Gå til innhold

Skal kjøpe en ny/brukt gaming pc .. Hva anbefaler du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det hjelper mye om du forteller hva du har fra før av komponenter. kabinett harddisk og dvd-rom/brenner er sånt som er greit å lavere å kjøpe 2 ganger.

 

edit:

 

hva jeg ville anbefalt er : cosair psu. muligens zalman, har vert veldig nysjærrig på de =)

 

e8200 cpu fra intel

 

p35 chipset fra intel med gigabyte eller abit merke. helst en av de med bra passive kjølere.

 

ocz minne brikker med minst 800mhz ddr2 hastighet 2x1gb.

 

harddisk og dvd-rom. de billigste du finner med sata koblinger.

 

skjermkort. HD3870 eller 8800gts.

 

en cpu kjøler som er stille, men som fremdeles er effektiv. den fra intel er ikke den verste som finnes. men greit med en heatpipe løsning. så blåser du ikke varmluft utover kjøleløsninga til hovedkortet.

 

lykke til.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

ferdigbygde pc'r er dessverre ikke så god ytelse/pris. sammensettinga skal de gjerne ha penger for, og så skal de fleste ha penger for en windows versjon.

 

om du bor i nærheten av nøtterøy kan jeg smacke sammen en slik pc på ca 30 min =)

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

kjøp deg en brukt pc til 3-400 kr å lær deg ossen ting funker. sett det sammen, ta det fra hverandre, se på tinga. føl ddem. se gjerne hva det tåler av juling når du føler deg ferdig.

 

 

det er veldig morro å sette sammen pc. den tingen du mest sansynlig gruer deg mest til er cpu montering. (var ivertfall det jeg grua meg til første gang, dengangen var det ikke heatspredere på cpu, så kjerneskade var litt mer vanlig :roll: ) og når man kommer over det stadiet er det plutslig ikke noe mer som er "vansklig" .. frontpanelet til PC-en er muligens litt kritisk. da harddisk lys power on lys, power knapp og resettknapp skal funke. men det er ikke verre en å lese manualen.

Lenke til kommentar

kan forstå det er "skummelt" å sette sammen en pc da ja.. men det går fint om du ikke stresser, tar på undersiden av cpu'er (eller kammer håret ditt for lus med en amd cpu) putter i alt av strøm som skal på hovedkortet og skjermkortet. passer på at ingen spacere sttår der det ikke er hull i hovedkortet (de man fester hovedkortet til kabintettet i) passer på å fjærne all statisk elektirsitet fra seg selv ved å jorde seg til kabinettet. sette rambrikkene riktig vei og presse til det sier klikk klikk i festene. og se at de holder brikkene på plass.

 

mange hovedkort følger det med en "quick" monterings guide, uten tekst. den er kjekk å se igjennom før man monterer for første gang.

 

men igjen, som rådet ovenfor, om du ikke tør dette finnes det 100% sikkert en eller annen i oslo som monterer det for deg. spør rundt på skolen din å sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...