Gå til innhold

X-Fi får PCI Express


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørs vel hvor effektivt det blir å sette et 8port raid kontroller i en PCI x1 slot vel? Samme med skjermkort. Har et lite dilemma her, 2 PCI-e slots, 2 skjermkort og en kontroller...

 

Lurer på om det går an å skaffe eksterne PCI hubs.

 

å sette ett større spor kort i en mindre slot er selvsagt ikke mulig, men lydkortet her er PCIe 1x...

 

 

Spørs om det bare er merkenavnet som koster her da, uten å ha tittet på komponentene er det ikke mye man kan si?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Hmm. Tør jeg virkelig satse på Creative? m.t.p. driverstøtten deres er jeg lite lysten, men jeg trenger ett nytt kort og er jo spiller så EAX5.0 støtten er litt vesentlig...

Hva med dette da?

Asus Xonar DX/XD med EAX 5.0

 

Jeg ville ikke satset på Creative lydkort på grunn av driverstøtte og deres fiendtlige innstilling mot hjelpende driverutviklere.

Lenke til kommentar

For de av dere som vurderer dette... Kjøp Auzentech istedenfor. Samme brikke, bedre komponenter, lik pris og bedre drivere. Mange har sikker grafikkkort som opptar to spor, da vil det bli et problem å få plass til et kort i pci-x slotten ved siden av. Creative har tidligere klaget på at pci-x ikke var noe særlig å bygge lydkort på. Skulle ikke forundre meg om dette er en betatest for eventuelle kunders regning.

Lenke til kommentar

Fordi formfactoren ikke støtter det? Stort spor nedi en slot som ikke er lang nok? Fordi kortet har X antall ledre og bruker dem, men det er ikke nok mottakere om slotten evt. ikke skulle hatt sperre for større kort på enden av slotten?

 

Tror vi er heldige at PCIe 1x kort passer i 4x, 8x og 16x slots som det er jeg.. .:)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Hmm. Tør jeg virkelig satse på Creative? m.t.p. driverstøtten deres er jeg lite lysten, men jeg trenger ett nytt kort og er jo spiller så EAX5.0 støtten er litt vesentlig...

Du kan gå for B-enspirer. Greit lydkort som har fått gode anmeldelser, og har i tilleg god driverstøtte (inkludert Linux).

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvorfor så mange folk reagerer på ett navn? Who cares, det er ytelsen som betyr noe...

 

pcie-all.gif

Har aldri hatt et kort som har hatt noe annet enn enter PCI eller PCI-e x16 porter... Er dette veldig uvanlig?

 

 

PCI er på vei ut, PCIe er på vei inn. 1x, 4x og 8x slots erstatter vanlige PCI spor, der PCIE 1x er det som mest ligner på PCI i båndbredde. Det er relativt uvanlig med PCI-e 1x kort i dagens maskiner, men det er mest p.g.a. det er relativt lite bruk for addon kort i dagens maskiner. Men de som trengs er på full fart over på PCI-e

Lenke til kommentar
Fordi formfactoren ikke støtter det? Stort spor nedi en slot som ikke er lang nok? Fordi kortet har X antall ledre og bruker dem, men det er ikke nok mottakere om slotten evt. ikke skulle hatt sperre for større kort på enden av slotten?

 

Tror vi er heldige at PCIe 1x kort passer i 4x, 8x og 16x slots som det er jeg.. .:)

I maskinen til moren min satte jeg skjermkortet, som er 16x i en 1x eller 4x slot (husker ikke hvilken i farta). Jeg fikk bilde på skjermen, og alt fungerte normalt, men har ikke prøvd krevende spill på den.

Lenke til kommentar
Hmm. Tør jeg virkelig satse på Creative? m.t.p. driverstøtten deres er jeg lite lysten, men jeg trenger ett nytt kort og er jo spiller så EAX5.0 støtten er litt vesentlig...

Du kan gå for B-enspirer. Greit lydkort som har fått gode anmeldelser, og har i tilleg god driverstøtte (inkludert Linux).

Fra 2006? med PCI støtte? Da er Xonar ett mye mer aktuellt alternativ..

Lenke til kommentar
Sound Blaster X-Fi Xtreme Game holder stor fint...

det har jo tross alt 7.1 støttte og det koster bare 600,- du skal ha bra anlegg for å trenge noe bedre..

 

Jeg klarer meg fint med X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro.

Lurer litegrann på om ikke dette er et forsøk å melke kua litt til, tross allt Fatal1ty navnet er oppbrukt.

selv har jeg aldri kjøpt noe med Fatal1ty navnet på. kan ikke si jeg føler en sterk trang til det heller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...