Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"sikker" periode hos jenter? (graviditet)

DMN

Anbefalte innlegg

Skrevet
Zeph: Rimelig sikker på at man ikke kan få eggløsning (utenom i medisinske ekstraordinære tilfeller) når man er gravid.

Det HAR hendt at barn er blitt unnfanget mens et annet har vært på vei. What can I say, I read a lot...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mortania: Det vil nok gå under et medisinsk ekstraordinært tilfelle. mest sannsynlig en god del sjeldnere enn f.eks å bli gravid i egglederen (noe som omgår ppiller tror jeg).

Skrevet

Jeg velger å "BUMPE" denne posten litt ettersom jeg har et par nye spørsmål..

Dama mi har nå erfart litt magesmerter og at føtter og fingre har hovnet litt opp i det siste.. Kan dette være tegn på graviditet?

Skrevet (endret)
Hvis hun enda har mensen er hun ikke gravid.

Jenter kan ha mensen/blødninger selv om de er gravid (både om man går på p-piller eller ikke), så det er ikke en sikker regel man kan følge.

Til DMN:

Magesmerter/-kramper/-stikkninger kan være tegn på graviditet, men det trenger ikke å bety noe! Det eneste du kan sjekke dette med så tidlig i stadiet er å ta en graviditetstest. Får hun mensen i tillegg til en negativ graviditetstest kan du så godt som være sikker.

Endret av LOOM
Skrevet
mortania: Det vil nok gå under et medisinsk ekstraordinært tilfelle. mest sannsynlig en god del sjeldnere enn f.eks å bli gravid i egglederen (noe som omgår ppiller tror jeg).

Ektopisk graviditet har vel (så vidt jeg vet...) ikke noen ting å gjøre med p-piller direkte. Man kan også bli gravid helt utenfor både eggleder og livmor. Mellom rektum og livmora (rectouterine pouch). Dette er svært farlig, og må avbrytes før stor skade skjer.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...