det må være bra.

 

Jeg er enig i at det kan være forskjeller, men at det er verdt å betale x-antall ganger så mye for det er neppe nødvendig for hvermannsen.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Ikke et kjempebra argument, det selges slankemiddeler, kosttilskudd osv for mangfoldige kroner uten at man blir tynnere og friskere eller kan dokumentere det, fordi om et produkt selger er ikke det samme som at det må være bra.

 

Jeg er enig i er at det kan være forskjeller, men at det er verdt å betale x-antall ganger så mye for det er neppe nødvendig for hvermannsen.

 

Med fare for å gjenta meg selv; hva med holdbarhet f.eks gjennom vinteren?? Det er tross alt det viktigste, og blir overhodet ikke nevnt i denne testen! Og det lakken blir utsatt for i vanlig bruk er helt utelatt i testen..

 

Konkrete og beviselige erfaringer er langt fra placebo, lakken blir verken blankere eller tåler tøffere påkjenninger fordi man tror den gjør det.

 

Forskjellene? De er faktisk såpass synlige at man kan se det på bilder tatt av hobby-bilpleiere. Ta en titt på show'n'shine-delen på de store bilpleieforumene så ser du hva jeg mener. Vi har til og med en meget seriøs detailer-klubb her til lands der mange som tidligere har vært "mannen i gata" plutselig har skjønt at det er vanvittig store forskjeller, nettopp fordi de har sett det selv, og etterhvert erfart det på egne biler.

 

www.detailersclub.no

Endret av kazzper
Lenke til kommentar
Med fare for å gjenta meg selv; hva med holdbarhet f.eks gjennom vinteren?? Det er tross alt det viktigste, og blir overhodet ikke nevnt i denne testen! Og det lakken blir utsatt for i vanlig bruk er helt utelatt i testen..

 

Har du en link på det forumet som tester holdbarheten?

Lenke til kommentar
Med fare for å gjenta meg selv; hva med holdbarhet f.eks gjennom vinteren?? Det er tross alt det viktigste, og blir overhodet ikke nevnt i denne testen! Og det lakken blir utsatt for i vanlig bruk er helt utelatt i testen..

 

Har du en link på det forumet som tester holdbarheten?

 

det er det flere som gjør, men som sagt f.eks:

www.detailersclub.no

 

har noen lagt ut tester av forskjellige produkter både på forsiden (artikler) og i forumet.

Lenke til kommentar

Ser at det begynner å bli en heftig diskusjon dette.Blir litt diskusjon.no mot detailersclub.no.Der dette forumet ikke syns noe særlig om den andre.Har sett mye bra på dette forumet jeg f.eks mye bra om bilstereo etc.Må ikke bli sånn at noen her på død og liv ikke kan gå god for detailersclub.no.Sitter litt med følelsen av at her inne skal det være sånn som det står skrevet.Mange av dere har jo vært medlemmer lenge.Ta dere en tur på detailersclub.no og diskuter saker og ting da vel.Kanskje dere får et annet syn på ting.Hvem vet.Tror Kazzper har endel peiling på det han skriver.Livet er lære hele tiden det.

Lenke til kommentar
det er det flere som gjør, men som sagt f.eks:
www.detailersclub.no

 

har noen lagt ut tester av forskjellige produkter både på forsiden (artikler) og i forumet.

 

Nå må du hjelpe meg, finner ikke noen tester om holdbarhet, begynner å bli trøtt så mulig jeg ikke ser :p

 

... men de har dessverre ikke ultraavanserte apparater for å måle de. De må merke det selv... :-----(

 

Nei, er jo forferdelig å oppdage at det du kjøpe til 500kr funker like bra\dårlig som det til 100.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Ser at det begynner å bli en heftig diskusjon dette.Blir litt diskusjon.no mot detailersclub.no.Der dette forumet ikke syns noe særlig om den andre.Har sett mye bra på dette forumet jeg f.eks mye bra om bilstereo etc.Må ikke bli sånn at noen her på død og liv ikke kan gå god for detailersclub.no.Sitter litt med følelsen av at her inne skal det være sånn som det står skrevet.Mange av dere har jo vært medlemmer lenge.Ta dere en tur på detailersclub.no og diskuter saker og ting da vel.Kanskje dere får et annet syn på ting.Hvem vet.Tror Kazzper har endel peiling på det han skriver.Livet er lære hele tiden det.

 

Både kazzper, Rs125 og jeg er medlemmer av DCN, og det er så absolutt Norges beste sted for bilpleie. Men jeg liker begge steder, jeg. :p

 

trra, vel, det er jo ikke sikkert at det til 100 fungerer like bra. Noen produkter til 500 er kanskje like bra som det til 500, men det er så absolutt ikke noe fasitsvar. Det trenger du ikke være ekspert for å se.

 

Ta et eksempel i voks. Den ene billigvoksen gir deg middelmådig beading/sheeting, og vanskeligere tørkejobb (vann som tørker på bilen kan gi merker), mens den andre gir en ekstremt god beading/sheeting, og det er et mindre problem å få bilen våt uten å tørke den.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Haha... Jeg laget en test av et biltema produkt, bare for å se om Motor hadde rett.

 

Også er jo hele greia blitt til krigføring mellom forum her :p

 

 

Selvfølgelig sier jeg ikke at biltema-produktene er "best" som Motor sier. Men poenget mitt er at jeg brukte ca. 200,- på hele bilen. Og resultatet ble jo bra.

 

De verste ripene er borte. Men for å få bilen 100%, så er man jo nødt til å ha noe som virkelig reparerer lakken, og ikke skjuler feil. Min far har solgt bilpleieprodukter i 30 år, så han har nok erfaring til å peke ut hva jeg skal bruke og ikke. Men dette var da en test for å vise de som ikke gidder å bruke all verdens tid og penger et produkt som fungerer for å la bilen se bra ut.

 

Min far anbefalte forresten noen produkter fra italia tror jeg, han var en av meget få som importerte den. Husker ikke helt navnet, men skal skrive det opp om jeg finner det. Den hadde iallefall en meget bra polish. Testet den på en ny-rubbet båt som hadde blitt omlakkert. Ble virkelig bra glans, og varte til neste sesong.

 

Det var også en lakkrens han solgte som var skikkelig bra. Altså kjemisk. Dro den over en bil som hadde veldig falmet lakk (rød bil selvfølgelig.) Bilen ble som ny igjen. Skal se om jeg finner navnene på disse, men vet ikke om de eksisterer lengre.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen krigføring mellom forum dette her. Samtlige i denne tråden er medlemmer på DCN også.

 

Men tydeligvis var det noen som fant ut at dette var en krigføring, mellom diskusjonene angående folk som ikke kan jobben sin, og dårlig syn.

 

EN ting må Markus1 forstå:

Og det er at dette er et genrelt forum. Her skummer vi stort sett bare i overflaten, selvom en del av brukerne har veldig god kompetanse.

 

Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men her på Diskusjon.no kan du diskutere alt fra samlivsproblemer til rusk i forgasseren.

 

Derfor er det veldig mange "hvermansenbrukere" her, som ikke gidder å bestille masse stasj på nettet, og bare vil stikke innom Statoil. Dermed vil vi hjelpe dem med å få best mulig resultat med disse produktene.

Det finnes mange brukere som f.eks kun skriver på Data-kategorien, men når de skal vaske bilen kommer de hit.

 

Skal du bruke proffprodukter, vet vi selvfølgelig også hva du trenger.

Vi oppmuntrer også til bruk av bedre produkter, hvis de ikke oppnår ønsket resultat.

 

Mens DCN er et renspikka bilpleieforum.

 

Jekk deg litt ned, du er mye mer ydmyk på DCN.

EDIT: Jekket ironisk nok opp meg selv i enden av dette inlegget.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...