Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

*TESTET* Er motor.no's testvinner "Biltema Scratch Remover" noe bra?


Anbefalte innlegg

Hvordan er f.eks. Sonax? Har gode erfaringer med deres tekstilrens etc. Men aldri brukt noe eksteriørt fra de.

 

Hva med f.eks. flytende rubbing/kjemisk rens fra Sonax? De har også flytende hardvoks (som er en motsigelse i seg selv.

 

Vet ikke hvordan disse produktene er? Rimelige er de iallefall.

 

 

Har også tenkt på denne: Meguiars Scratch remover

 

Er denne noe bra?

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er f.eks. Sonax? Har gode erfaringer med deres tekstilrens etc. Men aldri brukt noe eksteriørt fra de.

 

Hva med f.eks. flytende rubbing/kjemisk rens fra Sonax? De har også flytende hardvoks (som er en motsigelse i seg selv.

 

Vet ikke hvordan disse produktene er? Rimelige er de iallefall.

 

 

Har også tenkt på denne: Meguiars Scratch remover

 

Er denne noe bra?

 

Sonax har et og annet som er veldig bra, men på rens er jeg usikker. Flytende hardvoks kan høres ut som en selvmotsigelse ja, men slike herder bra ;)

 

Meguiar's Scratch-X er nesten et must i enhver bilpleiesamling spør du meg

Lenke til kommentar

Sonax' tekstilrens er knallbra. Kjøpte denne bilen med innstørknet is eller noe i hattehylla. Stivt og jævli. Er nå som nytt. Ser ikke at det har vært noe der.

 

Blir vel en runde innom Meguiars når eksamen er ferdig da ;)

 

Den rimelige voksen de har, ca. 180-190,- hvordan er den? Og trenger man egentlig polish etterpå? Tenkte jeg skulle unngå å komme over 4-500,- totalt. Så tenkte Scratch Remover + Polish til under 200,- og noen påføringssvamper, og da poleringsduker/garn.

 

Skulle komme seg tett inntil 500,-.

Lenke til kommentar
Sonax' tekstilrens er knallbra. Kjøpte denne bilen med innstørknet is eller noe i hattehylla. Stivt og jævli. Er nå som nytt. Ser ikke at det har vært noe der.

 

Blir vel en runde innom Meguiars når eksamen er ferdig da ;)

 

Den rimelige voksen de har, ca. 180-190,- hvordan er den? Og trenger man egentlig polish etterpå? Tenkte jeg skulle unngå å komme over 4-500,- totalt. Så tenkte Scratch Remover + Polish til under 200,- og noen påføringssvamper, og da poleringsduker/garn.

 

Skulle komme seg tett inntil 500,-.

 

Man polerer før man legger på carnaubavoks.

Jeg regner med du tenker på Cleaner Wax, dette er en sålalt AIO med både rens, polish og voks. Veldig bra i forhold til prisen. Den har dog et relativt lavt carnaubainnhold så det kan lønne seg å polere ofte dersom du bare skal bruke denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...