Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plastisk operasjon for fregner

k1ngkong

Anbefalte innlegg

Hei! Dette kommer nok som ett sjokk for mange, og det er sikkert mange som tenker "Herregud for en idiot", men har et problem med fregner, og jeg lurer på om det finnes en måte å fjerne de med operasjon.

Har lest på internett at de fjerner fregner med å ta vekk det øverste hudlaget (du vil fortsatt ha hud igjen), og det vil ta cirka to uker før man er frisk igjen.

Tingen jeg lurte på er om det finnes noen steder i Norge som holder på med dette, så jeg slipper å dra til utlandet.

Kom med Seriøse svar, selvom det kanskje ikke virker fristende.

Og please, ikke kom med svar som; kjøp blekningskrem eller ta laseroperasjon fordi det blir ikke permanent. Går man ut i solen igjen så kommer fregnene tilbake (dette varierer jo selvfølgelig om fregner er genetisk eller ikke, som det er i mitt tilfelle.)

Endret av rascally
Videoannonse
Annonse
Hei! Dette kommer nok som ett sjokk for mange, og det er sikkert mange som tenker "Herregud for en idiot", men har et problem med fregner, og jeg lurer på om det finnes en måte å fjerne de med operasjon.

Har lest på internett at de fjerner fregner med å ta vekk det øverste hudlaget (du vil fortsatt ha hud igjen), og det vil ta cirka to uker før man er frisk igjen.

Tingen jeg lurte på er om det finnes noen steder i Norge som holder på med dette, så jeg slipper å dra til utlandet.

Kom med Seriøse svar, selvom det kanskje ikke virker fristende.

Og please, ikke kom med svar som; kjøp blekningskrem eller ta laseroperasjon fordi det blir ikke permanent. Går man ut i solen igjen så kommer fregnene tilbake (dette varierer jo selvfølgelig om fregner er genetisk eller ikke, som det er i mitt tilfelle.)

Vet ikke om noen steder i Norge som fjerner freiner, men det kan du jo spørre en lege om f. eks.

Fant ut dette:

Forsøk Aberela krem tilsatt 4%; hydrokinon hver kveld i 3-6 mnd. Som vedlikeholdsbehandling kun Aberela uten hydrokinon 2-3 ganger pr uke.

Bruk sunblock i ansiktet og på solutsatte steder, feks en ansiktskrem med solfaktor 60 fra Vichy.

Vente med laserbehandling, her skjer det stadig ny utvikling.

Referanse:

Et godt og fyldig svar. Håper dette hjelper

Hei!

Takker for svar, men det står ganske tydelig i topic at jeg ikke vil ha blekningskremer da fregnene kommer tilbake igjen med engang. Og når man bruker blekningskremer må man også bruke sunblock noe som aldri vil bli akutelt for meg.

Dersom jeg soler meg, vil kanskje fregnene bli mindre synlig, men det er fordi brunfargen vil bli mørkere, og til vinteren igjen da vil jeg sitte igjen med flere fregner.

Les topic før dere svarer er dere snill.

Takker!

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Veit jeg bumper nå, men jeg har også en del fregner, og jeg mener selv at disse er i ferd med å "forsvinne" np som jeg har vært en god del ute i solen i det siste. Når du blit ganske brun sp blir de mer og mer "borte" / vanskeligere og få øye på.

Om vinteren er jeg veldig bleik , tilogmed fregnene.

Jeg vil anbefale soling. Fjerning av hud høres stress ut. :)

Gjest Guest_heipådeg_*

hei.

virker ikke som om mange her vet at det er sola som får frem fregnene, men såklart, hvis du blir veldig brun så kanskje de ikke vises så godt. det er da ikke noe galt med fregner, vær heller fornøyd med deg selv, du bare ødelegger deg selv mentalt ved å tenke sånn ;)

forresten pleier fregner å forsvinne samtidig som du blir eldre, uten at jeg vet hvor gammel du er.

Elsk deg selv for den du er, å ha en fantastisk dag!

• 1 år senere...
Gjest Skjønner problemet ditt

Jeg må bare komme med et lite innlegg her, vet dette er et SENT svar, MEN jeg har selv en haug med fregner, og tidligere sånn i 16 års alderen, synes jeg dette så brutalt stygt ut, men etter hvert med årene, fant jeg ut av at det er ikke så farlig likevel, det er bare jeg som reagerer på det, det er faktisk aldri noen som har kommentert det. Hvis du tilbringer litt sol (ikke så lett i Norge, men i utlandet), så vil du kanskje kunne få en brunfarge som gjør at fregnene blir mindre fremtredende. Da jeg kom hjem fra syden sist, kommenterte faktisk folk at de ikke kunne se fregnene mine. Men jeg skønner deg godt, og er ikke lett siden "alle" andre ikke har det. Men uansett, ikke operer bort hudlaget ditt, det er faktisk en sjanse man tar, og det er ikke sikkert det går bra heller. Du kan komme til å angre når du er ferdig hvis det går galt, og ønsker det slik som det var. I så fall så er laserbehnadling et alternativ. Fregnene blir borte, og du holder dem borte med sunblock. Om du blir litt bleik, så whatever, fregnene er borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...