Gå til innhold

Voll studentby. Erfaringer?


prada8

Anbefalte innlegg

 

Da er/blir vi to som bor i C-blokka (første etasje her) :)

 

Det skal gå helt fint med det bordet (uten omrokkering). Minikjøleskap bør heller ikke være noe problem å ha under pulten. En som bodde på gangen min hadde det.

 

Gjettelek på hvem av de i første etasje er deg! :D

 

 

Eh, ett dumt spørsmål til, jeg presterte å betale den fakturaen for den første månedens leie ETTER jeg hadde satt opp avtalegiro, vil jeg bli trukket to ganger? Dette er hvorfor man ikke betaler regninger fem om morgenen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, skal flytte inn på K09 på fredag! Noen som vet hvilken etasje det er i? :)

 

Har 2 andre dumme spørsmål.

1. Adresse endring på posten.no

De vill ikke godta adressen æ fikk oppgitt i brevet fra Voll. Noen andre som har gjort dette som vet hva mann skal skrive inn?

2. Hvis det er noen fler som skal gå på Dragvoll, har dere fått innloggings pin til studentweb?

 

Blir så paranoid når alt ikke er i orden, men er det rart når man drømmer at man møter opp på første skoledag å at studie ikke eksisterer? :p

Lenke til kommentar

Den offisielle adressen er vel slik:

Vegamot 1K,

7048 Trondheim

 

Hvis posten vil ha leilighetsnummer eller hva enn det heter, så må man nesten vente til man har flyttet. Det står på innsiden av dørkarmen og er på formen H2308 or so. Husket jeg trengte det til et eller annet, men det er mulig det var forsikring ikke flytting.

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis har 08 og 09 (dublett), og vi er i 1. etasje. Naturlig å anta at også du havner i første etasje i din oppgang.

 

Jeg skal gå på Gløs og har ikke fått noe PIN-kode eller annet i forbindelse med registrering, data osv. Alt jeg har mottatt er informasjon fra mitt fakultet. ok kontakt med Studentservice som sa det skal komme i løpet av denne uka.

 

På Studentweb kan du forsøke å få tilsendt PIN på e-post, men det er ikke sikkert du er lagt inn i systemet enda (det er nemlig ikke jeg). Skriv i fødselsnummer og trykk "Send PIN-kode med e-post."

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Da er jeg på plass på Voll!

 

Har heller ikke fått noen pin-koder eller noen annen slags info for registrering eller i hele tatt fra NTNU egentlig(bortsett fra studentguiden). Men regner med det kommer snart, må jo logge inn der for å få betalt semesteravgiften.

 

Relativt fornøyd med hybelen, selv om fellesarealet ikke akkurat er "rent".

Lenke til kommentar

Da er jeg på plass på Voll!

 

Har heller ikke fått noen pin-koder eller noen annen slags info for registrering eller i hele tatt fra NTNU egentlig(bortsett fra studentguiden). Men regner med det kommer snart, må jo logge inn der for å få betalt semesteravgiften.

 

Relativt fornøyd med hybelen, selv om fellesarealet ikke akkurat er "rent".

 

Nye studenter skal få pin-kode på e-post i løpet av uken, i følge "NTNU og du"-facebooksidene.

 

Angående fellesarealet så kan det være at det er ekstra dårlig nå, siden ikke alle er der og det derfor ikke har vært noe skikkelig orden på vasking osv. Det kommer folk fra Voll og vasker kjøkkenet for nye beboere, men det er en gang i Juni, og det er ofte folk som bor der lenge etter det. Det kommer seg nok etter hvert, så lenge det er greie folk du bor med :)

Lenke til kommentar

Da er jeg på plass på Voll!

 

Har heller ikke fått noen pin-koder eller noen annen slags info for registrering eller i hele tatt fra NTNU egentlig(bortsett fra studentguiden). Men regner med det kommer snart, må jo logge inn der for å få betalt semesteravgiften.

 

Relativt fornøyd med hybelen, selv om fellesarealet ikke akkurat er "rent".

 

Nye studenter skal få pin-kode på e-post i løpet av uken, i følge "NTNU og du"-facebooksidene.

 

Angående fellesarealet så kan det være at det er ekstra dårlig nå, siden ikke alle er der og det derfor ikke har vært noe skikkelig orden på vasking osv. Det kommer folk fra Voll og vasker kjøkkenet for nye beboere, men det er en gang i Juni, og det er ofte folk som bor der lenge etter det. Det kommer seg nok etter hvert, så lenge det er greie folk du bor med :)

 

Vasken min lekker, men den veldig trivelige vaktmesteren skulle fikse det :)

Lenke til kommentar

"Vi ønsker ikke at du som ny beboer skal være nødt til å vaske noe på hybelen før du flytter inn.

Før innflytting har vi vaskere som vasker over samtlige felleskjøkken. Siden det også bor personer på studentbyen på sommeren er det ikke mulig å holde dette helt bra frem til innflytting. Dette gjelder da spesielt om innflytting er på en dato etter 6. august. Vi har 60 kjøkken, og kan ikke vaske over alle dagen før innflytting. Vi ber derfor om forståelse for at ikke alle kjøkken / fellesrom er helt rene ved innflytting"

Lenke til kommentar

"Vi ønsker ikke at du som ny beboer skal være nødt til å vaske noe på hybelen før du flytter inn.

Før innflytting har vi vaskere som vasker over samtlige felleskjøkken. Siden det også bor personer på studentbyen på sommeren er det ikke mulig å holde dette helt bra frem til innflytting. Dette gjelder da spesielt om innflytting er på en dato etter 6. august. Vi har 60 kjøkken, og kan ikke vaske over alle dagen før innflytting. Vi ber derfor om forståelse for at ikke alle kjøkken / fellesrom er helt rene ved innflytting"

 

Greit nok det, men det ligger døde innsekter i vannglass osv.

 

I tillegg var både skapet mitt og fryseskuffa fyllt opp med gammel mat.

Lenke til kommentar

"Vi ønsker ikke at du som ny beboer skal være nødt til å vaske noe på hybelen før du flytter inn.

Før innflytting har vi vaskere som vasker over samtlige felleskjøkken. Siden det også bor personer på studentbyen på sommeren er det ikke mulig å holde dette helt bra frem til innflytting. Dette gjelder da spesielt om innflytting er på en dato etter 6. august. Vi har 60 kjøkken, og kan ikke vaske over alle dagen før innflytting. Vi ber derfor om forståelse for at ikke alle kjøkken / fellesrom er helt rene ved innflytting"

 

Greit nok det, men det ligger døde innsekter i vannglass osv.

 

I tillegg var både skapet mitt og fryseskuffa fyllt opp med gammel mat.

 

euuuuuuuuu, glad jeg ankommer litt sent. Mest sannsynlig har resten av folket vasket og gjort rent

Lenke til kommentar

Da jeg flyttet inn lå det noen råtne kjøttboller innerst i søppelskapet under vasken, og det lå råtten mat og var et ekkelt belegg over hele vasken. Moren min fikk helt panikk og vasket ned hele kjøkkenet :p

 

Men ja, det er sløvt av Voll å ikke sjekke at det som tilhører nye hybler i alle fall er tømt og klargjort.

Lenke til kommentar

Hvordan er dere fornøyd med hybelen da? Personlig er jeg ikke overbegeistret, men er vel helt grei standard -- bare jeg som er vant til standarden hjemme hos mor. :)

 

btw, skal vasken på badet ha så svak stråle? min har ikke akkuratt god kraft..

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...