Gå til innhold

Tråden for Firefox 3.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maks blir vel hva du selv setter verdien som. Ser at standardverdien er på 180 dager.

 

Tast inn about:config i adressebaren og søk opp disse:

 

browser.history_expire_days

browser.history_expire_days.mirror

 

Ellers kan jeg nevne at minneforbruket synker drastisk i Firefox ved å sette verdien på browser.sessionhistory.max_total_viewers til null. Dette gjør at nettleseren ikke lagrer sider du besøker i cache. Så når du går fram og tilbake i nettleseren nå, blir sidene lastet ned på nytt.

Lenke til kommentar

Hei..

Har nettopp reinstallert windows 7 64bit og ved oppstart av firefox 3.6.8 får jeg denne meldingen:

 

"Klarte ikke initiere programmets sikkerhetskomponent. Den mest sannsynlige årsaken er problemer med filer i programmets profilmappe. Kontroller at denne mappen ikke har

noen lese/skrive-begrensinger, og at harddisken din ikke er full eller nært full. Det er anbefalt at du avslutter programmet og retter problemet. Dersom du fortsetter

med denne programøkten kan du få uventet oppførsel når du bruker sikkerhetsfunksjoner."

 

Skjønner lite av dette og lurer dermed på om det er noen her som har noe kjennskap til denne og hva jeg eventuelt bør foreta meg. Takker for all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Sitter med Firefox 4 beta 13 pre US fra trunk. Alt fungerer veldig bra, og add-ons-seksjonen har blitt oversiktelig og fin.

 

Men det jeg gremmes over med Firefox 4, er fontvalget. Fonten er stygg, uklar og slitsom å lese med/på. Enkelte ganger er den også feit.

 

Eksempler:

 

post-42993-0-78507700-1299692034_thumb.jpg

 

Flere som er av samme oppfatning?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Så siden dette er det nærmeste forumet har ala en offisiel firefox tråd:

Sitter på en SkolePC(Atom netbook), med noe dårlig oppsatt ressursbruk, og Opera kan dessverre ikke brukes på skolenettet.

Så saken og problemet er enkelt: Firefox er veldig uresponsiv, og har ikke funnet noe for å løse problemet. F.eks når jeg åpner nye faner så sitter de og laster mye lengre enn de bruker på å laste ned sidene, eller når jeg har 1-2 faner oppe så bruker den litt tid før en skifter fane.

Et annet problem er at "scrolling" er meget mye jevnere med å dra musa til rullebaren, mens det hakker vis jeg gjør dette via tastaturet.

Hjelp ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...